خبرگزاری کار ایران

قیمت عسل طبیعی در سال 1400 و خرید عسل شهد سهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۳۵۲

عسل گون در تغذیه و طب سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حتما پیش آمده که هنگام خرید عسل، فروشنده خرید عسل گون را به شما پیشنهاد کرده باشد. ما در این مطلب درباره روش تهیه و ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد.

عسل گون در تغذیه و طب سنتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حتما پیش آمده که هنگام خرید عسل، فروشنده خرید عسل گون را به شما پیشنهاد کرده باشد. ما در این مطلب درباره روش تهیه و ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد.

اما هنگام خرید عسل طبیعی چطور می‌توان از طبیعی بودن و کیفیت آن مطمئن شد و اینکه چه نشانه‌هایی به ما کمک ‌می‌کند تا بتوانیم عسل طبیعی مانند عسل کوهستان که یکی از نمونه‌های آن عسل گون می‌باشد را از هم باز شناسیم؟ ما در این مطلب سعی می‌کنیم نشانه‌هایی که موجب شناسایی عسل طبیعی و با کیفیت از نوع تقلبی آن می‌شود را ذکر کنیم. در ضمن به شما خواهیم گفت که قیمت عسل طبیعی بر پایه چه نکاتی ارزیابی می‌شود؟

عسل گون چه نوع عسلی است؟

حتما تاکنون نام گیاه گون را شنیده‌اید، در این بخش ما ضمن معرفی این گیاه پرفایده به روش تهیه عسل گون پرداخته و به شما خواهیم گفت که این نوع عسل طبیعی چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد.

گون گیاهی از گونه علفی است و یک ریشه مستقیم و شاخه‌هایی متعدد دارد و در منطقه جغرافیایی زاگرس و به خصوص در مناطقی که زمستان‌های سردی دارند رشد می‌کند. نام علمی این گیاه Astragalus میباشد. گیاه گون در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر بالایی دارد و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به ضد ویروس بودن آن و جلوگیری از بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشاره کرد. ضمن آن که این گیاه مانع رشد تومورهای سرطانی شده و مانع جذب چربی‌های نامناسب در روده می‌شود و همچنین می‌توان در درمان دیابت زنان بارداری که نیاز به تزریق انسولین دارند از آن استفاده کرد. از آن جا که فواید گیاه گون بی‌شمار است، زنبورداران و متخصصانی که در حوزه تهیه عسل فعالیت دارند با تهیه عسل گون توانسته‌اند در درمان بسیاری از بیماری‌ها به بیماران کمک کنند.

در تهیه عسل طبیعی هنگامی که نام یک گیاه بر روی عسل گذاشته می‌شود و به اصطلاح به آن عسل کندر و یا عسل گون گفته می‌شود به این معناست که به جهت بافت گیاهی آن منطقه که بیشتر گون بوده، زنبورها علاوه بر استفاده از گیاهان دیگر از گون استفاده بیشتری کرده‌اند که البته این موضوع به هیچ روشی قابل شناسایی نیست و به عنوان مثال هنگام خرید عسل گون از رنگ و طعم عسل نمی‌توان آن را تشخیص داد.

خواص عسل گون

همان طور که اشاره کردیم در میان انواع مختلف عسل کوهستان که در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای به دست می‌آید، عسل گون از خواص درمانی بالایی برخوردار است. چنانچه قصد خرید عسل گون را برای مصارف درمانی دارید باید بدانید که عسل طبیعی گون نیز مانند هر یک از نمونه‌های عسل طبیعی از خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی بهره مند است و از خواص ویژه آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ضدعفونی کننده مجاری ادراری و زیاد شدن ادرار
  • تقویت معده
  • خرد شدن سنگ‌ کلیه و مثانه
  • بهبود سوختگی‌های چشمی
  • درمان بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین‌های A , B به خصوص شبکوری
  • بهبود بی‌خوابی
  • بهبود دیابت بانوان باردار
  • درمان کم خونی
  • درمان گرفتگی صدا، سرفه و بهبود سرماخوردگی
  • بهبود زخم‌های حلق و ریه

 

چگونه عسل طبیعی را بشناسیم؟

 

قیمت عسل طبیعی در سال 1400 و خرید عسل شهد سهند

عسل به دو روش طبیعی و تغذیه‌ای بدست می‌آید. در تهیه عسل طبیعی زنبورها برای تهیه عسل از شهد و گرده گل‌هایی که در آن منطقه وجود دارد برداشت می‌کنند و در کندوهای ساخته شده توسط زنبورها و یا کندوهایی که توسط زنبورداران در اختیارشان قرار داده شده است عسل طبیعی را تهیه می‌کنند. طبیعتاً میزان عسلی که به این روش تهیه می‌شود بسیار کم است. به عنوان مثال در تهیه عسل کوهستان زنبورها از گیاهان کوهی و خود رویی که در این مناطق روییده می‌شوند، تغذیه می‌کنند و در بازار از قیمت بسیار بالایی هم برخوردار است.

اما در تهیه عسل تغذیه‌ای که در بازار بیشتر است، زنبورداران آب و شکر را با هم مخلوط کرده و در کنار کندو قرار می‌دهند و بنابراین زنبورها به جای طی مسافت بیشتر جهت جمع‌آوری شهد گل‌های طبیعی، این شهد را از آب و شکری که در اختیارشان قرار داده شده تأمین می‌کنند. با اینکه این نوع عسل نیز توسط زنبورها به دست آمده اما نمی‌تواند از آن اثر درمانی ویژه‌ای که عسل کوهستان دارد، برخوردار باشد. در مورد شناخت عسل طبیعی یک نکته ناامید کننده وجود دارد و آن هم این است که هر فردی نمی‎‌تواند هنگام خرید عسل طبیعی این موضوع را متوجه شود و تنها راه برای تشخیص عسل طبیعی از نوع تغذیه‌ای و یا تقلبی، آزمایش عسل در آزمایشگاه‌های معتبر است زیرا تحت این آزمایش است که میزان ساکارز، دیاستاز و یا پرولین موجود در عسل مشخص شده و می‌توان گفت که عسل فوق، طبیعی است یا از روش تغذیه‌ای و یا تنها با جوشاندن آب و شکر و اضافه کردن اسانس عسل تولید شده است.

 

چه مواردی بر قیمت عسل طبیعی تاثیرگذار است؟

با توجه به اینکه عسل در چه منطقه‌ای بدست آمده و زنبور از چه گیاهانی تغذیه کرده و زنبورداران از کدام روش برای تهیه عسل استفاده کرده، قیمت عسل طبیعی و تغذیه‌ای متفاوت خواهد بود. مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم به طور تخصصی در قیمت عسل طبیعی تاثیرگذار است.

میزان ساکارز: ساکارز همان قند است و در واقع عسلی بهتر و طبیعی‌تر است که میزان ساکارز در آن کمتر باشد که این مورد را تنها می‌توان در آزمایشگاه‌های مخصوص شناسایی کرد.

گیاهان منطقه: این نکته را پیشتر نیز بیان کردیم که باید دید در تهیه عسل طبیعی، زنبور از کدام‌یک از گیاهان موجود در منطقه تغذیه کرده است. نکته دیگر اینکه در آن منطقه بیشتر گون روییده می‌شود یا کندر، آویشن و یا گل اقاقیا و... می‌تواند در خاصیت عسل و قیمت عسل طبیعی نقش داشته باشد. به همین دلیل است که خرید عسل چهل گیاه میتواند برای افرادی که به دنبال بره بردن از خواص گیاهان دارویی هستند یک انتخاب هوشمندانه باشد.

محل تولید: محل جغرافیایی می‌تواند در تعیین قیمت عسل طبیعی نقش مهمی داشته باشد زیرا آب و هوا، گیاهان موجود در آن منطقه و مسافتی که زنبور برای تهیه عسل طی کرده نقش مهمی در قیمت آن دارند. به عنوان مثال عسلی که در مناطق گرمسیر تولید شده رنگ تیره‌تر و عسلی که در مناطق سردسیری بدست آمده رنگ روشن و زردی دارد.  

عطر و طعم عسل: اصولا عطر و طعم اغلب عسل‌های موجود در بازار نزدیک به هم است و تنها افرادی که در این حوزه تبحر بالایی دارند می‌توانند فرق بین عسل خوش طعم را با عسلی که طعم خاصی ندارد متوجه شوند.

 

قیمت عسل طبیعی در سال 1400 و خرید عسل شهد سهند

 

میزان خرید و فروش: اگر تولیدکننده عسل فروش بالایی داشته باشد و در بین خریداران عسل شناخته شده باشد، می‌تواند نرخ بالاتری را برای محصول خود در نظر بگیرد، اما زنبورداری که محصولش هنوز چندان شناخته شده نیست و مشتریان زیادی ندارد ممکن است قیمت عسل طبیعی خود را کمی پایین‌تر آورد تا بتواند مشتریان بیشتری را جذب نماید.

فروشگاه اینترنتی مفیدان 

در مورد خرید عسل طبیعی به خصوص خرید عسل گون و خرید عسل شهد سهند بهتر است به نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم توجه کنید و محصول مورد نظر خود را از فروشندگانی تهیه کنید که به تولیدات آن‌ها اطمینان دارید.

فروشگاه اینترنتی مفیدان یکی از مراکزی است که در این زمینه فعالیت دارد و علاوه بر فروش عسل طبیعی و عسل شهد سهند با قیمت مناسب و در انواع مختلف، سایر محصولات ارگانیک دیگر از قبیل خشکبار، نوشیدنی‌ها و همچنین داروهای گیاهی مختلف را در اختیار خریداران قرار داده است. برای خرید این محصولات از فروشگاه مفیدان که در شهر مراغه قرار دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم از شیوه خرید اینترنتی و بستری که این فروشگاه به صورت سایت و به آدرس الکترونیکی www.mofidan.com فراهم کرده استفاده نمایید و محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز