خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید سیلیس (سیلیسیم دی اکسید)

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۴۵۲

سیلیس یا سیلیسیم دی اکسید یکی از زیرمجموعه های کانی های سیلیکاته بوده و مهم ترین و اصلی ترین کانی ها در پوسته زمین به شمار می رود. به دلیل تنوع بسیار زیاد در این کانی ها از نظر اندازه ذرات و همچنین خاصیت های آنها، در صنایع مختلف و فرآیند تصفیه آب کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده اند. در ادامه راهنمای خرید سیلیسیم دی اکسید و هر آنچه که باید درباره قیمت آنها بدانید ارائه خواهد شد.

سیلیسیم دی اکسید یا سیلیس چیست؟

سیلیس یا sio2 که با نام های دیگری همچون اکسید سیلیسیم و سیلیسیم دی اکسید نیز شناخته شده می باشد، حدود 59 درصد از پوسته زمین را به خود اختصاص داده و در اندازه های مختلفی در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد. در ساختار این ذرات سیلیکون با اکسیژن احاطه شده و به شکل کوارتز، ماسه و ماسه سنگ و فلینت در طبیعت موجود می باشد. این کانی ها در شیشه سازی، تولید آجر و همچنین تصفیه آب کاربرد بسیار زیادی دارد.

از اصلی ترین موارد کاربرد این دانه های ریز، در تصفیه آب بوده و به همین دلیل فیلترشنی و همچنین سختی گیرها مورد استفاده قرار میگیرند. آب حاوی ذرات معلق با اندازه های ریز پس از عبور از بستر سیلیس به دانه های آن برخورد کرده و امکان عبور پیدا نمی کنند. به همین دلیل آب خروجی از این بسترها تا حد زیادی مواد آلاینده معلق خود را از دست می دهند.

چطور بهترین سیلیس را بخریم؟

سیلیس های موجود در بازار دارای ویژگی های متفاوتی بوده و به همین دلیل بر اساس نوع کاربرد مورد نظر حق انتخاب های مختلفی پیش رو خواهید داشت. تناسب سیلیسیم دی اکسید با نوع کاربرد و سایر فاکتورها در زمان خرید و انتخاب آنها باید مد نظر قرار گیرد که برخی از آنها عبارتند از:

توجه به اندازه ذرات سیلیسیم دی اکسید

دانه های سیلیس مورد استفاده در صنایع مختلف از نظر اندازه ذرات با هم تفاوت دارند و از اصلی ترین دسته بندی های آنه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیلیس با دانه بندی 8-5 میلی میتر
  • سیلیس با دانه بندی 5-3 میلی متر
  • سیلیس با دانه بندی 3-2 میلی متر
  • سیلیس با دانه بندی 2-1 میلی متر

هر چه اندازه این ذرات ریزتر باشند، آلاینده های معلق با اندازه های کوچکتر را می توان به کمک آنها از آب و مایعات حذف کرد. لذا بهتر است در زمان خرید سیلیس به اندازه ذرات و میزان ریز و درشتی آنها توجه داشته باشید.

راهنمای خرید سیلیس (سیلیسیم دی اکسید)

دقت به درجه خلوص در خرید سیلیس

از دیگر فاکتورهای بسیار مهم در خرید سیلیسیم دی اکسید، درجه خلوص این کانی ها می باشد که نباید از آن غافل شد. این ذرات پس از استخراج فرآوری شده و به همین دلیل از نظر درجه خلوص و کیفیت با هم تفاوت دارند. هر چه درجه خلوص این ذرات بالاتر باشد، به همان نسبت نیز کیفیت آنها بیشتر و در نهایت کارایی بهتری خواهند داشت.

انتخاب سیلیس بر اساس نوع کاربرد

علاوه بر تصفیه آب، از سیلیس در سایر صنایع از جمله تولید شیشه های سندبلاست و همچنین شستشوی نماهای سنگی و غیره نیز استفاده میشود. ذرات مورد استفاده در هر صنعت با توجه به نوع کاربرد آنها باید اندازه مشخصی داشته باشند. علاوه براین، در برخی از کاربردها از قبیل شستشوی نمای ساختمان، درجه خلوص بالا کاربرد نداشته و در مقابل برای تصفیه آب به کمک فیلترشنی این فاکتور اهمیت زیادی دارد.

در حالت کلی سیلیس های موجود در بازار را می توان به انواع مختلف با درجه ممتاز، درجه یک و دو تقسیم بندی نمود. نوع ممتاز این ذرات بیشتر برای صنعت تولید شیشه کاربرد داشته و سیلیس های درجه یک در فیلترهای شنی و سختی گیر رزینی استفاده میشوند. از نوع درجه دو این ذرات بیشتر برای تولید بتن و آجرسازی می توان استفاده نمود.

نوع دیگری از این سیلیس ها به نام سیلیسیم دی اکسید آمورف شناخته شده می باشند که در دمای زیاد شکننده بوده و بیشتر در تولید فیبرنوری و ساخت سیلیکون ها مورد استفاده قرار میگیرند.

راهنمای خرید سیلیس (سیلیسیم دی اکسید)

توجه به برند تولید کننده سیلیسیم دی اکسید

سیلیس های موجود در بازار توسط برندهای داخلی و خارجی تولید و خالص سازی میشوند و به همین دلیل از نظر کیفیت با هم تفاوت زیادی خواهند داشت. در زمان خرید این کانی ها به کیفیت محصولات برند مربوطه توجه داشته باشید. علاوه براین، به این نکته نیز باید توجه داشته که سیلیس های خارجی به دلیل نوسانات نرخ ارز دارای قیمت های گران تری نسبت به نوع داخلی می باشند.

قیمت سیلیسیم دی اکسید

به دلیل تفاوت های زیادی که در ویژگی های سیلیس وجود دارد، قیمت های ارائه شده برای آنها نیز در بازه گسترده ای تغییر می کند. اندازه ذرات و درجه خلوص از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها در تعیین قیمت آنها به شمار می روند و بدون شک هر چه سیلیس خالص تر باشد، قیمت آنها نیز گران تر خواهد بود. علاوه براین، برند تولید کننده و داخلی یا خارجی بودن محصول نیز تاثیر چشمگیری بر قیمت ها دارد که در زمان خرید باید به آن توجه داشت.

خرید سیلیس از فرآب تدبیر

در خرید مواد شیمیایی تصفیه آب و فاضلاب از قبیل سیلیس علاوه بر کیفیت و خالص بودن مواد، به قیمت ها نیز باید توجه داشت. یکی از بهترین راه ها برای خرید ارزان قیمت این محصولات، تهیه آنها از تامین کننده های اصلی و بدون واسطه می باشد. شرکت فرآب تدبیر با بیش از 14 سال سابقه فعالیت در حوزه فروش عمده مواد شیمیایی تصفیه آب و فاضلاب، مجموعه گسترده ای از مواد مورد نیاز در این زمینه را پوشش داده است که عبارتند از:

  • رزین آنیونی و کاتیونی
  • کربن اکتیو (کربن فعال)
  • میکروسیلیس
  • پلی الکترولیت
  • آنتی اسکالانت
  • پلی آلومینیوم کلراید
  • کاستیک سودا (سود پرک)
  • پرکلرین (هیپوکلریت کلسیم)

تمام این مواد به صورت عمده و جزئی توسط شرکت فرآب تدبیر با قیمت مناسب و درجه خلوص بالا به سراسر ایران ارائه شده و متناسب با نوع کاربرد می توانید گزینه های مناسب را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است، این مجموعه محصولات برندهای مختلف داخلی و خارجی را پوشش داده و ویژگی های آنها به صورت مشاوره رایگان توسط کارشناسان فرآب تدبیر معرفی خواهد شد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز