خبرگزاری کار ایران

همه چیزدر مورد پاراگلایدر

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۰۴۵

پرواز یکی از بزرگترین آرزوهای انسان بوده و خیلی از ما ها دوست داریم حتی برای یک بار هم که شده این حس رو تجربه کنیم. ولی از طرفی کمبود امکانات و گاها هزینه های زیاد باعث شده تا از این آرزو دور بمونیم. اگه میخواید تا یک راه آسون و کم هزینه رو براتون توضیح بدیم در این مقاله با ما همراه باشید.

پاراگلایدر چیست؟

پاراگلایدر کوچکترین ، سبک ترین و ارزان ترین وسیله شخصی برای پرواز کردن هست. این وسیله از 3 قسمت تشکیل شده است :

  • بال یا چتر که به شکل هلال است و بالای سر شما قرار میگیره و باهاش پرواز می‌کنید
  • هارنس یا صندلی که در طول پرواز روی آن می نشینید و به بال متصل است
  • چتر کمکی یا چتر نجات که درون صندلی یا هارنس تعبیه شده است.

راه های تجربه پرواز با پاراگلایدر چیست؟

برای اینکه بتونید پرواز کردن با پاراگلایدر رو تجربه کنید دو راه پیش روی شماست :

1 – پرواز تفریحی : در این روش شما همراه با خلبان متبحر پاراگلایدر که گواهینامه انجام پرواز دو نفره رو داره تجربه یک پرواز لذتبخش رو خواهید داشت. برای این کار نیاز به آموزش خاصی ندارید و کافیه همراه با خلبان چند قدم در دامنه کوه بدوید تا به پرواز در بیاید. در طول پرواز تفریحی پاراگلایدر خلبان تمامی کنترل ها را به عهده خواهد داشت تا در نهایت یک فرود نرم و راحت رو تجربه کنید. پاراگلایدر تهران و کرج  پیشنهاد جذابی برای ساکنین تهران و کرج هست.

2- آموزش پاراگلایدر : اگه بخواید خودتون یک خلبان پاراگلایدر بشید تا هر وقت که دوست داشتید بتونید پرواز کنید پیشنهاد کنیم در دوره های آموزش پاراگلایدر شرکت کنید.

همه نکاتی که در مورد پرواز تفریحی پاراگلایدر باید بدانید

احتمالا پرواز تفریحی پاراگلایدر یکی از بهترین تجربه های شما خواهد بود به شرطی که انتخاب درستی را انجام دهید. همان گونه که پیش تر نیز گفته شد در طول این نوع از پرواز که بصورت دونفره انجام می شود خلبان تمامی کنترل را به عهده دارد. از اینرو طبیعی است که در مورد انتخاب یک خلبان خوب دقت نظر کافی را داشته باشید.

  • شاخصه هایی که نشانگر یک انتخاب خوب می باشد شامل موارد زیر است :

    • تجربه خلبان : تجربه یک خلبان عامل مهمی در انتخاب شماست. تعداد پروازهای دو نفره ای که یک خلبان انجام داده معیار خواهد بود که می توانید با پرسیدن میانگین تعداد پروازهایی که خلبانتان در طول سال انجام می دهد و همچنین پرسیدن تاریخ اولین پرواز ایشان با یک ضرب ساده به دست آورید. در این خصوص پیج اینستاگرام خلبان و مراجعه به اولین پست های ایشان میتواند به شما کمک کند. پیشنهاد می کنیم با خلبانان دارای تجربه بیش از 1000 پرواز، پروازتان را انجام دهید.
    • مداومت پروازی : گاها خلبانی هستند که به دلایل مختلف چندین سال از پرواز دور بوده اند. به عنوان مثال در سال 90 به مدت 2 سال پرواز کرده و سپس 5 سال پروازی نداشته اند و مجددا فعالیتشان را از سر گرفته اند. این دسته از خلبانان با بیان اینکه 10 سال تجربه پرواز دارند به معرفی خود می پردازند در صورتی که تجربه واقعی آنها 5 سال است. همچنین برخی دیگر خلبانان فصلی هستند که فقط در بعضی از ماه های سال پرواز دارند. با چک کردن دقیق تر پیج اینستاگرام میتوانید از این نکته مطمئن شوید.
    • تجهیزات : متاسفانه برخی از خلبانان از تجهیزات مستهلک و قدیمی جهت انجام پروازهایشان استفاده میکنند. یکی از نشانه های انتخاب یک خلبان خوب داشتن تجهیزات به روز با حداکثر تاریخ تولید 2 سال می باشد. چرا که یک خلبان تجاری دارای پروازهای زیادی است که حداکثر در طول دو سال باید تجهیزات خود را نوسازی کند. در این خصوص با پرسیدن سال تولید تجهیزات خلبان اطمینان کافی حاصل کنید.
    • گواهینامه : داشتن گواهینامه و بیمه نامه خلبانی برای انجام پروازهای دو نفره ضروریست. دو مرجع سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن ورزشهای هوایی صادر کننده گواهینامه های خلبانی هستند. منطق حکم می کند با خلبانی پرواز کنید که دارای گواهینامه از هر دو مرجع باشد و بیمه نامه با تاریخ معتبر داشته باشد که قبل از رزرو پروازتان باید تصاویر گواهینامه ها و بیمه نامه را از خلبانتان بخواهید.
    • داشتن تیم و امکانات : وقتی صحبت از یک کار خاص و تخصصی می شود بالطبع باید دنبال یک تیم منسجم و دارای دفتر و باشگاه معتبر باشید. از خلبانتان بخواهید اعضای تیم خلبانان و آدرس و نام باشگاه را همراه با شماره ثبت آن برایتان بگوید تا در مورد آن تحقیق کافی را داشته باشید.

    به یاد داشته باشید که هیچ کسی نمی گوید ماست من ترش است! این شما هستید که با تحقیق و داشتن معیار میتوانید یک انتخاب مناسب را انجام دهید.

همه چیزدر مورد پاراگلایدر

همه نکاتی که در آموزشگاه پاراگلایدر باید بدانید

دوره های آموزش پاراگلایدر به ترتیب شامل

دوره مبتدی ، دوره مستقل ، دوره متوسطه و دوره پیشرفته هست که در این بین حین دوره مستقل و یا بعد از آن دوره امنیت پرواز ۱ یا SIV1 و حین دوره متوسطه و یا بعد از آن دوره امنیت پرواز ۲ یا SIV2 باید گذرانده شود.

همچنین دوره های تخصصی پرواز دونفره ، مسافت یا کراس کانتری و دوره های آکروباسی پاراگلایدر نیز از دیگر دوره های آموزش پاراگلایدر می باشد.

اما برای آموزش پاراگلایدر و به طور کلی یادگیری یک هنر و مهارت مهم مثل خلبانی چه ملاکهایی رو باید مد نظر داشته باشیم. در ادامه به بیان مهم ترین هاش می پردازیم.

همه چیزدر مورد پاراگلایدر

۱- آموزشگاه پاراگلایدر مناسب

آموزش پاراگلایدر فرآیندی هست که مستلزم داشتن ساختار و تشکیلات آموزشگاهی مناسب هست. مجموعه ساختار یافته و سازماندهی شده ای که با داشتن بخش های مختلف آموزشی و فنی بتونه با تقسیم وظایف خدمات خوبی رو به متقاضی آموزش پاراگلایدر بده. توانایی سخت افزاری و داشتن محل مناسب برای آموزش از مهمترین فاکتورهای یک آموزشگاه خوب هست.

۲- مربی آموزش پاراگلایدر

همون طور که مشخصه مهمترین بخش آموزش مربی هست. یک مربی پاراگلایدر خوب باید توانایی فن بیان و دانش و اطلاعات تئوری بالا رو در کنار مهارت عملی قابل قبول داشته باشه و از مراجع ذیربط دارای گواهینامه مربیگری باشه. علاوه بر اون تحصیلات دانشگاهی و اخلاق یک مربی میتونه در سوق دادن هنرجو به دوره های پیشرفته تر آموزش پاراگلایدر موثر واقع بشه. حضور همیشگی مربی و پاسخگو بودن اون برای رفع اشکالات هنرجو و آن تایم بودنش در سر تمرینات و دیسیپلین کاری از دیگر فاکتورهای مهم برای انتخاب یک مربی خوب پاراگلایدر هست. حتما در هنگام انتخاب مجموعه آموزشی اسم و یا اسامی مربیان رو بپرسید و در هنگام آموزش فقط با همون مربی و مربی ها کار کنید و از حضور سایر افراد جدید در پروسه آموزشتون جلوگیری کنید. چرا که شما هنرجوی اون مربی هستید و نه شخصی دیگه. این مطلب گفته شد چون ممکنه صرفا از اسم یک مربی سو استفاده بشه و شما در طول دوره آموزش حتی ۱ بار هم اون مربی رو نبینید !!!

۳- تجربه کاری

با توجه به نوع ورزشی که انتخاب کردید مسلما داشتن تجربه کافی مجموعه آموزش پاراگلایدر بسیار حائز اهمیت هست و حدالمقدور سعی کنید تا از مربیان با تجربه برای این امر بهره ببرید. برای این منظور میتونید به صفحه اینستاگرام مربی و یا چیزی که مهارت و یا تجربه کاریش رو نشون بده مراجعه کنید.

۴- سیلابس استاندارد

امروزه تبلیغات بسیاری در سایت های آگهی مبنی بر آموزش پاراگلایدر وجود داره که باعث ایجاد ابهام و بعضا دریافت اطلاعات غلط توسط هنرجوی متقاضی آموزش پاراگلایدر میشه. تبلیغاتی شبیه آموزش پرواز در ۳ روز و یا در ده جلسه صرفا جنبه تجاری داشته و اصولی نیست. هر دوره آموزشی استاندارد مشخص داره که برای اطلاع از اون میتونید سیلابس های هر دوره آموزشی رو جستجو کنید و از مربی مربوطه مطالبه کنید.

۵- قیمت مناسب دوره آموزش پاراگلایدر

آموزش پاراگلایدر فرآیندی هست که با توجه به فاکتورهای مهارت مربی و تجربه کاریش ، نوع وسایل آموزشی ، تعداد جلسات آموزشی ، سیلابس آموزش و موارد دیگه میتونه در قیمت گذاریش موثر باشه. اینجا جایی هست که نمیشه به قیمت های پایین اعتماد کرد و از طرف دیگه صرفا بخاطر اسم مشخصی نمیشه هزینه های بالا پرداخت کرد. این مسئله رو با تحقیق بیشتر پیرامون آموزش پاراگلایدر میشه به دست آورد.

۶- ارائه وسایل استاندارد

یک مجموعه خوب آموزش پاراگلایدر باید بتونه تجهیزات پرواز استاندارد و قابل قبولی رو چه برای آموزش و چه برای خرید هنرجویان با قیمت مناسب در اختیارشون قرار بده. این قسمت مهم باعث میشه تا خیلی ها از ادامه کار منصرف بشن. آموزشگاه هایی که دارای وسایل کافی باشن و بتونن مشاوره خوب در خرید وسایل به هنرجویان بدند و حتی تسهیلاتی رو در اختیارشون بزارن در اولویت هستند.

جمع بندی و پیشنهاد :

با توجه به مجموعه مطالبی که عنوان شد پیشنهاد میکنیم با تحقیق کافی اقدام به رزرو دوره های آموزشی و پرواز های تفریحی نمایید. همچنین 3 وبسایت معتبر زیر برایتان راهگشا خواهد بود.

  • amozeshparaglider.ir
  • paraglidertehran.com
  • iranreaction.com

با آرزوی پروازهای ایمن و لذت بخش برای همه شما

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز