خبرگزاری کار ایران

معرفی منهول، دریچه منهول و اتصالات

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۸۷۰

برای اتصال خطوط فاضلابی، بررسی لوله ها توسط کارشناسان و ایجاد تهویه در سامانه و دسترسی به کابل ها در زمین از منهول استفاده می شود. منهول به عنوان “آدم رو” نیر شناخته می شود که در انواع منهول پلی اتیلن، منهول بتنی و منهول فایبرگلس در بازار موجود است.

انواع منهول فاضلابی مناسب پکیج تصفیه فاضلاب

منهول ها بر اساس جنس مانند منهول پلاستیکی یا پلی اتیلنی، منهول بتنی، آدم رو آجری و فایبرگلاس و...، می توان به دو دسته منهول ها با قطر کم و قطر بالا دسته بندی کنیم. آن دسته از منهول هایی که قطر کمی دارند، در خطوط فرعی شبکه های فاضلاب نصب و مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از منهول ها در مکان هایی که قطر لوله کم باشد، نصب می شوند. استفاده از منهول هایی که قطر بالایی دارند، در خطوط اصلی شبکه قرار می گیرند. منهول هایی که دارای قطر بالا هستند، در قسمت هایی که دبی جریان بالا بوده و تعداد لوله های استفاده شده محدود هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. جهت استفاده صحیح و کاربردی منهول، کارشناسان به روی آن ها دریچه قرار می دهند. درب منهول سبب ایمنی بیشتر شده و از سقوط افراد متفرقه به درون کانال جلوگیری می کند. در گذشته منهول ها ورودی های پله مانندی داشتند که در حال حاضر این پله ها برداشته شده و اندازه فیزیکی آن ها نیز کوچکتر شده است.

منهول فاضلاب پلی اتیلنی 

یکی از بهترین نوع از منهول ها، منهول فاضلاب پلی اتیلنی است که از نظر یکپارچگی، مقاومت و کاربردهای بالا در فاضلاب شهری و سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی و صنایعی همچون نفت، گاز، نیروگاه ها، پتروشیمی و خطوط انتقال شهری مورد استفاده قرار می گیرد. 

مزایای منهول پلی اتیلن فاضلابی 

  • به آسانی در لوله های فاضلابی قابل نصب است و هزینه پروژه های مهم را به میزان چشمگیری کاهش می دهد. 
  • زمان نصب و اجرای منهول پلی اتیلنی نسبت به منهول فاضلاب سنتی کمتر است.
  • هزینه ساخت و بهره برداری در مقایسه با منهول های سنتی کمتر است.
  • منهول فاضلاب پلی اتیلن نیازی به تعمیر ندارد و در صورت لزوم تعمیر می شود. 
  • مقاومت بسیار بالا در برابر انواع مواد شیمیایی مختلف و محیط های مرطوب
  • وزن سبک و بی نیاز از ماشین آلات سنگین جهت حمل و نقل

 

منهول فاضلابی GRP

منهول فاضلاب جی آر پی، منهول های فاضلابی پیش ساخته است که از رزین پلی استر و ماسه در ساخت آن استفاده می شود و هر چقدر مقدار ماسه در ساخت آن بیشتر باشد، منهول فاضلابی ساخته شده شکننده تر خواهد بود. در صورت استفاده از شن، ماسه و رزین در ساخت منهول با کیفیت بالا، هزینه تولید منهول فایبرگلس از پلی اتیلن بیشتر خواهد بود.  منهول فاضلاب GRP وزن بیشتری نسبت به ماژول های مشابه دارد و توسط ماشین آلات سنگین منتقل می شوند. و با استفاده از پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند. 

آدم رو یا منهول بتنی

پس از آشکار شدن معایب منهول آجری، منهول بتنی جای آدم روی آجری را گرفته و از آنجایی که معایب کمتری نسبت به منهول آجری داشت، مورد استقبال قرار گرفت. برخی از معایب منهول بتنی عبارتند از:

  • هزینه بالای آن نسبت به آدم روی آجری
  • روند نصب و ساخت طولانی مدت
  • وزن بسیار بالا
  • مقاومت نسبی در برابر ضربه و فشار

معرفی منهول، دریچه منهول و اتصالات

 

انواع دریچه منهول، پوشش منهول های فاضلابی

دریچه منهول، درپوش منهول یا درب منهول بر روی ورودی منهول ها قرار می گیرد. درپوش منهول به دلیل جلوگیری از دسترسی غیر و تصادفی و همچنین جلوگیری از سقوط افراد به درون منهول طراحی و نصب می شوند. قطر آن ها به حدی طراحی شده است که یک انسان بتواند از آن ها عبور کند بنابراین اگر درپوش مناسب و مقاومی روی آن ها نباشد، امکان سقوط افراد به درون منهول ها امکان پذیر است.

به دلیل دسترسی آسان تر به شبکه فاضلاب، دریچه منهول ها بر روی سطح زمین قرار می گیرند. دریچه ها می تواند از جنس های مختلفی از قبیل  چدن، پلی اتیلن، کامپوزیت و کوپلیمری باشند. هم چنین این دریچه ها بر اساس تحمل بار به دو نوع عابری و ترافیکی تقسیم می شوند که نوع عابری برای مکان هایی که که محل رفت و آمد عابرین پیاده و اتومبیل ها سبک است مورد استفاده قرار می گیرند و دریچه های پلی اتیلن ترافیکی مناسب برای مکان هایی است که عبور و مرور اتومبیل های سواری و سنگین انجام می شود.

درپوش منهول اغلب از چدن، بتون یا ترکیبی از این دو ساخته می شوند. این باعث می شود آن ها ارزان، قوی و سنگین باشند، معمولاً وزن آنها بیش از ۱۱۳ کیلوگرم (۲۴۹ پوند وزن) است و وزن بالا از جا به جایی های ناخواسته و دسترسی افراد غیر مجاز جلوگیری میکند. 

 

معرفی منهول، دریچه منهول و اتصالات

 

 

طراحی و تولید انواع منهول فاضلابی ساخت گروه اوژن

با توجه به محبوبیت منهول های پلی اتیلن، تجهیزاتی چون لوله کاروگیت یا لوله پلی اتیلن دوجداره با طول بیش از 14 متر در تعداد بالا در سیستم نصب شبکه انتقال فاضلاب کاربرد دارند. در شرکت اوژن، واحد مهندسین پس از دریافت نقشه منهول و بررسی محل نصب، ارزیابی فشار وارده به سیستم، میزان مقاومت لازم منهول و اندازه ورودی و خروجی لوله های فاضلابی شما را راهنمایی می کنند که تجهیزات منهول و لوله و سایر اتصالات را تهیه کنید. برای دریافت مشاوره و لیست قیمت تجهیزات منهول و خرید منهول با شماره 02191300204 در تماس باشید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز