خبرگزاری کار ایران

آجر نما و معرفی 10 آجر نمای برتر ساختمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۶۰۸

انتخاب آجر نما به عنوان نمای ساختمان از دیرباز با استقبال بالایی مواجه بوده است. اما از آنجایی که در گذشته مصالح تنوع بسیار پایینی داشته اند، ساخت بنا های زیبا و چشم نواز با این آجر ها ممکن نبوده است. با ما همراه باشید تا 10 مدل از بهترین و زیباترین مدل های آجر نسوز را برای نمای ساختمان به شما معرفی کنیم.

شناخت مدل های متنوع آجر نما برای نمای ساختمان به شما این امکان را میدهد که بهترین و زیباترین مدل را برای ساختمان خود انتخاب نمایید، همچنین به یاد داشته باشید که ترکیب آجر نسوز با عناصر طبیعی مانند چوب، سنگ، فلز و گیاهان می تواند زیبایی نما ساختمان شما را صد چندان کند. برای انتخاب بهترین محصول با این مقاله آجر نما امیران Amirannama  همراه باشید تا پایان این مقاله همراه باشید.

تاریخچه آجر نسوز در معماری ساختمان

آجر نسوز نما یکی از قدیمی ترین مصالح در ساخت بنا به شمار می رود. در گذشته به آجر نسوز آگر هم گفته می شده است.

قدمت بناهای آجری در کشورمان به حدود 1800 سال پیش بازمی گردد.

قدیمی ترین بنا ها در تاریخ کشور عزیزمان که از آجر نسوز ساخته شده اند، طاق کسری، ایوان مداین و چغازنبیل از دسته بنا های آجری اند.

استفاده از آجر در گذشته فقط برای ساخت بنا بوده و به دلیل طرح های یکنواخت، برای ساخت نمای زیبا ساختمان ها کاربردی نداشته است.

با گذشت زمان و بالا رفتن اطلاعات افراد در زمینه ساخت آجر نما، بسیاری از تولید کنندگان این محصول اقدام به تولید آجر نسوز در رنگ ها و حتی با قالب گیری های متفاوت کرده اند.

به دلیل تنوع بالای و همچنین استقامت بالای آجر نسوز، امروزه یکی از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان سازی به شمار میرود.

 

آجر نسوز چگونه تولید می شود؟

آجر نسوز نما از خاک چینی، نسوز و یا خاک رس تولید می شود.

در تولید این محصول از مواد معدنی و برخی فلزات استفاده می شود. ترکیب درصد مواد در تولید آجر با کیفیت و مرغوب اهمیت بسیار بالایی دارد.

پس از ترکیب خاک چینی با مواد معدنی و فلزات، آجر را قالب می زنند و سپس برای مدت زمانی طولانی در کوره های مخصوص حرارت میدهند تا کاملا پخته و خشک شود.

یکی دیگر از عوامل موثر بر کیفیت آجر نسوز، میزان حرارت کوره، جنس کوره و نوع سوخت آن است.

ترکیب درصد مواد علاوه بر کیفیت و ساختار آجر نما در رنگ آن نیز موثر است. طیف رنگی که با ترکیب درصد های متفاوت آجر نسوز تولید میشود، مشکی، قهوه ای، قرمز، زرد و سفید است.

البته لازم به ذکر است که علاوه بر ترکیب درصد مواد، نوع سوخت کوره و همچنین فاصله قالب از کوره نیز در رنگ آجر تولید شده تاثیر گذار است.

آجر نما و معرفی 10 آجر نمای برتر ساختمان

انواع آجر نمای مناسب نما ساختمان

حال که با تاریخچه آجر نسوز و همچنین مراحل تولید آن آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده تا انواع آجر نسوز مورد استفاده در نما بهتر بشناسید تا برای انتخاب آجر نما مورد نیاز خود، اطلاعات کافی داشته باشید.

  • آجر نما نسوز

این آجر از خاک چینی یا کائولن تولید می شود و در حالت طبیعی به رنگ سفید است.

برای تولید این آجر در رنگ های دیگر، مقداری سیلیس و آلومینیوم به آن می افزایند. میزان این دو ترکیب باعث می شود تا آجر رنگ هایی مانند نارنجی یا قرمز پیدا کند.

این آجر نما به دلیل مقاومت دمایی بسیار بالا و ظاهری زیبا، یکی از بهترین گزینه ها در برای نمای ساختمان ها و ساخت بنا محسوب می شود.

  • آجر رستیک

آجر نما رستیک با طرحی طبیعی و زیبا یکی از پرطرفدارترین انواع آجر در طراحی فضاهای شیک محسوب میشود.

این آجر بعد از نصب نمایی مانند چوب یا سنگ طبیعی دارد، به همین دلیل ترکیب این آجر با چوب، سنگ و فلز می تواند زیبایی خیره کننده ای ایجاد نماید.

  • آجر رسی

در تولید آجر رسی از خاک رس استفاده می شود و به طور معمول سایز این اجر 3*16 سانتی متر است.

برای تولید رنگ های متفاوت این آجر، ترکیب درصد مواد تاثیر چندانی ندارد. مهم ترین اصل در تولید رنگ های متفاوت آجر نما رسی، میزان حرارتی است که آجر می بیند.

لازم به ذکر است که در برخی از رنگ های حرارت کمتر باعث می شود تا آجر استحکام کافی نداشته باشد.

  • آجر طرح چرم

این مدل از آجر های نما به دلیل رنگ یکدست و بسیار زیبا، مورد توجه معماران بسیاری قرار گرفته است و از آنجایی که این مدل آجر مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد و درصد جذب آب آن کمتر از 5 درصد است، یکی از بهترین گزینه ها برای نمای ساختمان محسوب می شود.

  • آجر کف

در تولید آجر کف به دلیل استفاده بالا از محصول و همچنین قرار گرفتن در محیط هایی که در آن آجر تحت فشار و ضربه قرار می گیرد، بهترین شرایط ساخت اعمال می شود.

تولید آجر کف از بهترین مواد اولیه و همچنین فرمولاسیون و ترکیب درصد دقیق مواد صورت میگیرد تا محصولی مرغوب و درجه یک در اختیار مشتری قرار گیرد.

  • نما چوب

این مدل از آجر نما در سایز 12*70*3 سانتی متر تولید می شود و به دلیل طراحی زیبا و شباهت بسیار زیاد به چوب طبیعی، از بهترین گزینه ها برای نمای ساختمان محسوب می شود.

جالب است بدانید که طراحی این آجر به قدری به چوب طبیعی نزدیک است که حتی پس از لمس آن نیز، تمام شیار های موجود در چوب را حس می کنید.

این آجر نما در رنگ مشکی، قهوه ای روشن و تیره، نسکافه ای و فندقی تولید و روانه بازار می شود.

آجر لفتون یکی از پرکاربردترین آجر ها در ساخت تیغه و ستون های ساختمان است، سوراخ هایی موجود در آجر لفتون باعث می شود تا این آجر وزن پایین ترین نسبت به دیگر آجر ها داشته باشد و در نتیجه در کاهش وزن ساختمان نیز موثر خواهد بود.

این آجر در برابر جذب آب بسیار مقاوم است.

این آجر در رنگ های قرمز، زرد، نارنجی و قهوه ای و در ابعاد متنوع تولید می شود.

این مدل از آجر های نسوز به علت کیفیت بسیار بالا ساخت، مقاومت بسیار خوب در برابر تغییرات دمایی و یخ بندان و همچنین نداشتن شوره، از استقبال بسیار بالایی در میان سازندگان و معماران برخوردار است.

قیمت آجر قزاقی در بازار اندکی بالاتر از دیگر مدل هاست و این اختلاف قیمت اندک به دلیل اختلاف کیفیت بسیار بالای محصول است.

آجر قزاقی در رنگ های متنوع تولید و به بازار عرضه می شود.

  • آجر سفید نسوز

استفاده از آجر نما سفید در طراحی نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها بسیار رواج دارد.

برای تولید این آجر نسوز از خاک سفید استفاده می شود و با ترکیب درصد مشخص از مواد معدنی و فلزات، تبدیل به آجری زیبا برای نمای ساختمان می شود.

استفاده از آجر سفید نسوز در کنار رنگ های تیره آجر نما مانند مشکی و قهوه ای می تواند فضایی بسیار زیبا را ایجاد نماید. همچنین استفاده از آجر نسوز سفید در کنار چوب و سنگ نیز نمایی خیره کننده خواهد داشت.

  • آجر نسوز قهوه ای

آجر نسوز قهوه ای از خاک چینی تولید می شود. این آجر در کوره هایی با حرارت بسیار بالا قرار می گیرد و به همین دلیل کیفیت ساخت و مقاومت بسیار خوبی دارد.

طراحی این آجر به گونه ای است که زیبایی طبیعی چشم نوازی را ایجاد می کند و در کنار دیگر عناصر طبیعی علاوه بر ایجاد مقاومت بالا، بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود.

ویژگی های آجر نما مرغوب

حال که انواع آجر نما را شناختید و دانستید که هر مدل برای کدام محیط و در چه شرایطی بهترین انتخاب است، بهتر است بدانید که آجر نمای خوب و با کیفیت چه ویژگی هایی دارد.

مهم ترین ویژگی های آجر نسوز مرغوب عبارتست از:

  1. در ساخت آجر نسوز، خاک رس باید عاری از هرگونه نمک و مواد شیمیایی مضر باشد.
  2. اندازه یکسان، زوایای 90 درجه و تمیز، خطوط موازی و بدون شکستگی، همگی از ویژگی های آجر نما مرغوب به حساب می آیند.
  3. در هنگام خرید آجر نسوز دقت داشته باشید که آجر ها همگی یک شکل و یک اندازه باشند.
  4. آجر مرغوب باید رنگی یک دست داشته باشد که این رنگ نشان از پخت خوب و یکدست آجر است.
  5. سطح آجر باید عاری از هر گونه سوراخ و ترک باشد.
  6. آجر مرغوب در برابر جذب آب مقاوم است. برای تست مقاومت آجر نسوز در برابر جذب آب فقط کافیست که آجر را به مدت 24 ساعت درون حجم مشخصی از آب قرار دهید و بعد از گذشت این زمان، میزان آب جذب شده را اندازه گیری کنید. جذب آب در آجر نما مرغوب کمتر از 10 درصد است.
  7. آجر نما در برابر فشار و ضربه باید مقاومت خوبی داشته باشد.
  8. آجر نما با کیفیت در برابر نور خورشید تغییر رنگ نمیدهد.

شناخت نکات فوق و در نظر گرفتن این نکات در هنگام خرید آجر نسوز به شما کمک می کند تا محصولی درجه یک و مرغوب را خریداری نمایید.

آجر نما و معرفی 10 آجر نمای برتر ساختمان

 

مزایای استفاده از آجر نسوز در نمای ساختمان

اگر به دنبال ساخت بنایی زیبا هستید و هنوز تصمیم نگرفته اید که کدام مصالح را برای ساخت ساختمان خود استفاده کنید، با ما همراه باشید تا مزایا استفاده از آجر نما را بشناسید.

مقاومت بالای آجر نسوز در برابر فرسایش، ضربه، تغییرات دمایی، تابش آفتاب، یخ زدگی و فشار یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از آجر نما نسوز است.

رنگ بندی متنوع و همچنین هماهنگی آجر نما با دیگر عناصر طبیعی مانند گل و گیاهان، سنگ، چوب و فلز، می تواند نمایی بسیار را ایجاد نماید.

آجر نسوز عایق بسیار خوبی در برابر سرما، گرما و صدا محسوب می شود.

وزن سبک آجر ها نسوز در برابر دیگر مصالح مانند سنگ، باعث می شود تا بار کمتری بر خانه تحمیل شود و بنا سبک تر خواهد بود.

کاربرد بسیار گسترده آجر نما در تمامی فضا ها به شما این امکان را می دهد که از آجر نسوز علاوه بر نمای ساختمان در ساخت باربیکیو، شومینه و دیوار های تزئینی نیز بهره مند شوید.

یکی از مهم ترین مزایا استفاده از آجر نما در ساخت بنا، قیمت پایین این محصول در برابر دیگر مصالح است.

هر کدام از ویژگی های فوق می توانند دلیل محکی بر استفاده از آجر نما در ساخت بنا باشد. اما بهتر است بدانید که خرید آجر نما از مراکز فروش معتبر، خرید محصولی مرغوب را برا شما تضمین می کند.

قیمت آجر نسوز به چه عواملی وابسته است؟

حال که صحبت از قیمت آجر نما شد، با هم عوامل موثر بر قیمت آجر نسوز را بررسی خواهیم نمود تا در هنگام خرید این محصول از قیمت ها نیز اطلاع کافی داشته باشید.

هر کدام از مدل های آجر نسوز به دلیل شرایط تولید و مواد اولیه خاص قیمتی متفاوت دارند. پس اولین عامل تعیین کننده قیمت آجر نما، نوع آجر است.

ترکیب درصد مواد معدنی و فلزات و همچنین کیفیت خاک نسوز مورد استفاده در تولید آجر نسوز، تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده آجر نسوز دارد.

نوع کوره، جنس کوره و سوخت مورد استفاده در کوره نیز هم بر کیفیت و هم بر قیمت آجر تاثیر مستقیم دارد.

دیگر پارامتر های تولید آجر از جمله رنگ آجر، روکش بودن با نبودن آجر، سایز و محل استفاده از آجر نیز بر قیمت این محصول تاثیرگذار است.

بسته بندی محصولات نیز بر قیمت تمام شده آجر نما تاثیر گذار خواهد بود.

یکی از مهم ترین عوامل در قیمت آجر نما مرغوب، مرکز خرید آجر است و شما می توانید با خرید آجر از مرکزی معتبر علاوه بر خرید آجری مرغوب و با کیفیت، قیمت بسیاری خوبی برای آن بپردازید.

بهتر است بدانید که نوع اجرا آجر نما و مصالحی که برای اجرا و نصب آن استفاده می کنید بر قیمت محصول تاثیر مستقیم خواهد داشت.

بهترین آجر نما ساختمان کدام است؟

پیشرفت تکنولوژی و تنوع مصالح باعث شده است که آجر نما در اسکلت ساختمان ها جایگاهی نداشته باشد. اما این محصول زیبا با توجه به ویژگی های خاصی که دارد توانسته جایگاه بسیار خوبی در معماری و زیبا سازی بنا کسب نماید.

حال که با انواع آجر نما آشنا شدید و ویژگی های آجر نسوز و همچنین مزایای استفاده از این محصول را دانستید، برای خرید محصولی مرغوب و درجه یک کافیست با کارخانه آجر نما امیران تماس بگیرید تا با کیفیت ترین آجر نسوز را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم.

شماره تماس: 02149015

شماره واتس آپ: 09125005110

حتی اگر در انتخاب مدل و نوع آجر برای هر بخش ساختمان سوالاتی در ذهن خود دارید، کارشناسان ما به صورت 24 ساعته پاسخگو سوالات شما خواهند بود تا بتوانید بهترین محصول را برای ساخت بنا خود انتخاب نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز