خبرگزاری کار ایران

اعلام آدرس جدید سایت راهور 120 برای استعلام خلافی خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۷۲۸

سایت راهور اخیرا به روز رسانی شده است و غیر از تغییراتی که در ظاهر آن صورت گرفته، دسترسی‌ها و خدمات آن نیز تغییراتی داشته است.

در پی این به روز رسانی سایت راهور مدتی از دسترس خارج بود و هموطنان برای دریافت خلافی خودرو و موتورسیکلت خود با مشکل مواجه بودند. با تغییراتی که در سایت راهور صورت گرفته است شیوه نمایش جریمه ها تغییر یافته و اندکی بهتر شده است. برای دسترسی به سایت راهور جهت استعلام خلافی خودرو به آدرس http://service.rahvar120.ir/page/infractions-police مراجعه کنید.

در سایت راهور شیوه استعلام خلافی تغییری نکرده است و برای استعلام بایستی شماره بارکد را که در کارت خودرو و موتور درج شده است وارد کنید. این کد 8 یا 9 رقمی است.

پس از وارد کردن کد باید کد امنیتی یا کپچا را وارد کنید تا لیست جرایم شما نمایش داده شود. در صورتی که خلافی نداشته باشید با پیام تخلفی یافت نشد مواجه می شوید. در غیر اینصورت لیست جرایم شما نمایش داده می شود.

اعلام آدرس جدید سایت راهور 120 برای استعلام خلافی خودرو

اگر قصد پرداخت تمامی جرایم را ندارید امکان پرداخت خلافی به صورت موردی نیز وجود دارد. با انتخاب هر مورد و زدن بر روی دکمه پرداخت خلافی در انتهای صفحه می توانید خلافی را پرداخت کنید.

علی رغم تمام این تغییرات هنوز هم اطلاعات سایت راهورآفلاین است و جرایم با وقفه یک یا دو هفته ای به روز می شوند.  همچنین اگر جریمه های خود را پرداخت کنید این جرایم با تاخیر از سایت راهور پاک می شوند.

در سایت راهور خدمات برخط دیگری نیز ارائه شده است که از جمله آن استعلام وضعیت پلاک فک شده، استعلام نمره منفی گواهینامه، نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک، استعلام تصادفات رانندگی، پیگیری کارت سوخت و کارت ماشین از پست است.

 

سایر روشهای استعلام خلافی خودرو و موتور

 

1-استعلام خلافی از دفاتر پلیس+10

همانطور که می دانید راه دیگر استعلام خلافی مراجعه به دفاتر پلیس+10 است. البته در این روزهای کرونایی پیشنهاد می کنیم از مراجعه به این دفاتر برای استعلام خلافی بپرهیزید. هزینه استعلام خلافی مبلغ 8300 تومان است و می توانید نسخه چاپی آن را دریافت کنید. همچنین امکان اعتراض به خلافی نیز وجود دارد.

 

2-استعلام خلافی آنلاین با اپلیکیشن ها

برای استعلام خلافی برنامه های مختلفی وجود دارد که به صورت آنلاین و با اتصال به سامانه راهور ، خلافی می گیرند. یکی از این برنامه های استعلام خلافی فرمون است که علاوه بر این کاربرد، ویژگی های زیادی دارد. با فرمون می توانید استعلام خلافی خودرو و موتورسیکلت بگیرید و به صورت موردی یا یکجا تمام خلافی ها را تسویه کنید.

اعلام آدرس جدید سایت راهور 120 برای استعلام خلافی خودرو

استعلام بیمه شخص ثالث، قیمت گذاری خودرو نو و کارکرده، استعلام نمره منفی گواهینامه،  تشخیص مقصر تصادف، یافتن محل پارک خودرو، هشدار دوربین های کنترل ترافیک و کنترل سرعت، امکان مشاهده بدهی پلاک خودرو از دیگر امکانات این برنامه جامع و کاربردی است.

برای دانلود نسخه اندروید فرمون اینجا کلیک کنید.

نسخه IOSفرمون را از سیبچه یا آی اپس دانلود کنید.

 

3- استعلام خلافی با پیامک

برای استفاده از این روش باید کد VIN (شماره ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود) را از کارت خودرو یا موتور پیدا کنید و به شماره 1101202020 ارسال کنید. این کد ترکیبی از عدد و حروف است و باید به طور کامل ارسال شود. هزینه هر پیامک 350 تومان است و پس از ارسال کد تایید، خلافی و مبلغ آن از سوی راهور ارسال می شود. از این روش امکان پرداخت خلافی وجود ندارد. برای دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت شماره VIN خودرو را با یک * (ستاره) به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید.

توجه کنید که سایر سامانه های پیامکی مانند۳۰۰۰۵۱۵۱ و ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ از دسترس خارج شده است و مالکان خودرو برای اطلاع از میزان خلافی خود می‌بایست شماره VIN خودرو را به سامانه پیامکی۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنند.

همچنین می توانید از این سامانه برای استعلام نمره منفی گواهینامه استفاده کنید. برای استعلام پیامکی نمره منفی، شماره گواهینامه را به شماره پیامک۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال فرمائید .

 

4-سرویسUSSD یا کد دستوری #۱۱۰*

سرویس #۱۱۰* نیز همانند سرویس پیامکی است و پس از شماره گیری و انتخاب استعلام خلافی خودرو بایستی کد VIN را وارد کنید. در واقع #۱۱۰*یک سرویس در  بستر USSD است که شرکت پژوهش و توسعه ناجی باهمکاری اپراتورهای موبایل ارائه کرده است. در این سرویس کاربر بدون نیاز به نصب برنامه تنها #۱۱۰* راشماره‌گیری می‌کند. در آخر خلافی برای شما پیامک می شود.

 

5- شماره تلفن دریافت صورت وضعیت خلافی

راه دیگر برای استعلام خلافی تماس با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸جهت اطلاع از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیهاست. پس از شماره گیری به اپراتور وصل می شوید و می توانید با اعلام شماره  پلاک خلافی بگیرید.

 

اعتراض به خلافی خودرو و جریمه های اشتباه

متاسفانه تنها راه اعتراض به خلافی خودرو مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 و یا اجرائیات راهور است. البته طبق آخرین اخبار اعلامی از سوی پلیس راهور به زودی امکان اعتراض به خلافی به صورت آنلاین نیز فراهم می شود.

در این دفاتر برای اعتراض به خلافی، فرمی به شما داده می شود که پس از پرکردن آن، نتیجه ظرف چند ساعت اعلام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز