خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید کربن اکتیو (کربن فعال)

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۱۲۶

کربن اکتیو از جمله مواد شیمیایی بسیار پرکاربرد در تصفیه آب می باشد که آلاینده ها را حذف و منجر به بهبود رنگ و بو و شاخص های کیفی آن میشود. این مواد از چوب گردو، استخوان و غیره تولید شده و قدرت واکنش پذیری بسیار بالایی در جذب یون های منفی دارند. در ادامه راهنمای خرید کربن فعال و نکاتی که در انتخاب آنها باید مد نظر قرار داد ارائه خواهد شد.

کربن اکتیو چیست؟

یکی از اصلی ترین نگرانی ها در صنعت تصفیه آب، وجود ذرات معلق کلوئیدی با بارهای منفی می باشند که ته نشین نشده و جمع آوری آنها با چالش های زیادی مواجه میشود. کربن اکتیو به نوع خاصی از کربن تولید شده از استخوان و چوب گردو و سایر درختان گفته میشود که در کوره های مخصوص حرارت دهی شده و پس از تماس با مواد شیمیایی، سطح متخلخل با قدرت واکنش پذیری بالایی پیدا می کند. پس از طی روند تولید و حرارت دهی اصطلاحا کربن فعال بوجود می آید و قدرت واکنش پذیری و جذب یون با بار منفی در آن بسیار زیاد است.

به دلیل واکنش پذیری بالا، یون های موجود در آب که منجر به تغییر رنگ و بو در آن میشوند، جذب کربن شدن و به مرور منافذ آن با مقدار زیادی از آلاینده های مختلف پوشیده میشود. به همین دلیل لازم است در بازه های زمانی مشخص نسبت به احیای کربن ها اقدام شود.

چطور بهترین کربن اکتیو را بخریم؟

به دلیل کاربرد گسترده کربن فعال در صنعت و تصفیه آب، این مواد در انواع مختلفی تولید شده و از نظر اندازه و سایر ویژگی ها با هم تفاوت دارند. به همین دلیل لازم است در زمان انتخاب و خرید این مواد به فاکتورهای متعددی توجه شود که برخی از آنها عبارتند از:

انواع کربن اکتیو

کربن فعال های تولید شده در کوره های حرارتی و فرآیندهای شیمیایی، در نهایت به سه گروه کلی از اندازه شکل ظاهری تقسیم بندی میشوند که عبارتند از:

کربن اکتیو پودری

همان طور که از نام این گروه مشخص است، ذرات کربن بسیار ریز بوده و شبیه به پودر می باشند. اندازه هر یک از این ذرات 0.18 میلیمتر بوده و به همین دلیل قدرت جذب بالایی دارند. انتخاب این گروه از کربن فعال ها در شرایطی توصیه میشود که هدف خرید کربن اکتیو برای فیلتر کربنی باشد.

کربن اکتیو میله ای

دانه های بسیار ریز کربن فعال های پودری پس از اتصال به هم و حرارت دهی مجدد، شبیه به میله های باریک میشوند. این کربن ها استحکام بالایی داشته و به دلیل ساختارشان قابل استفاده در فیلتر کربنی نمی باشند. در شرایطی که هدف خرید کربن اکتیو برای تصفیه هوا باشد، کربن های میله ای یا استوانه ای یکی از بهترین گزینه ها خواهند بود. کربن های میله ای در قطرهای 0.8 تا 130 میلیمتر در دسترس بوده و از نظر میزان مقاومت در برابر ضربه و فشار در سطح بالاتری نسبت به سایر کربن ها قرار گرفته اند.

راهنمای خرید کربن اکتیو (کربن فعال)

کربن اکتیو گرانولی

هر چه اندازه ذرات کربن بیشتر باشد، به همان اندازه از قدرت واکنش پذیری آنها کاسته میشود. در محیط های صنعتی که هدف تصفیه آب و سایر مایعات می باشد، استفاده از ذرات پودری کاربرد نداشته و بیشتر از کربن های دانه ای یا گرانولی استفاده میشود. این کربن ها از نظر اندازه ذرات دارای تنوع بالایی بوده و متناسب با نوع کاربرد می توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. از جمله سایزهای پرکاربرد این گروه از کربن فعال ها می توان به 10* 4 و 8*4، 20*4، 30*80 و 20* 8 میلیمتر اشاره نمود.

راهنمای خرید کربن اکتیو (کربن فعال)

به اندازه ذرات کربن فعال دقت کنید

تمام انواع کربن فعال های میله ای، گرانولی و پودری از نظر اندازه ذرات دارای تنوع بسیار زیادی می باشند. با توجه به اینکه قدرت واکنش پذیری کربن با اندازه ذرات آن نسبت عکس دارد، به همین دلیل لازم است به این فاکتور در زمان خرید توجه داشته باشید.

برند تولید کننده کربن فعال

کربن فعال ها توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی تولید شده و بر همین اساس نیز کیفیت آنها با هم فرق دارد. لذا پیشنهاد می کنیم قبل از خرید به کیفیت محصولات برند مورد نظر توجه داشته باشید. لازم به ذکر است، کربن فعال های خارجی به دلیل نوسانات نرخ ارز قیمت گران تری نسبت به نوع داخلی دارند.

انتخب کربن فعال بر اساس کاربرد

حذف مواد آلاینده معلق در آب و سایر مایعات و همچنین هوا در صنایع مختلف و زندگی اهمیت زیادی داشته و یکی از گزینه های کاربردی در این زمینه کربن فعال می باشد. به دلیل تفاوت هایی که در قدرت واکنش پذیری کربن اکتیوهای مختلف وجود دارد، لذا بهتر است به نوع کاربرد مورد نظر در زمان خرید توجه داشته باشید. این کربن ها کاربردهای گسترده ای دارند که برخی از آنها شامل تصفیه آب، صنایع دفاعی، خالص سازی داروها، پیش تصفیه آب شیرین کن های صنعتی، مورد استفاده در ماسک های N95، آبکاری فلزات و صنایع تولید خوراک دام می باشند.

قیمت کربن اکتیو

به دلیل تفاوت در کربن فعال های موجود در بازار از نظر کیفیت و اندازه و غیره، نرخ و قیمت های ارائه شده برای آنها با هم فرق دارند. قیمت این ذرات با توجه به میله ای یا گرانولی و پودری بودن و همچنین میزان ریز و درشتی ذرات و داخلی یا خارجی بودن با هم تفاوت دارند. علاوه براین، ماده اولیه مورد استفاده برای تولید کربن فعال نیز می تواند بر قیمت ها و همچنین کیفیت آنها تاثیر زیادی داشته باشد.

برای خرید ارزان کربن فعال باکیفیت یکی از بهترین گزینه ها، خرید عمده می باشد. با خرید عمده از تامین کننده های اصلی می توان تا حد زیادی از تخفیف استفاده نمود.

خرید کربن اکتیو از فرآب تدبیر

فرآب تدبیر یکی از باسابقه ترین تامین کننده های مواد شیمیایی تصفیه آب می باشد که به صورت عمده و جزئی محصولات را ارائه می دهد. محصولات این مجموعه دارای طیف گسترده ای بوده و علاوه بر کربن اکتیو، موارد زیر را نیز در بر میگیرد:

  • رزین آنیونی و کاتیونی
  • سیلیس (سیلیسیم دی اکسید)
  • میکروسیلیس
  • پلی الکترولیت
  • آنتی اسکالانت
  • پلی آلومینیوم کلراید
  • کاستیک سودا (سود پرک)
  • پرکلرین (هیپوکلریت کلسیم)

جهت خرید عمده و جزئی کربن اکتیو و سایر مواد شیمیایی و دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید می توانید با کارشناسان شرکت فرآب تدبیر تماس بگیرید. این مجموعه بدون واسطه و با قیمت مناسب تمام مواد شیمیایی فوق را به سراسر ایران ارسال نموده و برندهای مختلف داخلی و خارجی را پوشش می دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز