خبرگزاری کار ایران

پرطرفداراترین غذاهای فست فودی که باید بشناسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۸۰۷

جالب است بدانید صنعت فست فود در جهان بیش از 300 میلیارد دلار بوده و از زمان محبوبیت آن در دهه 1950 تاکنون یکی از ستون‌های اصلی غذایی مردم سراسر جهان به شمار می‌آید. هرچند همه ما روزانه تلاش می‌کنیم به سمت غذاهای سالم پیش برویم و کمتر از غذاهای فرآوری شده و فست فود استفاده کنیم با این حال نرخ مصرف این نوع غذاها بسیار بالاست. شاید فکر کنید که برای تهیه پرطرفداراترین غذاهای فست فودی باید به سراغ رستوران‌های زنجیره سطح شهر بروید اما باید بدانید که می‌توانید این نوع غذاها را در خانه با هزینه کمتر و کیفیت بهتر تهیه کنید. با این مقدمه قصد داریم شما را با برخی از مهمترین غذاهای فست فودی آشنا کنیم.

پرطرفدارترین غذاهای فست فودی را بشناسید

پیتزا

پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان به شمار می‌آید، در اصل این غذا ایتالیایی است اما به نظر می‌رسد هر کشوری نسخه خاص خود را از روی نمونه کلاسیک آن گرفته و تغییراتی در رسپی آن پیاده کرده است. طرز تهیه پیتزا بسیار متنوع است اما مواد اصلی تشکیل دهنده این غذای محبوب شامل: فلف دلمه ای، قارچ، سوسیس و کالباس، گوشت چرخ کرده یا خرد شده و انواع نان و پنیر پیتزا در تهیه آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته امروزه در بسیاری از سوپر مارکت‌های سطح شهر نمونه‌های یخ زده پیتزا وجود دارد که با گرم کردن درون مایکروفر و یا فر به راحتی قابل استفاده است هر چند از نظر کیفیت قابل مقایسه با نمونه‌هایی که خودتان می‌پزید نیست.

همبرگر

همبرگر را می‌توان غذای مورد علاقه بسیاری از ایرانی‌ها دانست. این فست فود خوشمزه را می‌توانید در رستوران‌های شیک بخورید هم می‌توانید آن را از کنار غذافروشی‌های کنار خیابان خرید. اما اگر برای طرز تهیه همبرگر در خانه دنبال راه حل هستید و می‌خواهید این غذا را شبیه به رستوران‌ها دربیاورید مهمترین توصیه‌ای که می‌توانم به شما بکنم این است که حتما از گوشت مناسب استفاده کنید. نسبت چربی و گوشت باید 20 و 80 درصد باشد تا همبرگری رستورانی داشته باشید. این غذا بیشتر با گوشت گاو تهیه می‌شود اما بعضا برخی از آن را با گوشت گوسفندی یا گوشت مرغ هم تهیه می‌کنند اما میزان چربی گوشت نباید زیاد باشد زیرا برگر شما وا می‌رود.

ناگت مرغ

ناگت مرغ یک غذا با گوشت سینه مرغ است که سریع آماده می‌شود. ناگت مرغ برای اولین بار در دهه 1950 توسط رابرت سی بیکر، استاد علوم غذا در دانشگاه کرنل معرفی شد. در این غذا قطعه‌های کوچک مرغ با آرد سوخاری و مواد دیگری پوشانده می‌شوند و سپس در روغن سرخ می‌شوند. رابرت سی بیکر به دنبال این بود تا فراورده ای با گوشت مرغ ایجاد کند که به صورت منجمد قابل نگهداری باشد و بعد از سرخ شدن هم بافت آن از هم جدا نشود. طرز تهیه این غذای فست فودی بسیار ساده است و کافیست مرغ چرخ کرده را به صورت گلوله کوچک برداشته و آن را درون آرد سوخاری بغلتانید و بعد از آن در روغن فراوان سرخ کنید. این غذا اگر در روغن کم سرخ شود نسبتا سالم بوده و برای افراد مختلف هم مناسب است.

لازانیا

شاید از شنیدن اینکه لازانیا غذایی ایتالیایی نیست تعجب کنید! اما باید بدانید این غذا از یونان باستان به نقاط مختلف جهان صادر شده است. نام این غذا در ابتدا لانگون بوده که اولین شکل شناخته شده ماکارونی است. البته اینکه این غذا اصلیتی کجایی دارد خیلی مهم نیست! اما باید بدانید که یکی از پرطرفداراترین غذاهایی فست فودی به حساب می‌آید. برای طرز تهیه لازانیا کافیست مقداری گوشت چرخ کرده و سس و انواع پنیر پیتزا را به صورت لایه لایه بر روی خمیر لازانیا قرار دهید و آن را در کمتر از یک ساعت در خانه درست کنید. البته از قارچ خرد شده هم برای تهیه این غذا استفاده می‌شود. این غذا را کمتر در فست فودی‌های دم دستی می‌بینید اما در رستوران‌های شیک حتما آن را پیدا خواهید کرد.

فلافل

وقتی به غذاهای مدیترانه ای فکر می‌کنیم، اولین غذایی که بلافاصله به ذهن می‌رسد فلافل است. فلافل از نخود آسیاب شده تهیه می‌شود. و معمولا آن را لای نان پیتا قرار می‌دهند و میل می‌کنند. با این حال این غذای ساندویچی در ایران محبوبیت بسیار زیادی داشته و آن را با نان باگت هم سرو می‌کنند. طرز تهیه فلافل بسیار ساده است و کافیست مقداری نخود را بپزید و بعد از اینکه درون قالب ریخته و سرخ کردید، آن را لای نان تازه قرار دهید و با خیارشور، گوجه فرنگی و مقداری کاهوی تازه و سس نوش جان کنید. البته انواع تند و تیز این غذا در استان‌های جنوبی کشورمان تهیه می‎شود که معمولا لذیذتر از انواع ساده فلافل هستند.

هات داگ

هات داگ که به آن فرانکفورتر و وینر هم گفته می شود یک نوع سوسیس سرخ شده و یا آب پز شده است که داخل نان مخصوص هات داگ قرار داده می‌شود. چاشنی‌های هات داگ معمولا شامل، خردل، کچاپ، سس مایونز، پنیر رنده شده و پیاز کاراملی شده هستند. بسیاری بر این عقیده هستند که هات داگ برای اولین بار در آلمان و شهر فرانکفورت درست شده و بعد به کشورهای دیگر مثل آمریکا صادر شده است و به یک غذای خیابانی خوشمزه و محبوب تبدیل شده است. طرز تهیه هات داگ نیز بسیار ساده است و می‌توانید این غذای سریع و نسبتا ارزان را در 40 دقیقه تهیه کنید. دستورهای پخت متنوعی برای این ساندویچ وجود دارد که بسته به ذائقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

چیکن استریپس

فیله استریپس یا فیله مرغ سوخاری یک نوع غذای فوری است که از فیله سینه مرغ موجود در اطراف استخوان سینه و زیر گوشت سینه مرغ تهیه می‌شود. این غذا با غلتاندن فیله‌ها در آرد سوخاری و سپس سرخ کردن آن در روغن داغ، همانند شنسیل، درست می‌شود. در آمریکای شمالی ابتدا فیله‌ها را در تخم‌مرغ زده شده می‌خوابانند تا بافتی نرم پیدا کند. این نوع استریپس‌ها در رستوران‌های چینی به عنوان یک پیش‌غذا سرو می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز