خبرگزاری کار ایران

فروش ویژه انواع لوله کاروگیت فاضلابی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۴۱۹

لوله کاروگیت یا لوله پلی اتیلن دوجداره برای انتقال فاضلاب، آب های جاری و زهکشی، مسیر کابل و سیم ها و اخیرا به صورت محافظی برای شیرآلات به کار می‌رود. لوله کاروگیت انعطاف پذیر، با دوام و مستحکم بوده و با قیمت مناسب و سایز بندی های مختلف عرضه می شود.

لوله کاروگیت، لوله شیاردار پلی اتیلنی یا لوله آکاردئونی، لوله ای با جداره های خارجی فنری شکل است که با مجموعه ای از ردیف ها و شیارها به رنگ مشکی تولید می شود. علت راه راه ساخته شدن این لوله ها افزایش مقاومت در برابر جریان فشارهای خارجی و  فشار بالا و همچنین مقاومت بیشتر در برابر تنش است. اغلب این لوله ها از جنس فولاد یا پلاستیک هایی از قبیل پلی اتیلن با چگالی بالا (PVC) ساخته می شوند. با توجه به مزایای بالای پلی اتیلن، لوله کاروگیت پلی اتیلنی در صدر کاربرد پروژه های شهری و جاده ای قرار می گیرد. 

لوله کاروگیت در شبکه انتقال آب و فاضلاب زیرزمینی

نصب شبکه های لوله پلی اتیلن فاضلابی کاروگیت در زیر زمین برای انتقال انواع فاضلاب صنعتی، بهداشتی و آب از اصلی ترین کاربرد های این لوله است. به دلیل استفاده از لوله های کاروگیت در زیر زمین، تولید کنندگان از شیارهای بیرونی جهت افزایش استحکام آن استفاده کرده اند. لوله کاروگیت پلی اتیلنی در برابر فشار و حتی لرزش های زلزله نیز مقاوم بوده و تغییر شکل در زیر زمین کمتر اتفاق می افتد. همچنین این لوله ها قابلیت بازیافت دارند و با توجه به اینکه طول عمر بسیار طولانی دارند اما خاصیت بازیافت این ماده سبب شده تا نگرانی بابت ضایعات آن وجود نداشته باشد. از مزیت های دیگر لوله فاضلابی شیاردار کاروگیت حمل و نقل آسان آن است.

لوله کاروگیت پلی اتیلنی، لوله فاضلابی شیاردار یا لوله آکاردئونی فاضلاب در برابر فشار و حتی لرزش های زلزله نیز مقاوم بوده و تغییر شکل در زیر زمین کمتر اتفاق می افتد. همچنین این لوله ها قابلیت بازیافت دارند و با توجه به اینکه طول عمر بسیار طولانی دارند اما خاصیت بازیافت این ماده سبب شده تا نگرانی بابت ضایعات آن وجود نداشته باشد. از مزیت های دیگر لوله فاضلابی کاروگیت حمل و نقل آسان آن است.

ماشین آلات لازم برای حمل لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت

 

انواع لوله کاروگیت ماشین آلات حمل لوله کاروگیت
لوله کاروگیت ۱۶۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن هر کامیون تک یا جفت ۹۵۰ متر طول برابر با ۱۵۹ شاخه و ترانزیت ۲۳۰۰ متر
لوله کاروگیت ۲۰۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن     هر کامیون تک یا جفت ۶۰۰ متر طول برابر با ۱۰۰ شاخه و ترانزیت ۱۵۰۰ متر
لوله کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن    هر کامیون تک یا جفت ۳۶۰ متر طول برابر با ۶۰ شاخه و ترانزیت ۹۶۰ متر
لوله کاروگیت ۳۱۵ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن هر کامیون تک یا جفت ۲۱۶ متر طول برابر با ۳۶ شاخه و ترانزیت ۵۷۶ متر
لوله کاروگیت ۴۰۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن هر کامیون تک یا جفت ۱۵۰ متر طول برابر با ۲۵ شاخه و ترانزیت ۳۳۰ متر
لوله کاروگیت ۵۰۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن   هر کامیون تک یا جفت ۹۰ متر طول برابر با ۱۵ شاخه و ترانزیت ۱۸۰ متر
لوله کاروگیت ۶۰۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن هر کامیون تک یا جفت ۵۴ متر طول برابر با ۹ شاخه و ترانزیت ۱۳۲ متر
لوله کاروگیت ۷۰۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن هر کامیون تک یا جفت ۴۲ متر طول برابر با ۶ شاخه و ترانزیت ۷۲ متر
لوله کاروگیت ۸۰۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن هر کامیون تک یا جفت ۳۰ متر طول برابر با ۵ شاخه و ترانزیت ۶۰ متر
لوله کاروگیت ۹۰۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن  هر کامیون تک یا جفت ۲۴ متر طول برابر با ۴ شاخه و ترانزیت ۴۸ متر
لوله کاروگیت ۱۰۰۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن  هر کامیون تک یا جفت ۲۴ متر طول برابر با ۴ شاخه و ترانزیت ۴۸ متر
لوله کاروگیت ۱۲۰۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن هر کامیون تک یا جفت ۱۸ متر طول برابر با ۳ شاخه و ترانزیت ۳۶ متر
لوله کاروگیت ۱۴۰۰ میلیمتر با فشار حلقوی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن  هر کامیون تک یا جفت ۱۲ متر طول برابر با ۲ شاخه و ترانزیت ۲۴ متر

 

کاربرد لوله کاروگیت در خطوط جمع آوری و انتقال

از جمله سیستم‌هایی که می‌توان از لوله های کاروگیت در آنها استفاده کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سیستم‌های فاضلاب و زهکشی زیرزمینی
  2. سیستم‌های لوله‌کشی جمع‌آوری آب باران 
  3. سیستم‌های لوله‌کشی جمع‌آوری آب طوفان
  4. لوله پلی اتیلنی فاضلابی کاروگیت در سیستم‌های جمع‌آوری فاضلاب صنعتی
  5. سیستم‌های زهکشی جاده‌ای

لوله کاروگیت H.D.P.E فنری شکل برای بسیاری از کاربردهای زهکشی به امری حیاتی تبدیل شده است. همچنین برای فرایندهای تخلیه در محل، محصول بادوام و مقرون به صرفه ای هستند. این محصول برای زهکشی بزرگراه ها و جاده ها و زهکشی زمین های ورزشی و کشاورزی استفاده شده است.

مزیت های استفاده از لوله کاروگیت در انتقال سیالات

از اصلی ترین ویژگی های لوله کاروگیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقاومت بالا در برابر خوردگی 
  2. مقاومت در برابر مواد شیمیایی: لوله کاروگیت در برابر اسیدهای رقیق، حلال‌ها، الکل‌ها، بنزین و آب مقاوم است. این لوله در برابر چربی و روغن کمی متورم می‌شوند. در برابر اسیدهای اکسیده، کتون‌ها، هیدروکربن‌های معطر، هیدروکربن‌های کلردار و برخی از انواع مواد شوینده ضعیف هستند.
  3. روش‌های اتصال آسان:معمولاً کوپلرهای اتصال روی لوله‌ ها وجود دارند و اگر هم نباشد لوله با کوپلر به لوله بعدی متصل می گردد.
  4. تعمیر و نگهداری آسان: به دلیل عدم پوسته‌ پوسته‌ شدن، انجماد و واکنش شیمیایی، این لوله‌ها نیازی به تعمیر و نگهداری منظم دارند و برای تمیز نگهداشتن و بهبود کارایی تنها گاهی اوقات باید سطح لوله را شست. همچنین این نوع لوله میتواند تا یک قرن دوام بیاورد و برای تاسیسات زیر بنایی یک شهر بسیار پر اهمیت است.
  5. انعطاف‌پذیری: این خصوصیت باعث می‌شود لوله بسیار قابل انطباق و سازگاری باشد. خاصیت انعطاف‌پذیری لوله‌ پلی‌اتیلن بیش از هر چیز در زمان نصب اهمیت پیدا می‌کند که نیاز به اتصالات را کاهش می دهد که کاهش نیاز به اتصالات باعث کاهش هزینه لوازم، کاهش هزینه نصب و بالا رفتن سرعت نصب می شود.

سایز بندی لوله های کاروگیت در شرکت لوله شاپ

لوله کاروگیت ۱۱۰ و ۱۲۵ میلیمتر: مورد مصرف در فاضلاب خانگی و غلاف دور کابل برق

لوله کاروگیت ۱۶۰ میلیمتر: در فاضلاب‌های مجتمع‌ها و فاضلاب شهری و لوله زهکشی معمولا از این لوله کاروگیت برای سیستم های لوله کشی استفاده میشود.

لوله کاروگیت ۲۰۰ میلیمتر: پرمصرف‌ترین سایز لوله کاروگیت که در سیستم‌های فاضلاب، زهکشی و غلاف دور لوله و کابل و قطعات یک متری آن برای محافظت از شیرآلات در آبیاری قطره ای به‌کار می‌روند.

لوله کاروگیت ۲۵۰ میلیمتر: بعد از سایز 200  پرمصرف ترین قطر برای مصرف در شبکه فاضلاب و زهکشی است.

لوله کاروگیت ۳۱۵ و لوله کاروگیت ۴۰۰ میلیمتر: مورد مصرف در شبکه‌های فاضلاب شهری و فاضلاب مجتمع‌ها و بیمارستانها و لوله‌های زهکشی استفاده می شود که  شرکت مترو تهران از این لوله ها در اکثر مناطق برای زهکشی استفاده کردند. 

لوله کاروگیت ۵۰۰ میلیمتر: در فاضلاب‌های شهری، جمع‌آوری آب‌های سطحی و دریچه‌های دسترسی مرتفع استفاده میشود.

لوله کاروگیت ۶۰۰ میلیمتر: برای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی و معابر منهول مخزن‌ها 

لوله کاروگیت ۸۰۰ و لوله کاروگیت ‍۱۰۰۰ میلیمتر: قابل استفاده در شبکه اصلی فاضلاب و معابر‌ منهول و لوله‌های زهکشی و انتقال آب رودخانه‌ها بصورت ثقلی.

فروش ویژه انواع لوله کاروگیت فاضلابی

طراحی و ساخت انواع لوله کاروگیت فاضلابی 

قیمت فروش لوله کاروگیت در بازار

قیمت لوله کارولیت به دو عامل اصلی بستگی دارد: 

  • وزن هر متر لوله
  • درصد خلوص مواد پلی اتیلن استفاده شده در لوله

مواد اولیه تولید نیز تاثیر بسزایی در قیمت لوله کارولیت دارد. همچنین نوع و میزان مواد مصرفی به کار گرفته شده طی مراحل تولید بر قیمت لوله کاروگیت تاثیر می گذارد. از دیگر عوامل موثر بر قیمت لوله فاضلابی کاروگیت میتوان به محل تولید لوله ها و همچنین سایز و فشار تحمل بار داخلی و خارجی میتوان نام برد.

ساختار و عمر خدماتی لوله کاروگیت

ساختار لوله های کاروگیت عمدتا توسط بخشی از خاک احاطه می شود و عمر لوله کاروگیت بستگی به خاکی است که آن را احاطه کرده است. فشار خاک سبب فشرده سازی فضای اطراف لوله شده و در واقع باعث کاهش تنش وارد شده به لوله می شود.لوله فاضلابی شیاردار به دلیل شکل شیاردار یا آکاردئونی توان تحمل بار بیشتری را در زیر خاک دارد. انعطاف پذیری بیشتر با عملکرد بهتر و طول عمر لوله مرتبط است. فشار خاک، تراکمی را در اطراف محیط لوله ایجاد می‌کند و در واقع فشار روی آن را کاهش می‌دهد. نکته مهمی که باید به آن توجه شود جنس خاک می باشد که باید نرم و عاری از هرگونه سنگ و ریگ باشد تا آسیبی به لوله وارد نکند. انعطاف پذیری بالا باعث عملکرد بهتر در طول عمر و نصب می شود. لوله‌های کاروگیت پلی اتیلنی H.D.PE DWC به طور نرمال برای عمر خدماتی از 50، 75 یا حتی بیش از 100 سال، درجه بندی شده‌اند.

اتصال لوله کاروگیت به خروجی منهول

برای اتصال خروجی  منهول در شبکه های فاضلابی باید از اتصال تبدیل استفاده نمود. اتصال تبدیل در خروجی منهول فاضلابی به علت وجود ذرات درشت و ریز در خروجی منهول امری ضروری است. این خروجی باید در حداکثر قطر موجود باشد که ذرات معلق به لوله و اتصالات نچسبد. بهترین میزان قطر سوراخ خروجی برای لوله کاروگیت حداکثر 400 می باشد.

تجهیزات جانبی لوله و اتصالات دوجداره

در کارخانه تولید لوله دوجداره علاوه بر تولید لوله کاروگیت، محصولات جانبی دیگری مانند مخزن سپتیک تانک، منهول های پلی اتیلن و اتصالات تولید می شود. 

سپتیک تانک، مخزن نصب شده به صورت دفنی که از بخش های تکی و چندگانه ساخته شده است. این مخزن دارای سیستم لوله کشی در خاک است و جریان آب و فاضلاب را از ساختمان های عمومی دریافت می کند. مخزن سپتیک تانک یک فناوری تصفیه فاضلاب قدیمی می باشد که مخزن به عنوان دستگاه تصفیه و نگهداری اولیه استفاده می شود. پساب موجود قبل از تخلیه در سیستم تصفیه نهایی در سپتیک تانک پیش تصفیه می شود.

فروش ویژه انواع لوله کاروگیت فاضلابی

نصب و اجرای مخزن سپتیک تانک به روش دفنی 

طراحی و تولید انواع تجهیزات فاضلابی ساخت شرکت لوله شاپ

لوله شاپ ارائه دهنده انواع لوله کاروگیت و لوله پلی اتیلن در صنعت تصفیه آب و فاضلاب و انتقال سیالات آماده ارائه خدمات می باشد. برای دریافت مشاوره و لیست قیمت خرید لوله کاروگیت و تجهیزات منهول و دریچه منهول، سپتیک تانک … با شماره ۰۹۱۲۰۵۶۵۲۴۷ در تماس باشید و یا برای دیدن محصولات دیگر این شرکت به سایت loolehshop.com مراجعه فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز