خبرگزاری کار ایران

برترین دانشگاه های چین برای تحصیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۳۷۱

کشور چین یکی از پرمخاطب‌ترین کشورهای آسیایی، جهت ادامه تحصیل بسیاری از دانشجویان است. تحصیل در چین، یک فرصت بی‌نظیر به شمار می‌رود که علاوه بر کسب علم و دانش، امکان بهره‌مندی از تماشای زیباترین بناهای تاریخی، هنری و فرهنگی جهان را برای شما فراهم می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا برترین دانشگاه های چین برای تحصیل را به شما معرفی کنیم تا متناسب با رشته‌ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، انتخابی صحیح و آگاهانه انجام دهید.

موسسه مهاجرتی میرداماد، در تمام مراحل مهاجرت به چین در کنار شماست تا با انتخابی صحیح و هوشمندانه، مسیر زندگی خود را در جهت موفقیت ادامه دهید.

تا سال ۲۰۱۹ تعداد دانشگاه ‌های چین به طور تقریبی، به ۳۰۰۰ دانشگاه و کالج رسیده بود. با تخصیص بودجه سالیانه بسیار زیاد و اهمیت داشتن مسئله علم و دانش برای کشور چین، این تعداد روندی رو به افزایش داشته است. جالب است بدانید که بسیاری از دانشگاه‌های کشور چین در شمار برترین دانشکده‌های جهان قرار دارد و حدود ۳۷ مورد از دانشگاه‌های این کشور، مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران هستند.

کدام دانشگاه برای تحصیل در چین بهتر است؟

در ادامه مقاله قصد داریم تا لیست دانشگاه های معتبر در چین را به شما عزیزان ارائه دهیم تا با ویژگی انحصاری هر کدام از این دانشکده‌ها آشنا شوید:

دانشگاه پکن

این دانشگاه دارای رتبه ۳۰ در جهان و رتبه ۲ در کشور چین است. یکی از موارد جالب در خصوص این دانشگاه، ساختمان جذاب و فوق‌العاده آن است. این دانشگاه معتبر، به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی که دارای ۱۲ دپارتمان مختلف می‌باشد، مشغول به فعالیت است.

برترین دانشگاه های چین برای تحصیل

دانشگاه فودا

این دانشگاه دارای رتبه ۴۴ در جهان و رتبه ۳ در کشور چین است. رتبه ۷ در قاره آسیا از دیگر افتخارات این دانشگاه به شمار می‌رود. سالانه حدود ۳۲ هزار نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل‌اند که تعداد ۳ هزار نفر از آن‌ها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه علوم و فناوری چین

این دانشگاه واقع در شهر هیفی است و به طور تخصصی درس‌های نرم افزار، فناوری و زیر شاخه‌های آن را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه علوم و فناوری، رتبه ۸۷ جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین این دانشگاه دارای ۱۵ دانشکده و مراکز آزمایشگاهی مجهز و تخصصی بسیار زیادی است.

موسسه فناوری هاربین

این دانشگاه میانگین رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ جهان و رتبه ۵۰ در آسیا را به خود اختصاص داده است. هاربین، توجه ویژه‌ای به مسائل پژوهشی و تحقیقاتی دارد و به خاطر همین موضوع، از آن به عنوان یک دانشگاه کلیدی یاد می‌شود.

دانشگاه ژجیانگ

ژجیانگ، دارای رتبه‌ ۴۹ جهان و ۱۳ آسیا است. این دانشکده سالانه حدود ۴۵۰۰۰ دانشجو را پذیرش می‌کند و رشته‌هایی از قبیل اقتصاد، علوم پایه، مهندسی و حقوق را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

دانشگاه جیائو تونگ

این دانشکده دارای رتبه ۱۰۰ در جهان و ۱۹ در آسیا است. جیائو تونگ، دارای ۳۱ دپارتمان مختلف است که در آن رشته‌های مختلف تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌شود. جالب است بدانید که این دانشکده، رتبه اول بودجه تحقیقاتی کشور چین را به خود اختصاص داده است.

در رابطه با دانشگاه سینگوا باید گفت که...

این دانشکده دارای رتبه اول در کشور چین است و در واقع بهترین دانشگاه چین به شمار می‌رود. سینگوا، دارای رتبه جهانی ۱۷ می‌باشد و به طور تخصصی امکان تحصیل در رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی برق، مکانیک، معماری و زیر شاخه‌های موارد نام برده شده را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این دانشکده واقع در شهر پکن پایتخت چین می‌باشد. سالانه حدود ۴۶ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده که چیزی حدود ۲۷۰۰ نفر از این تعداد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

برترین دانشگاه های چین برای تحصیل

این دانشگاه دارای ۵۰ دپارتمان مختلف می‌باشد و رشته‌های گوناگون را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، دانشگاه سینگوا بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید انتخاب کنید؛ چرا که حدود ۲۰۰ برنامه تخصصی تحصیل در این مقطع برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

بهترین دانشگاه های پزشکی چین

از جمله دانشگاه های چین پزشکی، می‌توان به دانشگاه دالیان، دانشگاه آنهویی، دانشگاه فوجیان، دانشگاه جنیژو و دانشگاه چونگ کینگ اشاره کرد. همچنین دانشگاه تسینگوا در چین، به عنوان یکی از برترین دانشکده‌ها جهت تحصیل پزشکی به شمار می‌رود.

هزینه تحصیل در این دانشگاه به طور سالانه، مبلغی حدود ۵ هزار دلار می‌باشد. از جمله ویژگی‌های مثبت این دانشگاه، همکاری و تبادل اطلاعات با برترین دانشکده‌های جهان است و علاوه بر آن، این دانشگاه شرایط مناسبی جهت دریافت بورسیه و امکاناتی نظیر خوابگاه دانشجویی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

تحصیل در چین و درخواست برای اعزام به این کشور جهت مهاجرت، روندی رو به افزایش دارد. متقاضیان بسیار زیادی تحصیل پزشکی در چین را به دلایلی از قبیل هزینه مقرون به صرفه، شیوه آموزشی نوین، امکانات و تجهیزات بالای بیمارستانی جهت گذراندن واحد‌های عملی انتخاب می‌کنند.

مؤسسه مهاجرتی میرداماد، به عنوان یک مرجع مطمئن و با تجربه در زمینه مهاجرت و مسائل مربوط به آن، در کنار شماست تا اطلاعات تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه را به شما ارائه دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز