خبرگزاری کار ایران

بهترین استابلایزر ولتاژ چه ویژگی هایی دارد؟ ( استابلایزر پرنیک )

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۲۵۹

همان‌طور که می‌دانیم، برق شهری نوسانات ولتاژی زیادی دارد و از آنجایی که این موضوع می‌تواند تاثیرات منفی بر عمر و راندمان کاری دستگاه‌هایی که از برق استفاده می‌کنند، داشته باشد، باید از وسیله‌ای استفاده کرد که بتوان این نوسانات را کنترل کند. استابلایزر دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز داریم. به احتمال زیاد تا به حال بارها اسم این وسیله به گوشتان خورده است، اما شاید ندانید که استابلایزر چیست و چه کاربردی دارد. از همین رو تصمیم داریم در این مقاله شما را به طور کامل با استابلایزر آشنا کنیم تا به اهمیت آن پی ببرید.

استابلایزر چیست؟

استابلایزر که با نام‌های دیگری چون ترانس و تثبیت کننده ولتاژ شناخته می‌شود، دستگاهی به حساب می‌آید که آن را در مسیر جریان برق قرار می‌دهند و با این کار از بروز نوسان و پرش‌های ناگهانی برق شهری یا برق سه فاز جلوگیری می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که از لوازم برقی و صنعتی محافظت گردد و مشکلی برای دستگاه‌های مورد استفاده در یک محیط پیش نیاید.

این وسیله به دلیل داشتن سیستم میکروپروسسور، می‌تواند اندازه گیری ولتاژ ورودی را انجام دهد و پی ببرد که ولتاژ کاهش یا افزایش داشته است. در ادامه این ولتاژ را تصحیح می‌کند و با کمترین میزان خطا به استفاده لوازم درمی‌آید. توجه داشته باشید که این وسیله، انواع مختلف دارد که باید متناسب با نیاز از استابلایزر خانگی یا استابلایزر صنعتی استفاده شود.

بهترین استابلایزر ولتاژ چه ویژگی هایی دارد؟  ( استابلایزر پرنیک )

طبق بررسی‌های انجام شده، مهم‌ترین دلیل خرابی لوازم برقی مانند کولرگازی، لباسشویی، سیستم‌های صوتی و تصویری و ... مشکل نوسان برق و قطع و وصل شدن ناگهانی آن است. از طرفی می‌دانید که این دست از لوازم، هزینه زیادی دارند؛ در نتیجه لازم است که از آن‌ها به خوبی محافظت شود تا مشکلی پیش نیاید و مسلما بهترین راه برای کنترل نوسانات، استفاده از استابلایزر خواهد بود. اما چه استابلایزری بهتر است؟ بهترین استابلایزر را باید از کجا تهیه کرد؟

پرنیک؛ تنها تولید کننده استابلایزر هوشمند سوئیچینگ در ایران

شاید دستگاه های استابلایزر زیادی در بازار وجود داشته باشند که از انواع رله ای یا سروو موتوری باشند؛ اما تنها استابلایزر سوئیچینگ ایران توسط مهندسین و متخصصین پرنیک تولید شده است. استابلایزرهای سوئیچینگ بر خلاف استابلایزرهای رله ای، با دقتی کمتر از 1 ولت، ولتاژ را بر روی خروجی دقیق تنظیم میکنند و همچنین بر خلاف استابلایزرهای سروو موتوری، هیچ المان متحرک و مکانیکی که قابلیت استهلاک داشته باشد ندارد. به همین جهت و به دلایل فنی دیگر، استابلایزر های استاتیکی پرنیک به سرعت در بازار ایران و همسایگان ایران محبوب شدند. این استابلایزرهای پرنیک نه تنها در داخل کشور گواهی ثبت اختراع و دانش بنیان دارند، بلکه در US Patent آمریکا نیز به ثبت رسیده اند.

پرنیک دستگاه های استابلایزر سوئیچینگ خود را در 4 مدل XI-7  برای جریان دائم زیر 25 آمپر، XI-10 برای جریان 32 آمپر، XI-14 برای مجموع بار 48 آمپر و دستگاه XI-20 برای جریان دائمی 65 آمپر تولید کرده است که قابلیت استفاده برای ماینر، دستگاه های پزشکی حساس و یا هر کاربرد دیگری دارند.

علاوه بر این، پرنیک دستگاه های رله ای خود را تحت عنوان ترانس های اتوماتیک یا استابلایزر های رله ای نیز روانه بازار کرده است تا برای مصارف غیرحساس با هزینه ای کمتر نیز به نیاز مشتریان پاسخ داده شود.

دستگاه 2000 برای یخچال و فریزر یا لوازم صوتی تصویری کامپیوتری، دستگاه 3000 برای ماشین لباسشویی و ظرفشویی، دستگاه 6000 برای واحد مسکونی بدون کولر گازی و دستگاه 8000 برای تمام تجهیزات یک واحد مسکونی یا اداری تجاری با کولر گازی... همچنین پرنیک به جز این استابلایزر های تک فاز، برای کاربردهای صنعتی مثل استابلایزر یا کارخانه ها، کارگاه ها یا گلخانه ها نیز استابلایزرهای سه فاز در توان های گوناگون از 10KVA تا 45KVA و بالاتر تولید میکند.

بهترین استابلایزر ولتاژ چه ویژگی هایی دارد؟  ( استابلایزر پرنیک )

مزیت‌های دستگاه های استابلایزر

ثابت کردن برق شهری: مهم‌ترین مزیتی که می‌توان برای این دستگاه در نظر گرفت، تثبیت برق شهری است. شما می‌توانید این وسیله را در جهت جریان برق قرار دهید و با استفاده از آن برق شهری را تثبیت کنید تا با این کار از آسیب دیدن دستگاه‌های برقی نیز جلوگیری شود.

کاهش هزینه برق مصرفی: زمانی که ولتاژ برق شهر کاهش پیدا می‌کند، عملکرد دستگاه دچار اختلال می‌شود و راندمان الکتروموتور نیز کاهش پیدا می‌کند. این موضوع در ادامه سبب می‌شود که دور الکتروموتور افزایش پیدا کند و گرم شود. در نتیجه، تلفات انرژی افزایش می‌یابد و برق زیادی نیز مصرف می‌شود. حال شما می‌توانید این موضوع را به‌راحتی و با استفاده از استابلایزر تحت کنترل بگیرید.

حفاظت از دستگاه‌های برقی در برابر اتصال کوتاه: گاهی اوقات بنا به هر دلیلی در خروجی و مدارهای داخلی استابلایزر، اتصالاتی رخ می‌دهد که در چنین شرایطی، دستگاه به صورت اتوماتیک توسط میکروکنترلری که داخل دستگاه تعبیه شده، خروجی را قطع و از رخ دادن هرگونه مشکل برای لوازم برقی جلوگیری می‌کند.

و بسیاری مزایای دیگر...

از دستگاه استابلایزر در چه شرایطی استفاده می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد، این دستگاه در نوع صنعتی و خانگی قابل تهیه است و شما می‌توانید بر اساس نیازی که دارید، یکی از انواع را انتخاب کنید؛ اما به طور کلی در ادامه به برخی از شرایط که امکان استفاده از استابلایزر در آن‌ها وجود دارد را نام می‌بریم.

  • آپارتمان‌های مسکونی و تجاری برای وسایلی چون کامپیوتر، تلویزیون، یخچال، کولرگازی و ...
  • محیط‌های بیمارستانی، اتاق عمل، برای دستگاه‌های چون سی‌تی‌اسکن، ام آر آی، سونوگرافی و ...
  • محیط‌های صنعتی
  • استفاده برای آسانسورها، سالن‌های بزرگ نمایش و ...

دقت داشته باشید که استفاده نکردن از استابلایزر، می‌تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند که این دست مشکلات برای شما هزینه‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. از همین رو توصیه می‌شود برای خرید این دستگاه، متناسب با نیاز و شرایط، هزینه ابتدایی را بپردازید و برای همیشه از ایجاد هزینه‌های اضافه برای خرابی جلوگیری کنید.

پرنیک به عنوان تنها تولید کننده استابلایزر سوئیچینگ هوشمند در ایران، این دستگاه ها را با ضمانت واقعی به سراسر ایران ارسال میکند. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به وبسایت استابلایزر پرنیک به آدرس  rms-electronics.comیms-electronics.com  یا به تهران – خ دماوند – خ وکیل باشی – پلاک 20 مراجعه کنید.

همچنین شما میتوانید برای مشاوره رایگان با شماره های 021 77035010 تماس حاصل کنید.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز