خبرگزاری کار ایران

قرص روپیکسون برای کبد چرب

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۱۰۹

روپیکسون به گروهی از داروها به نام استاتین ها تعلق دارد. این دارو میزان کلسترول و سایر لیپیدهای ساخته شده توسط بدن را تنظیم و به کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

روپیکسون به گروهی از داروها به نام استاتین ها تعلق دارد. این دارو میزان کلسترول و سایر لیپیدهای ساخته شده توسط بدن را تنظیم و به کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

روپیکسون نام تجاری روزوواستاتین می باشد.

عوارض کلسترول بالا

لیپیدها یا چربی ها از مواد غذایی مصرفی به طور طبیعی در بدن ساخته می شوند. آن ها به راحتی در بدن ذخیره شده و به عنوان منبع انرژی عمل می کنند. انواع چربی ها شامل کلسترول و تری گلیسیرید می باشند. اگر غلظت این چربی ها در خون بیش از حد طبیعی گردد، منجر به بیماری به نام هایپرلیپیدمی یا چربی خون بالا می شود. اگر غلظت کلسترول بالا رفته باشد، به آن هایپرکلسترولمی یا کلسترول خون بالا گفته می شود. غلظت بالای لیپیدها در خون منجر به احساس بیماری نمی شود، اما در صورت عدم درمان می تواند مشکل ایجاد کند.

در افرادی که سطح چربی بالایی دارند، ممکن است تکه های چربی کوچکی به نام آتروما ایجاد شود. با رسوب چربی اضافی به دیواره رگ های خونی، این تکه ها ایجاد می شوند. با گذشت زمان، این تکه ها می توانند رگ خونی را باریک کنند که به آن آترواسکلروز گفته می شود (سخت شدن شریان ها). آترواسکلروز جریان خون شریان را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. گاهی گرفتگی عروق می تواند در پاهای شما رخ دهد و سبب ایجاد درد شود. البته درد در پاها ممکن است ناشی از رگ های عنکبوتی باشد که برای درمان آن باید به متخصص واریس مراجعه کرد.

کاربرد روزوواستاتین یا روپیکسون

روپیکسون به گروهی از داروها به نام استاتین ها (یا مهارکننده های HMG-CoA ردوکتاز) تعلق دارد. این دارو میزان کلسترول و سایر لیپیدهای بدن را تنظیم می کند. این کار را با جلوگیری از عملکرد آنزیمی خاص (به نام HMG-CoA ردوکتاز) که بدن شما برای تولید چربی ها نیاز دارد، انجام می دهد. این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. همچنین در صورت افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، حتی اگر سطح کلسترول شما نرمال باشد، می تواند این خطر را کاهش دهد.

قرص روپیکسون برای کبد چرب

عوارض قرص رزوواستاتین ۱۰

برخی داروها برای افراد با شرایط خاص مناسب نمی باشند و گاهی فقط برخی داروها در صورت نیاز به مراقبت بیشتر استفاده می شوند. به این علت، قبل از شروع مصرف روپیکسون، باید اطلاعات زیر را در اختیار پزشک قرار دهید:

  • اگر باردار یا شیرده هستید یا قصد بارداری دارید.
  • اگر سابقه بیماری کبدی دارید.
  • اگر به کم کاری غده تیروئید دچار هستید.
  • اگر دچار دردهای عضلانی یا دردی غیر قابل توضیح می شوید، یا شما (یا یکی از نزدیکان شما) سابقه اختلال عضلانی داشته اید.
  • اگر میزان زیادی الکل مصرف می کنید.
  • اگر مشکل کلیوی دارید.
  • اگر تا به حال به یک دارو واکنش آلرژیک داشته اید.
  • اگر داروها یا مکمل های دیگر مصرف می کنید.

نحوه مصرف روپیکسون

1- قبل از شروع مصرف، بروشور داخل بسته را مطالعه نمایید. این بروشور به شما اطلاعات بیشتری در مورد روپیکسون می دهد و لیست کاملی از عوارض جانبی آن را در اختیارتان قرار می دهد.

2- روپیکسون را روزانه یکبار و طبق دستور پزشک مصرف کنید. درمان شما با دوز 5 میلی گرم یا 10 میلی گرم در روز شروع خواهد شد. اگر اصالت آسیایی یا بیش از 70 سال سن دارید، برای شروع باید دوز کم تر از 5 میلی گرم را مصرف کنید. برخی افراد دیگر نیز در ابتدا باید با این دوز کمتر شروع کنند. در صورت ضرورت، پزشک بعد از چهار هفته درمان دوز مصرفی شما را افزایش می دهد. برندهای مختلف در دسترس می باشد که مناسب ترین را به شما پیشنهاد می دهد.

3- شما می توانید روپیکسون را در هر ساعت از روز مصرف کنید. اما باید سعی کنید هر روز دوزهای خود را در یک ساعت مشخص مصرف کنید. قرص را به همراه یک لیوان آب و قبل یا بعد از غذا مصرف کنید.

4- اگر مصرف یک دوز را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. اگر به دوز بعدی نزدیک بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. برای جبران دوز فراموش شده همزمان دو دوز را مصرف نکنید.

قرص روپیکسون برای کبد چرب

تفاوت آتورواستاتین و رزوواستاتین

روزوواستاتین یک مهار کننده HMG-CoA ردوکتاز (یک "استاتین") است که با مهار HMG-CoA ردوکتاز، آنزیمی که کلسترول را در کبد تولید می کند، سطح کلسترول را کاهش می دهد. روزوواستاتین میزان کلسترول کل و همچنین میزان کلسترول LDL ("بد") خون را که خطر بیماری عروق کرونر (تصلب شرایین) و حملات قلبی را افزایش می دهد، کاهش می دهد. استاتین ها باعث افزایش کلسترول HDL ("خوب") و کاهش تری گلیسیرید نیز می شوند. روزوواستاتین برای کاهش خطر حملات قلبی، سکته مغزی و جراحی های عروق در بیماران بدون بیماری کرونر قلبی از نظر بالینی اما دارای چند فاکتور خطر برای بیماری قلبی استفاده می شود.

آتورواستاتین یک مهار کننده HMG-CoA ردوکتاز (یک "استاتین") است که برای کاهش سطح کلسترول خون استفاده می شود. قرص آتورواستاتین، کلسترول کل و کلسترول LDL ("بد") را کاهش می دهد، که تا حد زیادی مسئول پیشرفت بیماری عروق کرونر می باشد. کاهش کلسترول LDL پیشرفت بیماری را کند می کند و ممکن است بیماری عروق کرونر را معکوس کند.

آتورواستاتین همچنین از کلسترول HDL ("خوب") محافظت می کند که برای پیشگیری از بیماری عروق کرونر مفید می باشد و غلظت تری گلیسیرید (چربی) در خون را کاهش می دهد. غلظت بالای تری گلیسیرید در خون نیز با بیماری عروق کرونر در ارتباط است. در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر، آتورواستاتین از آنژین صدری، سکته مغزی، حمله قلبی، بستری شدن در بیمارستان برای نارسایی احتقانی قلب و عمل های جراحی مجدد عروق جلوگیری می کند.

برای اطلاع از نکات ضروری و بهترین زمان خوردن قرص آتورواستاتین روی (https://drnaderafshari.ir/2163) کلیک کنید تا با این قرص چربی خون بیشتر آشنا شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز