خبرگزاری کار ایران

نکات مهم در خرید هواکش که نمی دانید!

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۷۶۵

وقتی صحبت از هواکش می شود؛ ناخودآگاه وسیله ای به ذهن خطور می کند که هوا را در محیط جا به جا کرده و باعث تهویه هوای محب می گیردد. به طور کلی دو نوع هواکش در بازار موجود است: هواکش خانگی و صنعتی! خرید هر یک از این هواکش ها نیاز به تخصص و دانش خاصی دارد و اگر به نکات مهم در خرید این محصول توجه نشود، ممکن است در پایان محصولی نامناسب خریداری شود. در ادامه به معرفی نکاتی می پردازیم که در زمان خرید هواکش باید به آنها توجه داشته باشید.

هواکش صنعتی

یکی از فضاهایی که نیاز به تهویه‎‌ هوا دارد کارخانه جات و مراکز صنعتی هستند. زیرا در این فضاها میزان گرد و غبار و شاید بخار های سمی بسیار زیاد است و که اگر آن ها کنترل نشوند، سلامت کارکنان به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. اندازه و ابعاد هواکش ‎‌های صنعتی در مقایسه با محصولات خانگی بسیار بزرگ‎‌ تر است و همین موضوع بر قیمت این محصول تاثیر می گذارد. هواکش از دو قسمت بسیار مهم تشکیل شده است که به شرح زیر است:

  • قسمت ورودی هواکش:ورودی هواکش قسمتی است که هوا از طریق آن وارد محفظه هواکش می‌شود. این قسمت معمولا به شکل دایره یا مستطیل است. در صورت وجود فلنج مجهز در قسمت ورودی، ابعاد آن بر اساس اندازه داخلی این فلنج مشخص می‌شوند.
  • قسمت خروجی هواکش:  قسمت خروجی هواکش قسمتی است که هوا از آن خارج می شود و در قسمت انتهایی هواکش قرار گرفته است که معمولا به شکل مستطیل یا دایره است. در صورت وجود، همانند مورد بالا، ابعاد هواکش بر اساس اندازه داخلی فلنج مشخص می شوند.

از دیگر اجزای هواکش می توان به پروانه اشاره کرد که معمولا نوع فلزی پروانه در صنعت کاربرد بیشتری دارد. هواکش برای اینکه بتواند کارآیی خود را در محیط نشان دهد، باید متناسب با اندازه فضا باشد. در دسته‌ بندی هواکش ‎‌ها به قدرت و ابعاد آن توجه کنید. هر چقدر شماره کلاس هواکش بالاتر باشد، قدرت آن بیشتر است و همین امر سبب می شود هواکش گران قیمت تر باشد. در ادامه به برخی از هواکش های مهم و با کیفیت بازار را معرفی می کنیم.

 هواکش صنعتی فلزی با پروانه فلزی 35 سانتیمتری دمنده

این هواکش پروانه ‎‌ 35سانتی با دبی 1300 تا 2600 h/m3  دارد و ناحیه تخلیه آن دایره ای است. جنس پروانه این محصول از آلومینیوم است که برای جلوگیری از زنگ زدگی لایه ای بر روی آن کشیده شده است. این محصول برای نصب بر روی دیوار و یا پنجره در فضاهای کوچک مانند آشپزخانه و کارگاه های صنعتی مناسب است. موتور در این محصول تک فاز(220V-50HZ ) و دارای کلاس B است.

هواکش 7 پره فلزی با قاب ایلکا پروانه 63 سانتیمتری بکوارد دمنده

نکات مهم در خرید هواکش که نمی دانید!

این هواکش دارای قاب فلزی است و در دسته هواکش ‎‌های آکسیال تاسیساتی و دمنده قرار می گیرد. از این نوع هواکش می‌توان برای استخر، اماکن صنعتی و تجاری و کشاورزی و نیز پارکینگ‎‌ها استفاده نمود. قدرت هوادهی آن بین  m3/h10200 و m3/h 17200 است. این هواکش در سایز ها و مدل های مختلف تولید می شود.

هواکش 7 پره فلزی بکوارد (بدون قاب) سری ایلکا پروانه 30 سانتیمتری دمنده

این هواکش برای استفاده در سردخانه ها و تاسیسات مفید است. آن را می توان به سادگی بر روی دیوار و یا سقف نصب کرد و از ویژگی های مثبت این محصول می توان به سر و صدای کم اشاره کرد. این هواکش دارای موتور اکسترنال روتور با محافظ حرارتی، پروانه هفت پره فلزی و نیز قدرت هوادهی بین  m3/h1500 و m3/h14200 است.

در هواکش در چه محیط هایی استفاده می شود؟

هواکش‎‌های صنعتی متناسب با فضاهای بسیار بزرگ مانند فضاهای زیر هستند:

  • انبار‎‌‎‌ها
  • باشگاه ‎‌ها
  • پارکینگ‎‌ها

از این هواکش ‎‌ها می‌توان برای فضاهایی مانند استخر که امکان نصب کولر وجود ندارد و دچار رطوبت و یا گرما می‌شوند استفاده نمود. همچنین، استفاده از هواکش در رستوران ها یک انتخاب هوشمندانه است و اجاز نمی دهد بوی غذا در محیط بپیچد.  

هواکش خانگی

از هواکش های خانگی می توان در محیط های کوچک استفاده کرد. این هواکش ها به طور ویژه در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت این هواکش ها در مقایسه با هواکش های صنعتی پایین تر است.  از آنجایی که این هواکش‌های قرار است در محیط آرام منزل یا اداره استفاده شود  در هنگام خرید باید به مواردی مثل میزان صدا، کیفیت پره‎‌ها، محل نصب و قرارگیری توجه نمود. در ادامه به معرفی چند نمونه هواکش خانگی می پردازیم.

هواکش خانگی اکسی لاین با پروانه 15 سانتیمتری وIP45  دمنده

این محصول به دلیل نصب موتور به بدنه پلاستیکی سر و صدای بسیار کمی دارد. این هواکش دارای ولتاژ220 ولتی و فرکانس 50 هرتزی است. این محصول یک هواکش با درجه کلاس B است و درجه حفاظت IP45 را دارد.

هواکش کلاسیک پروانه 10 سانتیمتری پارت الکتریک

ویژگی های این هواکش به شرح زیرند:

  • ولتاژ 220 ولتی
  • قطر 96 میلی‌متر
  • وزن 435/0

هواکش یونیور سال پروانه 15 سانتیمتری دو پنل سفید پارت الکتریک

ویژگی های این هواکش به شرح زیرند:

  • ولتاژ220 ولتی
  • قدرت 50 واتی
  • وزن665/0
  • فرکانس 50 هرتز
  • رنگ‎‌های متنوع

خرید انواع هواکش صنعتی و خانگی

نکات مهم در خرید هواکش که نمی دانید!

اگر به دنبال سایتی هستید که بتوانید هواکش صنعتی، هواکش خانگی و حتی قیمت انواع سانتریفیوژ را مشاهده کنید؛ می توانید به سایت فروش لوازم الکتریکی الکتروتک مراجعه کنید. این سایت سابقه طولانی در فروش محصولات الکترونیک دارد و تمامی محصولاتش را با ضمانت نامه به مشتریان ارائه می دهد. همچنین، کارشناسان فروش الکتروتک اطلاعات لازم را به طور رایگان در اختیار خریداران قرار می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز