خبرگزاری کار ایران

هر آنچه که باید در مورد مهاجرت به کشور آلمان بدانید...!

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۵۰۰

 

آلمان به عنوان پنجمین مقصد عالی برای مهاجرت محسوب می‌شود. جالب است بدانید که مهاجرت تحصیلی به سبب هزینه آموزشی بسیار پایین و حتی رایگان، به عنوان مناسب‌ترین روش جهت مهاجرت به کشور آلمان محسوب شود. آلمان در زمینه آموزش بسیاری از رشته‌های تحصیلی به خصوص رشته‌های پزشکی بسیار پیشگام است. اما برای تحصیل رشته پزشکی در آلمان نیاز است که شرایط تعیین شده را دارا باشید. در ادامه قصد داریم تمامی شرایطی که برای ادامه تحصیل در آلمان به خصوص رشته‌های پزشکی نیاز است را خدمتتان بیان نماییم. با ما تا انتها همراه باشید.

مهاجرت به کشور آلمان

هر آنچه که باید در مورد مهاجرت به کشور آلمان بدانید...!

اگرچه روش‌های زیادی برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد و هرکدام شرایط خاصی را دارند، اما شباهت‌هایی نیز بین آن‌ها موجود است. برای واجد شرایط بودن مهاجرت به آلمان، باید معیارهای کلی زیر را برآورده کنید:

  • اثبات تمکن مالی
  • مهارت در زبان آلمانی
  • اخذ ویزای آلمان
  • بیمه درمانی

این ۴ شرط، به عنوان پیش نیازهای مهاجرت به کشور آلمان محسوب می‌شوند و اگر نتوانید به هر دلیل هر یک را برآورده کنید، از شانس کمتری برای ورود به این کشور برخوردار خواهید بود.

راه‌های مهاجرت به آلمان:

مهاجرت به کشور آلمان بسته به شرایط و موقعیت شما از طریق روش‌های زیر امکان‌پذیر است که بنا به شرایط و هدفی که از مهاجرت به آلمان دارید، باید یکی را انتخاب کنید. به صورت کلی روش‌های مهاجرت به آلمان عبارتند از:

  1. مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل
  2. مهاجرت به آلمان از طریق کار
  3. مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج
  4. مهاجرت به آلمان از طریق تولد
  5. مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی
  6. مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

در بین ۶ روش مطمئن و راحت جهت مهاجرت به آلمان، مهاجرت تحصیلی برای افراد جوان و نوجوان بسیار کاربردی است و نسبت به دیگر روش‌ها، با سهولت بیشتری قابل انجام می‌باشد. در ادامه به صورت کامل شرایطی که برای ادامه تحصیل در آلمان نیاز می‌باشد را معرفی می‌کنیم.

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل:

مهاجرت و ادامه تحصیل در آلمان به عنوان یک روش مهاجرتی آسان و راحت محسوب می‌شود، منتهی حتما باید شرایط و پیش نیازهای تعیین شده را دارا باشید. میزان متقاضیان تحصیل در کشور المان بسیار بالاست، از این رو اگر شرایطی که در ادامه ذکر می‌کنیم را دارا نباشید، امکان اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی‌تان بسیار پایین خواهد بود.

شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان:

  • گذراندن آزمون TestAS:

این آزمون، یک روش استاندارد برای مقایسه استعداد تحصیلی متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان است که به دو زبان آلمانی و انگلیسی برگزار می‌شود. با استفاده از این آزمون، می‌توانید به طور واقعی شانس خود را برای اتمام موفقیت‌آمیز دوره تحصیلات خود در یک دانشگاه در آلمان، ارزیابی کنید.

  • اخذ ویزا تحصیلی:

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در آلمان به ویزای آلمان احتیاج دارید. قبل از ورود به آلمان باید، برای ویزای تحصیلی آلمان درخواست کنید.

  • مهارت در زبان آلمانی:

برای اکثر رشته‌های تحصیلی، دانش زبان آلمانی پیش‌شرط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان است. با شرکت در یک آزمون زبان مانند TestDaF یا DSH می‌توانید مهارت زبان آلمانی خود را ثابت کنید.

  • داشتن بیمه درمانی:

اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، باید بیمه درمانی با حداقل پوشش ۳۰۰۰۰ یورو داشته باشید. هنگام ثبت‌نام در دانشگاه و درخواست مجوز اقامت، باید مدارک بیمه درمانی را ارائه دهید.

  • اثبات تمکن مالی:

باید ثابت کنید که پول کافی برای تأمین هزینه زندگی خود دارید. مقدار تمکن مالی آلمان به ازای یک سال، ۱۰۳۳۲ یورو است.

در بین تمامی رشته‌های تحصیلی موجود در آلمان، رشته‌های پزشکی و پیرا پزشکی متقاضیان بسیار زیادی دارند و عامل اصلی بالا بودن میزان متقاضیان، شیوه آموزشی مدرن و خاصی است که دانشگاه‌های این کشور در این زمینه در پیش گرفته‌اند. در ادامه هر آنچه که باید در مورد پزشکی در آلمان نیاز است بدانید را بیان خواهیم نمود.

هر آنچه که باید در مورد مهاجرت به کشور آلمان بدانید...!

شرایط ورود به رشته پزشکی در آلمان:

در آلمان هر دانشگاه می‌تواند معیارهای ورود را به صورت مستقل تعیین کند. بنابراین، شرایط ورود به دوره پزشکی در آلمان بسته به دانشگاه انتخابی شما تغییر می‌کند. در زیر فهرستی از شرایط موردنیاز داوطلبان بین‌المللی برای تحصیل پزشکی در آلمان آورده شده است:

  • تسلط به زبان آلمانی:

اکثریت دوره‌های پزشکی در آلمان، به زبان آلمانی تدریس می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید در دانشگاه پزشکی ثبت‌نام کنید، باید مهارت زبان آلمانی را اثبات کنید. اگرچه بسته به دانشگاه موردنظر شما تغییر می‌کند، اما اکثر آن‌ها نیاز به گواهینامه C1 دارند. توجه داشته باشید که اگر مجبور باشید از قبل در یک دوره مقدماتی (دوره کالج) شرکت کنید، گواهی B1 آلمان پذیرفته می‌شود.

  • نمرات درجه عالی:

دانشکده‌های پزشکی آلمان بسیار رقابتی هستند و از نمرات مقاطع قبلی شما برای گزینش استفاده می‌کنند. نمرات بالا در دروس مرتبط با پزشکی مانند زیست‌شناسی و شیمی احتمال پذیرش شما را افزایش می‌دهد.

  • مدارک تحصیلی معادل:

اگر دانشجوی بین‌المللی هستید، باید اطمینان حاصل کنید که مدارک تحصیلی قبلی شما مطابق با استانداردهای علمی اعمال شده توسط مدارس پزشکی در آلمان است. می‌توانید با دانشگاه خود، خدمات تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) یا ZAB تماس بگیرید تا ببینید آیا مدارک شما، معادل مدارک تحصیلی آلمان است یا خیر.

اگر مدرک شما در آلمان به رسمیت شناخته نشود و معادل مدارک تحصیلی آلمان نباشد، دانشگاه از شما می‌خواهد یک دوره آمادگی یک ساله کالج را بگذرانید.

  • نمرات آزمون‌های ورودی:

برای پذیرش در برخی از دانشکده‌های پزشکی در آلمان، باید یک آزمون آزمایشی خاص داشته باشید تا استعداد خود را برای آن برنامه مطالعه خاص که درخواست کرده‌اید، ارزیابی کند.

به نقل از تیشینه ، مطالبی به صورت کلی جهت مهاجرت به کشور آلمان خدمتتان بیان شد. همان طور که گفتیم، مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در آلمان به دلیل پایین بودن هزینه‌ها به عنوان مناسب‌ترین روش مهاجرتی محسوب می‌شود. در بین رشته‌هایی که در این کشور آموزش داده می‌شوند، رشته‌های پزشکی بسیار پرطرفدار هستند. در بالا مواردی در رابطه با تحصیل پزشکی در آلمان هم بیان کردیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد.

حتما در بخش نظرات برای ما بنویسید که مهاجرت به آلمان را واقع‌بینانه و منطقی می‌بینید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز