خبرگزاری کار ایران

نقش دمنوش ها و عرقیات گیاهی در سلامتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۱۸۵

عطاری از جمله مشاغل دیرینه در کشور ما بوده که با ارائه‎‌ی انواع محصولات گیاهی اعم از عرق‌‎ها، دمنوش‎‌ها و... در حفظ سلامتی افراد و پیشگیری از امراض مختلف مؤثر بوده است. امروز این شغل با استفاده از بستر اینترنت و همراه‎‌سازی خود با آن به شکل عطاری آنلاین، به فعالیت و تلاش جهت پیشگیری و درمان بیماران می‎‌پردازد.

استفاده از شیوه‌‎ا‎‌ی نوین و به کارگیری این فضا در جهت توسعه‎‌ی این شغل از جمله گام‎‌های مؤثری بوده که در این حیطه برداشته شده است، به طوری که افراد مختلف با استفاده از اطلاعات وجود در سایت‎‌‎‌های عطاری آنلاین و مطالعه‎‌ی خواص عرق‎‌ها و دمنوش‌‎ها می‌توانند آشنایی بیشتری با این علم  ارزشمند تقریباً فراموش شده پیدا کنند.

تهیه‎‌ی عرقیات و دمنوش‌های مختلف از میوه‎‌ها و گیاهان مختلف از دیرباز در کشور عزیزمان رایج بوده اما در دهه‎‌های اخیر به دلیل عرضه‎‌ی اطلاعات نادرست به مردم و تسریع بهبودی با محصولات شیمیایی، مردم از این محصولات غافل شدند. خوشبختانه در سال‎‌های اخیر در طی اطلاع رسانی‎‌های درستی که انجام شده مردم ارزش این میراث کهن را دریافتند و بار دیگر به سمت آن روی آوردند.

اما این بار این شغل شکل و شمایل تازه‎‌ای پیدا کرد و در قالب عطاری آنلاین به ارائه‎‌ی محصولات خود پرداخت. اما چیزی که هنوز مبهم است و موجب ایجاد تردید در بین مردم می‌شود این است که این محصولات چه میزان در سلامت انسان مؤثر هستند و چگونه می‌توانند موجب حفظ سلامت انسان شوند؟ در ادامه جهت اطلاع بیشتر شما عزیزان به بررسی نکاتی در جهت رفع این تردید‎‌ها و ابهام‎‌های موجود پرداخته‌‎ایم.

عرق‎‌ها و دمنوش‎‌ها از کجا تهیه می‎‌شوند و چرا بر سلامت انسان تأثیرگذارند؟

برای آشنایی بیشتر با اثرات این محصولات بهتر است تحقیق خود را از ابتدا شروع کنیم یعنی این که عرق‎‌ها و دمنوش‎‌های موجود در عطاری آنلاین چگونه و از چه گیاهانی تشکیل می‌شوند؟ خوب است بدانید که به طور کلی از تمام گیاهانی که دارای عطر و بو هستند می‌توان عرق تهیه کرد. این گیاه می‌تواند برگ بیدمشک یا گل محمدی، زیره، شوید و... باشد. طرز تهیه‎‌ی این عرق به این صورت است که در ابتدا برگ‎‌ها یا گیاهان معطر که سرشار از انواع خواص مؤثر و مثبت هستند با مقداری آب جوشانده می‌شوند که بعد از تقطیر بخار حاصل از آن شاهد حضور دانه‎‌های عرقی هستیم که خواص درمانی مشخصی را در بر دارد. حال اگر میزان گیاه نسبت به آبی که استفاده می‌شود را بیشتر بگیریم عرقی اشباع شده از عطر معطر آن گیاه را خواهیم داشت که دارای خواص درمانی بالاتر و بیشتری خواهد بود که علت این امر هم این است که این عرق توانسته آنتی اکسیدان‎‌ها و دیگر مواد پرفایده‎‌‌‎ی موجود در سلول‌‎های گیاهی را به مقدار بیشتری جذب کند.

دمنوش‎‌ها نیز از جمله گیاهان، مرکبات، ادویه جات خشک شده‎‌ای هستند که میتوانند یک نوشیدنی پر از خاصیت و پرفایده را برای ما ایجاد کنند برای تهیه‎‌ی دمنوش تنها کافیست که بخشی از این گیاهان خشک شده را همراه با آب وش در قوری ریخته واجازه دهیم با حرارت آن آب به مدت 5 دقیقه جوشیده شود. پس از گذشت این دقایق تمامی مواد مغذی گیاه وارد آب میشود که فرد با نوشیدن آن میتواند خود را از بیماری‎‌های گوناگون ایمن کند.

نقش دمنوش ها و عرقیات گیاهی در سلامتی

عرق‎‌ها و تأثیر آن‌‎ها بر سلامت انسان

به طور کلی عرق‎‌ها نیز همانند داروهای شیمیایی تأثیرات مخصوص به خود را دارند و می‌توانند در جهت پیشگیری از یک یا چند نوع بیماری و یا درمان آن تأثیرگذار باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای تهیه‎‌ی هر نوع عرقی از عطاری‎‌ آنلاین ابتدا در خصوص آن تحقیق نمایید تا اطلاعات کامل و جامع‎‌تری را در خصوص سازگاری عرق مدنظر خود با وضعیت بدنیتان کسب نمایید. در زیر به معرفی چند نمونه از دمنوش‌های مؤثر خواهیم پرداخت.

  • عرق و دمنوش آویشن؛ آویشن از جمله گیاهان معطری است که در غذاهایی که در طول روز مصرف می‌کنیم نیز می‌تواند استفاده شود و به ایجاد طعم دلپذیر آن کمک کند. دمنوش این ماده که به جای چای یا نوشیدنی‎‌های قندی می‌تواند مصرف شود جهت درمان بیماری عفونت در گوش میانی، نفخ و تهوع و نیز درمان عفونت ریه مؤثر خواهد بود. عرقیجات آویشن نیز می‌توانند به افراد مبتلا به بیماری‌‎های پوستی و عفونی کمک کنند که این خاصیت به دلیل وجود یک ترکیب شیمیایی به نام تیمول بوده که از خواص ضد باکتریایی، ویروسی، قارچی، انگلی برخوردار می‎‌باشد. اما خواص عرق آویشن تنها به این موارد محدود نمی‌شود بلکه این عرق موجود در عطاری آنلاین می‌تواند در کنترل میزان اشتهای فرد و تقویت سیستم ایمنی وی نیز مؤثر واقع شود. به همین دلیل اگر از جوش‎‌های صورت خود رنج می‌‎برید و یا این که به بیماری درماتیک و التهاب پوستی دچار هستید، دچار سرفه و برونشیت هستید می‌توانید از این عرق به صورت ماساژ بر روی صورت، به حالت بخور، نوشیدنی استفاده نموده و علائم بیماری خود را بهبود ببخشید. البته توجه نمایید که مصرف بیش از اندازه‌‎ی این ماده ممکن است افراد را دچار حالت تهوع، افت غیرعادی فشار خون، ناراحتی معده و سرگیجه کند.
  • عرق کاسنی؛ عرق کاسنی از جمله داروهای گیاهی مؤثر عطاری آنلاین جهت تأثیرگذاری بر کبد و دفع صفرا می‎‌باشد. این عرق حاوی مواد معدنی متعددی چون کلسیم، آهن، اسد فولیک، ویتامین‎‌های E,C,B6, K می‎‌باشد. این عرق پس از ورود به بدن به تازه سازی سلول‎‌های کبد پرداخته و با زدودن چربی و صفرا موجب پاکسازی آن می‌شود. اما علاوه بر اثرات مثبت این عرق بر روی اندام کبد، بررسی‎‌های انجام شده گواه بر اثر گذاری آن بر روی دیگر اعضای بدن شامل پوست، لثه، روده و کلیه می‎‌باشد.
  • عرق و دمنوش‎‌های بهار نارنج؛ از دیگر گیاهان معجزه آسای طبیعت خدادادی گیاه بهار نارنج می‎‌باشد. این گیاه از شکوفه‎‌هایش تا میوه و برگ همگی حاوی خواص مفید ویتامین‎‌هایی نظیرD,B,C می‎‌باشند. بهار نارنج از طبع گرم و خشکی برخودار بوده و برای افرادی که به اختلال در دستگاه گوارش مبتلا هستند مفید می‎‌باشد. در واقع افراد با تهیه‎‌ی دمنوش‌‎های گیاهی و یا عرق آن از طریق عطاری آنلاین می‌توانند به تقویت معده‎‌ی خود بپردازند. در اثر تقویت معده علائم نفخ‎‌های شکمی، اسپاسم و سوء هاضمه  بهبود خواهند یافت. البته اثرگذاری بهار نارنج تنها به تقویت معده و بیماری‌‎های آن خلاصه نمی‎‌شود بلکه با استفاده از دمنوش‌ها وعرق‎‌‎‌های آن می‌توان به اختلالاتی که در خواب وجود دارد، اضطراب و افسردگی، تقویت سیستم ایمنی، درمان سنگ کلیه، میگرن، کنترل تشنج، رفع یبوست کمک کرد و علائم آن‎‌ها را بهبود بخشید.
  • عرق و دمنوش‎‌های بابونه؛ عرق بابونه با برخوداری از ترکیب شیمیایی کامازولن توانسته خاصیت ضد التهابی، ضد اسپاسم و درد را پیدا کند. به همین دلیل نوشیدن دمنوش این گیاه دارای عطر خوش می‌تواند میزان خستگی را پس از فعالیت در یک روز سخت کاری کاهش دهد. مصرف عرق بابونه‎‌ می‌تواند در افزایش کیفیت خواب فرد و درمان بی‌‎خوابی، تقویت سیستم ایمنی، درمان سرماخوردگی، تسکین درد معده و روشن نمودن پوست مؤثر واقع شود. البته مصرف این دمنوش به مبتلایان به بیماری‌های کبدی و کلیوی توصیه نمی‌شود.

نقش دمنوش ها و عرقیات گیاهی در سلامتی

نکاتی در خصوص خرید و مصرف دمنوش‌‎ها وعرق گیاهان

خوب است بدانید که اکثر عرق‎‌های موجود در یک عطاری آنلاین در واقع یک نوع داروی گیاهی محسوب می‌شوند. بنابراین مصرف بی رویه  و خودسر خصوصاً در افرادی که دارای سابقه‌‎ی بیماری‎‌های خاص هستند و دارای بیماری‎‌های متعددی هستند ممکن است خطر آفرین باشد و سلامتشان را تهدید کند. بنابراین بهتر است مصرف این داروها با احتیاط و پس از مطالعه درخصوص عوارض آن و یا زیر نظر پزشک طب سنتی و یا دیگر پزشکان صورت پذیرد.

برای خرید دمنوش‎‌ها و عرق‌‎های گیاهان متعدد از طریق عطاری آنلاین و استفاده از خواص بی‎‌نظیر این گیاهان در جهت درمان و پیشگیری بیماری‌‎ها می‌توانید به سایت عطاری نادعلی مراجعه نمایید. این سایت با ارائه‌‎ی مقالات گوناگون و دسته بندی محصولات خود در قالب دمنوش‎‌های گیاهی، عرق گیاهان، ادویه جات و... به طور منظم محصولات با کیفیت و قیمت مناسب خود را به متقاضیان معرفی می‎‌نماید. جهت ارتباط با این سایت و خرید محصولات به آدرس https://attari.market مراجعه نمایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز