خبرگزاری کار ایران

قیمت تویوتا لندکروز افسانه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۳۶۱

​تویوتا لندکروز خودرویی متولدشده از دل جنگ بوده و همواره بسته به نیازهای خریداران، تغییراتی در آن ایجادشده است.

این شاسی‌بلند در ابتدا خودرویی نظامی بود که به سفارش آمریکا و توسط شرکت ژاپنی تویوتا ساخته شد و برای اهداف جنگی مورداستفاده قرار گرفت. با پایان جنگ، دیگر نیازی به تولید ماشین نظامی نبود؛ اما ویژگی‌های لندکروز آن‌قدر منحصربه‌فرد و عالی بودند که از سال 1960 به بعد با اعمالی تغییراتی، به یک خودرو مدرن با تجهیزات رفاهی فراوان و یکی از پرطرفدارترین خودروهای جهان تبدیل شد. این خودرو هنوز هم یکی از غول‌های صنعت خودروسازی آسیای شرقی به شمار می‌رود و نسخه‌های جدید آن، همچنان در حال ورود به بازارهای جهانی هستند. ورود نسل‌های برتر و مجهزتر لندکروز به ایران از سال 2007 آغازشده است و همچنان یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران به شمار می‌رود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر ویژگی‌ها و قیمت لندکروز می‌پردازیم.

ویژگی‌های منحصر به‌ فرد تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز دارای ابعادی بزرگ است که این می‌تواند دارای مزایا و معایبی برای راننده آن باشد. بدنه بزرگ این خودرو موجب کاهش تسلط راننده بر خودرو می‌شود؛ بنابراین، هدایت خودرو نیازمند به‌کارگیری تجهیزات هشداردهنده است. بااین‌حال، فضای زیاد داخل کابین، راحتی سرنشینان، شکوه خاص و چشمگیر، سرعت و شتاب گیری عالی و رانندگی نرم لندکروز می‌تواند ازجمله جذابیت‌های آن باشد. لندکروزهای بازار ایران شامل دو مدل VXR و GXR است و عمده مدل‌های موجود در کشور از نوع GXR هستند. VXR علاوه بر وینچ جلو و عقب، فرمان هیدرولیک 4 حالته، مانیتور سقفی، سانروف، ارتفاع نور اتوماتیک، ریموت استارتر و...، دارای تجهیزات بیشتری شامل سامانه کنترل کمکی حرکت در سربالایی، تعلیق KDSS، کنترل کشش و پایداری و کیسه هوایی زانویی است. به‌این‌ترتیب، با توجه به تجهیزات رقبا می‌توان ادعا کرد که قیمت تویوتا لندکروز بسیار بالا است.

جعبه‌دنده 5 سرعته اتوماتیک در مدل VXR دارای هماهنگی و نرمی بسیار عالی در هنگام تعویض دنده است. سیستم تعلیق عالی موجب کاهش حرکات و تکانه‌های بدنه در هنگام عبور از پیچ‌ها شده است. این مدل ازنظر سطح ایمنی، در سطح بالاتری نسبت به GXR قرار دارد که آن را به وجود تجهیزاتی مانند حسگرهای پارک عقب و جلو، ترمز ABS، EBD، ترمز کمکی، 6 کیسه هوای زانویی، جانبی، جلویی و پرده‌ای، نمایانگر نقطه کور و... مدیون است. بااین‌حال، لندکروز 2012 در تست ایمنی سازمان استاندارد ایمنی استرالیا (ANCAP) موفق به دریافت 5 ستاره کامل شده است.

مشخصات فنی تویوتا لندکروز

با توجه به وزن 2.5 تنی تویوتا لندکروز 8 سیلندر، شتاب صفرتاصد 9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به نظر بسیار تحسین‌برانگیز می‌آید. بااین‌حال، مصرف سوخت لندکروز بسیار بالا و در حدود 14.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است؛ که البته این مصرف برای این حجم از پیشرانه مصرف مناسبی است. بیشینه سرعت در نمونه‌های 6 سیلندر با مدل 8 سیلندر برابری می‌کند؛ اما شتاب صفرتا 100 در مدت بیشتری (در حد 11 ثانیه) میسر می‌شود. مدل‌های 2012-2013 یا همان GXR موجود در بازارهای ایران، از نوع 6 سیلندر هستند؛ بااین‌حال، قیمت لندکروز GXR بیشتر ازنوع 8 سیلندر است.

بررسی قیمت تویوتا لندکروز

قیمت تویوتا لندکروز افسانه‌ای

 

با توجه به آنچه گفته شد می‌توان به‌راحتی فهمید که قیمت لندکروز در حدود دست‌نیافتنی برای قشر متوسط جامعه است و در مدل‌های مختلف، شاهد تفاوت قیمت تویوتا لندکروز هستیم. در حال حاضر، با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌هایی که بر صنعت خودرو ایران تحمیل‌شده است، قیمت لندکروز نیز مانند سایر خودروها با افزایش چشمگیری همراه بوده است. این شاسی‌بلند اکنون در میان خودروهای میلیاردی طبقه‌بندی می‌شوند و با توجه به مدل و تجهیزات رفاهی، قیمت‌های متفاوتی دارند. اگر چه تویوتا لندکروز از خودروهای ژاپنی است که به طور معمول بیشتر به کارآیی آن پرداخته شده است و المان‌های لوکس در آن دیده نمی‌شود اما به دلیل سطح قیمتی در رده خودروهای لاکچری موجود در بازار ایران قرار می‌گیرد.

از میان تمام مدل‌ها، قیمت لندکروز 2012-2013 به دلیل کابین جادار، توان فنی بسیار خوب، ایمنی عالی و سواری نرم، از مدل‌های دیگر بیشتر است. این مدل شاسی‌بلند در آفرود دارای قابلیت بالایی است و به‌خوبی از پس مسیرهای سخت و دشوار برمی‌آید. لندکروز 2013-2012 در رقابت با خودروهایی مانند پورشه کاین و لکسوس LX570 قرارگرفته است؛ اما همچنان باقدرت به ادامه رقابت می‌پردازد و در بسیاری موارد باوجود قیمت بالا، می‌تواند برنده میدان باشد.

جدول قیمت لندکروز فول در 29 بهمن 99:

سال ساخت

قیمت (تومان)

2006

1.4 میلیارد

2007

1.8 میلیارد

2008

3.3 میلیارد

2009

2.7 میلیارد

2010

2.9 میلیارد

2011

3.2 میلیارد

2012

3.6 میلیارد

2013

4.2 میلیارد

2016

14 میلیارد

 

سخن پایانی

باوجود ظاهر نسبتاً قابل‌قبول لندکروز، قابلیت‌های این شاسی‌بلند از بسیاری جهت‌ها طرفداران خود را راضی نگه‌داشته است. به‌این‌ترتیب، همچنان تویوتا لندکروز از پیشکسوتان و غول‌های صنعت خودرو و شاسی‌بلند شناخته می‌شود. شایدبتوان گفت که این محبوبیت تا حد زیادی ناشی از کیفیت برند تویوتا و سابقه قبلی آن در بازارهای ایران است.  بااین‌حال، قیمت لندکروز در مقایسه با خودروهای رقیب، جای تأمل دارد و برای بسیاری دست‌یابی به آن سخت است. لکسوس LX570 ازجمله رقیب‌های بسیار مناسب تویوتا لندکروز در بازار ایران است.

این مقاله با اقتباس از مجله سایت همراه مکانیک نوشته شده است. همراه مکانیک با مشارکت در بیش از 150هزار معامله موفق خرید و فروش توانسته حضور فعالی در بازار خودرو داشته باشد. ابزار قیمت روز خودرو همراه مکانیک نیز میزبان ماهانه 10 میلیون کاربر در سایت و اپلیکیشن است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت لندکروز می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز