خبرگزاری کار ایران

نقش مبلمان اداری در طراحی فضاهای اداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۴۴۹

طراحی داخلی یک محیط کاری، امری حیاتی برای کارمندان و مراجعه کنندگان است. برای پرسنلی که ساعت های طولانی از روز خود را در یک دفتر کار می گذرانند، ایجاد فضایی کاربردی، جذاب، راحت و دلنشین با استفاده از مبلمان اداری بسیار مهم است، چرا که می تواند باعث افزایش بهره وری و کارایی آن ها شود.

طراحی داخلی یک محیط کاری، امری حیاتی برای کارمندان و مراجعه کنندگان است. برای پرسنلی که ساعت های طولانی از روز خود را در یک دفتر کار می گذرانند، ایجاد فضایی کاربردی، جذاب، راحت و دلنشین با استفاده از مبلمان اداری بسیار مهم است، چرا که می تواند باعث افزایش بهره وری و کارایی آن ها شود.

برای مشتریان و مراجعین نیز، طراحی دفتر، استاندارد کسب و کار را تعیین می کند و می تواند در خصوص برند، موفقیت و حرفه ای بودن آن اطلاعات زیادی را روایت کند.در این راستا، نقش مبلمان اداری بسیار حائز اهمیت است.

مبلمان اداری به طور بالقوه می توانند در راستای ایجاد فضایی مثبت و تاثیرگذار، نقش کلیدی را ایفا کنند. انتخاب میزهای استاندارد، صندلی های زیبا و راحت و همچنین توجه کافی به بخش های عمومی، مانند اتاق های انتظار و سالن های کنفرانس، می تواند یک فضای معمولی را به یک اتمسفر شاخص و بهینه تبدیل کند. ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص نقش مبلمان اداری در طراحی فضاهای اداری بیشتر صحبت کنیم.

نقش مبلمان اداری در فضا: گنجایش محل کار

به طور کلی فضاهای کاری  شلوغ و نامنظم می توانند فعالیت پرسنل را تحت تاثیر قرار داده و میزان دقت و کیفیت کار آن ها را کاهش دهند. مبلمان اداری باید با توجه به فضا و همچنین شکل فعالیت یک مجموعه، انتخاب شوند. قرار دادن میزهای کاری بزرگ و سنگین در اتاق های کوچک، فضای بسیار زیادی را اشغال می کند و به مرور زمان، سبب شلوغ تر شدن محیط می شود.

این در حالی است که انتخاب چنین مواردی، گنجایش آتی مجموعه برای استخدام نیروی کار بیشتر را از بین می برد و می تواند به شکلی غیر مستقیم بر تصمیمات مدیریتی اثر بگذارد. فراموش نکنید که مبلمان اداری در واقع بخشی از تجهیزات شما برای تولید بیشتر هستند، بنابراین وقف تمام فضای موجود به چنین تجهیزاتی، می تواند فضای مورد نیاز نیروی انسانی را تحت تاثیر قرار دهد.

نقش مبلمان اداری در ارگونومی

دانش ارگونومی به معنای استفاده از اطلاعات علمی در خصوص فیزیک و روحیات انسان، در محل کار است. نقش مبلمان اداری در ارگونومی و بهبود عملکرد نیروی کار در یک فضا، غیر قابل انکار است. بر اساس مطالعات دانش ارگونومی، راحتی فضایی که بخش بزرگی از روز را در آن سپری می کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. به بیان دیگر، اگر کارمندان در محل کار خود احساس تنش، ناراحتی و یا دردهای فیزیکی کنند، راندمان کاری آن ها کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال، کمردرد یکی از عارضه های بسیار رایج در میان کارمندان در سراسر جهان است و مهم ترین دلیل آن بی توجهی به نقش مبلمان اداری در محل کار است.

انتخاب مبلمان اداری با تکیه بر دانش ارگونومی می تواند فرصت نشستن صحیح را در طول روز فراهم کند، احتمال فشار و آسیب دیدگی کارکنان را کاهش دهد و احتمال بروز مشکلات فیزیکی کوتاه مدت و طولانی مدت را از بین ببرد. استفاده از مبلمان استاندارد می تواند به جای ناراضی نگه داشتن کارمندان در خانه و محل کار، موجبات رضایت و خشنودی آن ها را فراهم کند.

 

نقش مبلمان اداری در طراحی فضاهای اداری

در مقایسه با مبلمان اداری سنتی، شکل های مدرن مبلمان امکان ارتباط و همکاری بیشتری را در محل کار فراهم می کنند. به عنوان مثال، ایجاد فضاهایی باز و مرتبط با یکدیگر و استفاده از مبلمان اداری در ارتفاع پایین، به ایجاد فضاهای گروهی کمک می کند. این امر سبب می شود تعاملات اجتماعی در محل کار افزایش پیدا کند و کارها سریع تر و بهتر پیش بروند.

نقش مبلمان اداری در روحیه کارمندان

اگر این انتظار می رود که کارمندی هر هفته ۴۰ ساعت یا بیشتر، دور از خانه خود کار کند، ایده آل ترین حالت این است که او به محل کارش علاقه مند باشد. انتخاب مبلمان اداری شیک و استاندارد، نوعی احترام به کارمندان شماست و می تواند به بهبود فرهنگ سازمان، بسیار کمک کند. فراموش نکنید که هرچه کارمندان شما شادتر باشند، بهتر کار می کنند.

نقش مبلمان اداری در بهبود فضای کار: چند پیشنهاد

  • استفاده از صندلی های راحت:

    یک مدیر همیشه باید نگران سلامتی جسمی کارمند خود باشد و در نتیجه، راحتی آنها باید اولویت اول یک مجموعه قرار بگیرد. یک کارمند تحت تنش و ناراحتی در طول روز، حواس پرت خواهد شد. انتخاب مبلمان راحت به کارمندان اجازه می دهد در طول روز حالت های مختلفی از نشستن را تجربه کنند، در جلسه های کاری طولانی مدت بهتر متمرکز باشد و انگیزه بیشتری برای سپری کردن زمان خود در محل کار داشته باشد.

    نقش مبلمان اداری در طراحی فضاهای اداری

    استفاده از کاناپه های راحت برای بخش استراحت نیز انتخاب هوشمندانه ای برای انگیزه بخشیدن به کارمندان است. یکی دیگر از ایده های بسیار مناسب در این راستا، استفاده از میزهایی با ارتفاع متغیر است. کارمندان می توانند با توجه به خصوصیات فیزیکی خود، ارتفاع مناسب میز را تنظیم کنند. همچنین در صورت احساس خستگی، می توانند به صورت ایستاده به  کار خود ادامه دهند.

  • نزدیکی به طبیعت:

    انسان با نزدیکی به طبیعت، آرامش و تمرکز بیشتری را تجربه می کند. به همین دلیل است که استفاده از المان های طبیعی در آپارتمانهای کوچک و فضاهای اداری، امروزه به یک شاخص مهم در طراحی داخلی تبدیل شده است. انتخاب مبلمان اداری ساده و همچنین استفاده از المان های طبیعی مانند چوب و گیاهان در دفتر می توانند تاثیر زیادی بر روحیه و بهره وری کارکنان داشته باشند. یک فضای کاملاً روشن با استفاده از نور طبیعی، می تواند سطح هوشیاری و فعالیت های ذهنی کارمندان را افزایش دهد و سطح انرژی آن ها را نیز بهبود ببخشد.

  • در نظر گرفتن شکل مبلمان اداری:

    در دنیای امروزی، دیگر مبلمان محدود به شکل های مربعی، مستطیلی و دایره ای نیستند. شکل های متنوعی از مبلمان اداری در بازار وجود دارند که می توانند در ایجاد فضایی با هویت و منحصر به فرد، موثر واقع شوند. برای خرید مبلمان اداری باید فاکتورهای متعددی، از جمله روحیه کارمندان و تاثیرات مطلوب فضا بر کار کارمندان در نظر گرفته شوند. همچنین همکاری های جمعی، کارهای گروهی، اندازه تیم های مختلف سازمان و تحرک در فضای کار نیز نباید از قلم بیفتند.

    شرکت مبلمان اداری ژاو با نام تجاری ژاویز میتواند گزینه مناسبی برای مشاوره و تجهیز دفتر کار شما باشد. پیشنهاد میکنیم که درصورت نیاز به مشاوره در زمینه دکوراسیون و مبلمان اداری با این شرکت گفتگویی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز