خبرگزاری کار ایران

خرید اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۹۹۷

از دغدغه‌های اصلی صاحبان خودرو این است که اگر زمانی قطعه‌ای از خودروی‌شان دچار نقص فنی شود و نیاز به تعویض داشته باشد، قطعه یدکی خودروی‌شان را از کجا تهیه کنند و چگونه از اصلی بودن آن مطمئن شوند؟ حال تصور کنید صاحب یک خودروی خارجی و برند هستید و برایتان مهم است که این قطعه‌ای که می‌خرید، تولید شرکت سازنده خودروی‌تان باشد تا این‌گونه از آسیب رسیدن قطعه تقلبی به خودروی‌تان جلوگیری کنید.

  • فروشگاههای اینترنتی لوازم یدکی خودرو

انتظار نداریم که در این اوضاع کرونا و شلوغی خیابان‌ها، وارد بازار لوازم یدکی خودرو شوید و فروشگاه به فروشگاه دنبال قطعه یدکی خودروی‌تان باشید تا مناسب‌ترین و باکیفیت‌ترین قطعه را انتخاب و خریداری کنید. توجه داشته باشید که برای خرید قطعه یدکی خودروهای خارجی مانند هیوندای، کیا، بنز، تویوتا و دیگر برندهای وارداتی باید احتیاط لازم را در دستور کار قرار دهید تا با خرید قطعه تقلبی و چینی، به دیگر قطعات خودروی‌تان صدمه‌ای وارد نشود.

خرید اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرو

شاید شما قدرت فضای اینترنتی و وب‌سایت‌های فروشگاهی را دست‌کم گرفته‌اید یا با این دنیا آشنایی زیادی نداشته باشید! اما در دنیای امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت، بازار خریدوفروش اقلام روزمره زندگی‌مان در بستر اینترنت امکان‌پذیر شده و به‌راحتی می‌توانید از طریق فروشگاه‌های اینترنتی اقدام به خرید کنید. ما در اینجا قصد داریم در خصوص خرید اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرو از فروشگاه‌های اینترنتی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

قبل از شیوع کرونا و همه‌گیر شدن این بیماری، اغلب فروشگاه‌های لوازم یدکی در بازار به سمت راه‌اندازی وب‌سایت رفتند. در آن زمان صرفاً هدف برندینگ فروشگاه و تبلیغات اینترنتی برای حضور مشتریان در فروشگاه بود، اما با ورود ویروس کرونا به ایران شاهد مهاجرت اکثر کسب‌وکارهای محلی به سمت راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بودیم. اینکه مشتریان بتوانند محصولات فروشگاه و قیمت آن ها را در قالب وب و بستر اینترنت مشاهده، مقایسه و انتخاب کنند و بدون اینکه از منزل خارج شوند بتوانند خرید خود را درب منزل دریافت نمایند.

بورس لوازم یدکی هم از این استثنا خارج نبود و کرونا تاثیر خود را بر این کسب کارها گذاشت تا فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو نیز اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت کنند. در حال حاضر فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری لوازم یدکی برندهای مختلف خودروهای ایرانی و خارجی را به فروش می رسانند و به نحوی می توان گفت که رقابت این فروشگاه‌ها از کف خیابان‌های بازار به سقف فضای اینترنتی رسیده است. از لوازم یدکی خودروهای ایرانی گرفته تا خودروهای خارجی و وارداتی که قطعات یدکی آن ها به ندرت در این بازار پیدا می‌شود، همگی در دنیای اینترنت به دنبال فروش محصولات خود با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت هستند تا بتوانند مشتریان زیادی برای فروشگاه خود جذب کنند.

در این میان فروشگاه‌هایی نیز هستند که به‌صورت انحصاری بر روی برندهای خاصی از خودروهای خارجی در حال فعالیت هستند. فروشگاه‌های لوازم یدکی هیوندای، لوازم یدکی کیا، لوازم یدکی تویوتا و دیگر برندهای خودروسازان خارجی که هر یک به‌عنوان نماینده فروش یا مرکز پخش قطعات یدکی آن برند خودروسازی خارجی، در بازار قطعات یدکی ایران فعالیت دارند. تنها کافی است با جستجوی لوازم یدکی خودروی‌تان یا برند خودروسازی مدنظر در گوگل، با این فروشگاه‌ها بیشتر آشنا شوید و فعالیتشان را در بازار قطعات یدکی مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید اقدام به خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو خود کنید.

خرید اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرو

  • 3 نکته برای خرید اینترنتی قطعات و لوازم یدکی خودرو:

این مورد طبیعی است که خرید قطعات یدکی خودروهای خارجی می‌تواند برای صاحبان این خودروها نگران‌کننده و دلهره‌آور باشد، چراکه خرید قطعه تقلبی یا دست‌دوم می‌تواند در آینده به دیگر قطعات خودروی شما صدمه بزند و علاوه بر هزینه برای شما، خسارات سنگینی هم برای خودروی‌تان داشته باشد. حال اگر قرار باشد که خرید لوازم یدکی خودروی خود را به‌صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهید، این نگرانی دوچندان می‌شود که آیا این قطعه اصلی است یا دستدوم؟ تولید آن در ایران انجام شده یا شرکت سازنده خودرو آن را تولید کرده و سپس وارد بازار ایران شده است؟ اما لازم است بدانید که فرایند خرید آنلاین قطعه یدکی یک کار اضطرابآور و ترسناک نیست! ما در اینجا 3 نکته مهم را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید خرید اینترنتی خود را مطمئن و مناسب انجام دهید.

  1. اطلاعات خودروی خود را کامل بشناسید.

یکی از اولین و ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن قطعات یدکی مناسب، اطلاع از برند و مدل خودرو، سال و سری ساخت، شماره موتور و شاسی آن است. اکثر فروشگاه‌های قطعات یدکی این اطلاعات را از شما می‌خواهند تا بهترین و مناسب‌ترین قطعه را به شما معرفی کنند. هرچند راه‌های دیگری برای پیداکردن شماره موتور و شاسی خودروها وجود دارد که با هم متفاوت است اما این اطلاعات را می‌توانید از سند مالکیت خودرو یا از طریق کد VIN پشت کارت خودروی خود دریافت نمایید. برای مثال شماره شاسی هیوندای سانتافه را علاوه بر سند مالکیت و کد VIN، می‌توانید ازروی ستون بین درب عقب و جلو سمت چپ و داخل شیشه جلو سمت چپ مشاهده کنید و هنگام خرید لوازم یدکی سانتافه این اطلاعات را در دست داشته باشید تا زمان زیادی را هنگام خرید ذخیره کنید.

  1. تحقیق درباره قطعه یدکی

قبل از خرید، قطعه یدکی موردنظر را به طور کامل بشناسید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در خصوص قطعات خودرویی که قصد خرید آن را دارید، به مقالات اینترنتی مراجعه یا با متخصصان این حوزه مشورت کنید. ممکن است این کار چند روز وقت شما را بگیرد یا زمان خرید را به تعویق بیندازد، اما بدانید با بررسی دقیق این اطلاعات می‌توانید خریدی مطمئن داشته باشید؛ بنابراین توصیه می‌شود برای خرید قطعه یدکی عجولانه و سریع تصمیم نگیرید، به‌ویژه اگر دنبال قطعه ضروری و گران‌قیمت برای خودروی خود هستید.

در نظر داشته باشید که برای یکبار می‌خواهید قطعه یدکی خریداری کنید و نمی‌خواهید هر روز به دنبال قطعات یدکی مختلف برای خودروی خود باشید؛ بنابراین همه بررسی‌های خود را باحوصله انجام دهید. اگر از قطعه موردنظر به درک مشخصی رسیدید و اطلاعات کافی به دست آوردید اکنون آماده خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی لوازم یدکی خودرو هستید.

  1. بررسی مراحل پرداخت و درگاه اینترنتی

پس از ورود به فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی و انتخاب نوع برند خودروسازی و مدل خودروی خود، می‌توانید قطعات موجود و قابل سفارش برای خودروی انتخابی را مشاهده نمایید. با انتخاب قطعه موردنظر، وارد صفحه مربوطه شده و اطلاعاتی از قبیل مشخصات، شماره فنی، سازنده و قیمت قطعه را ملاحظه می‌کنید. به‌عنوان‌مثال برای خرید لوازم یدکی سراتو باید وارد دسته‌بندی خودروهای کیا موتورز شوید و از آنجا خودروی سراتو را انتخاب کنید تا قطعات مربوط به این خودرو به شما نشان داده شود.

همیشه توجه داشته باشید که قبل از فشار دادن دکمه خرید و پرداخت، صفحه نهایی سفارش را مجدد بررسی کنید و مطمئن شوید که هزینه حمل‌ونقل، قیمت قطعه یدکی و سایر جزئیات سفارش به‌درستی محاسبه شده و هزینه غیر مربوطی به سبد خرید شما اضافه نشده باشد.

یک پیشنهاد ویژه به شما:

فروشگاه لوازم یدکی الماس پارت

مرکز پخش قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا

تهران، چراغ برق، خیابان اکباتان، بین خیابان سعدی و ملت،, پاساژ معصومی، طبقه اول، واحد 70

تلفن ویژه: 02135078

آدرس اینترنتی: almasparts.com

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز