خبرگزاری کار ایران

اهمیت سئو در چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۷۴۴

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو یافت میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر امیباشد. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش میباشند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند کرد و این امر نشان دهنده این است که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد و برای آن هزینه کرد.

کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

دلیل نیاز به سئو موتور های جست و جو؟

گوگل موتوری هوشمند میباشد ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاش میباشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی نشان  دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت و شرکت سئو  را ایجاد میکند. سئو غلط  میتواند شما را از دید کاربران مخفی کرده و تمام تلاش شما را هدر بدهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف ترو حتی کپی بازدید و محبوبیت بیشتری را از کاربران موتور های جست و جو کسب کنند.

ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه بالا میروند. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیق بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به بخش تعرفه سئو در سایت مراجعه نمایید.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک های سئو درراستای  رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی میکند و سایتهایی که از این روش استفاده میکنند  را تنبیه خواهد کرد. برای دید بهتر نسبت به این مسئله مطالعه مقاله  ترفندهای سئو میتواند برای شما بدرد بخور باشد.

مهمترین مراحل سئو سایت از چه قرار است؟

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و ادامه دار است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند بگذارند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند 3 بازوی اصلی میباشیم که عبارتند از:

1- سئو تکنیکال

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال نامگذاری میکنیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز داریم چون نبود همچین سایتی باعث میشود که هزینه های سئو شما به هدر برود.

2- بازاریابی محتوا(sem)

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی که از سرچ بالا برخوردارن، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا به حساب اورد. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن و نشدنی میباشد.

3- لینک سازی هدفمند و اصولی

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل بیارد ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی درست و اصولی بر اساس معیار های گوگل برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.

اهمیت سئو در چیست؟

چگونه سئو را درست و اصولی یاد بگیریم؟

فرآیند آموزش سئو کمی پیچیده و زمانبر میباشد چونکه سئو مهارتی است که هرروزه در حال به روز شدن میباشد. معمولا شما زمانیکه به دنبال نکته یا موضوع خاصیی میباشید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه میشوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه میکند. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش های بیشتری باشید.

مطالعه مقالات آموزشی ارزشمند و مفید است ولی یک ایراد اساسی دارد. بعد از مدتی ذهن شما را دچار تناقض و پراکندگی خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد میکنیم پس از آنکه آشنایی اولیه با مفاهیم سئو کسب کردید به سراغ منابع جامع یا کتاب های آموزش سئو  و بهینه سازی سایت باشید. بهترین مسیر برای یادگیری سئو به شرح زیر است:

1- مطالعه یک کتاب 

کتاب های اینترنتی بسیاری موجود میباشند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش میدهند. این کتاب ها به شما کمک میکنند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را بیاموزید.

2- مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئو تخصصی بر اساس یک برنامه

پس از مطالعه کتاب شما آشنایی اولیه با مفاهیم را دریافت  میکنید ولی برای استفاده از آنها بهتر است که برای هرکدام وقت بیشتری گذاشته و مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با آن موضوع را  مطالعه کنید.

3- شرکت در دوره های آموزشی سئو و بهینه سازی سایت

زمانیکه دانش و تجربه نسبی در زمینه سئو را دریافت کردید دیگر صرف زمان برای یادگیری شخصی و مطالعه مقاله منطقی نیست. شما میتوانید با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در زمانی کوتاه دانش خود را کامل کرده و تکنیک های کاربردی زیادی را یاد بگیرید.

سوالات متداول در زمینه سئو

در این بخش به سوالاتی که عموما در مورد سئو پرسیده میشود و دغدغه افراد در زمان آشنایی با این حوزه است پاسخ داده ایم:

-1 رسیدن به رتبه 1 گوگل چقد زمان میبرد؟

پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری انجام داده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد کرد. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشدبستگی به آن دارد که رقابت در زمینه کاری شما چگونه است .

-2 هزینه سئو چقدر است؟

سئو یک محصول نمیباشد بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود ولی در حالت کلی نمیتوان یک قیمت مشخص برای خدمات گفت زیرا بسته به سایت شما قیمت ها میتواند 2 تا 30 ملیون تومان متغیر باشد.

قدم اول آنالیز دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز آن سایت میباشد که بر همین اساس میتوان تخمین درستی از قیمت ارائه نمود.

-3 چه تضمینی برای رسیدن به رتبه 1 گوگل وجود دارد؟

یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف میباشد در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نمیباشد. در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است چون واقعا هیچ چیز در این زمینه مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز