خبرگزاری کار ایران

افزایش تقاضای خرید خانه در ترکیه با کاهش قیمت لیر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۸۲۶

افزایش استقبال از خرید خانه در ترکیه به دنبال شیوع کرونا در همه شهروندان عربستانی،سوئدی، آلمانی، عراقی و دیگر کشورها بین 9 تا 20 درصد با کاهش مواجه شده است. اما درباره شهروندان ایرانی این امر مهم نبوده و در پی کاهش قیمت لیر هجوم سرمایه‌های ایرانی به بازار املاک ترکیه حتی افزایش هم پیدا کرده است!

لازم هست بدانید سال گذشته دولت ترکیه بعضی از قوانین مهاجرتی را تغییر داد که در پی آن شرایط کسب شهروندی این کشور برای اتباع خارجی آسان‌تر شد؛ این تصمیم در پی سقوط ارزش لیر و با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفت. از طرفی پایین بودن قیمت تمام شده خرید ملک در ترکیه نسبت به ایران به علاوه اخذ اقامت ترکیه و شهروندی این کشور با هزینه 250 هزار دلار که نسبت به بسیاری از دیگر کشورها، به صرفه‌تر است، باعث شده تا ایرانی ها با رغبت بیشتری نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام کنند. اگر برای خرید ملک و یا آپارتمان در ترکیه به اطلاعات تکمیلی و یا شرکت و مشاور املاک مجربی نیاز دارید تا اخر این مطلب با ما همراه باشید.

چرا خرید خانه در ترکیه را پیشنهاد میکنیم ؟

ترکیه یکی از کشورهای جذاب و خوش آب هوایی است که علاوه بر جذب گردشگران، سرمایه گذاران زیادی را نیز به خود جذب کرده است. مکان‌هایی مانند استانبول، آنتالیا، فتحه و بدروم هر ساله تعداد زیادی گردشگر و سرمایه گذار را به خود جذب می‌کنند. یکی از محبوب ترین و آسان ترین روش‌های سرمایه گذاری در این کشور خرید ملک است که با این کار اقامت و تابعیت این کشور نیز برای افراد کسب می‌شود.

سرمایه گذاران بین المللی در اکثر مواقع خرید ملک را برای سرمایه گذاری ترجیح می‌دهند چراکه با این روش می‌توانند تعطیلات خود را نیز در املاک خود سپری کنند. طبق قوانین جدید ترکیه با خرید ملکی به ارزش 250.000 دلار آمریکا فرد صاحب پاسپورت و اقامت ترکیه می‌شود که این نیز یکی از مهم ترین و محبوب ترین دلیل سرمایه گذاری در ترکیه است.

البته این مورد قوانین خاصی نیز دارد که مهمترین آن نگهداری ملک به مدت حداقل 3 سال و عدم فروش آن در این مدت  است. البته با خرید ملک‌هایی با مبالغ کمتر مانند 60.000 دلار آمریکا نیز فرد صاحب اقامت می‌شود اما در این روش اقامت 3 ساله توریستی به افراد داده می‌شود که در این نوع اقامت افراد اجازه کار ندارند مگر اینکه توسط یکی از سازمان‌های این کشور استخدام شوند.

شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت از طریق خرید خانه در ترکیه

 خرید ملکی به ارزش حداقل 250.000 دلار آمریکا برای کسب پاسپورت این کشور

  • نگهداری ملک و عدم فروش آن به مدت حداقل 3 سال
  • کسب اقامت توریستی ترکیه با خرید ملکی به ارزش 60.000 دلار آمریکا

خرید خانه در ترکیه چه مزایایی به دنبال دارد؟

در کشور ترکیه بر اساس اصل تقابل افراد می‌توانند اقدام به خرید ملک کنند. باتوجه به این قانون تمام شهروندان اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، کشورهای آسیایی و ایران نیز اجازه خرید ملک در ترکیه را دارند. از مهمترین مزایای خرید ملک در ترکیه می‌توان به سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت این کشور اشاره کرد.

 افزایش تقاضای خرید خانه در ترکیه با کاهش قیمت لیر

آیا برای خرید ملک در ترکیه محدودیت‌های وجود دارد ؟

در راستای خرید ملک در این کشور، دولت ترکیه قوانینی را برای افراد گذاشته است که این قوانین شامل موارد زیر است:

  • افراد اجازه دارند در مناطقی که از سمت دولت مجاز است اقدام به خرید ملک کنند.
  • افراد در مناطق نظامی و دارای ممنوعیت برای افراد خارجی اجازه خرید ملک ندارند.
  • اگر فرد زمینی را خریداری کرد که در آن هیچ سازه ایی وجود نداشت مالک باید در طی 2 سال اقدام به راه اندازی پروژه ایی در آن منطقه کند.

پروسه خرید خانه در ترکیه چگونه است ؟

افرادی که خانه خود را انتخاب کرده اند می‌توانند اقدام به خرید ملک و انعقاد قرارداد نمایند. سرمایه گذاران در مدت زمان انجام مراحل خرید خانه می‌توانند از وکیل استفاده کنند همچنین افراد برای انجام برخی مراحل نیاز به یک مترجم حقوقی نیز دارند.

برای خرید خانه در ترکیه لازم است که افراد گذرنامه خود را به یکی از دفاتر اسناد رسمی برده تا ترجمه شود؛ سپس طرفین قرارداد که از سمت دولت مشخص می‌شود اجازه دارند قرارداد را امضا کنند. در مرحله بعد افراد می‌توانند مبلغ مورد نظر را به حساب فرد فروشنده واریز کنند؛ پس از این مراحل مدارک شخص خریدار به همراه سایر مدارک به دفاتر اسناد رسمی فرستاده شده تا سند رسمی به فرد اعطا شود.

این سند که تاپو نام دارد شامل عکس صاحب ملک، تمبر و امضای خریدار است؛ این موضوع بسیار مهم است که افراد اطلاعات این سند را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که اطلاعات درست درج شده است.

پس از انجام تمامی این مراحل اداره مالیات محلی برای افراد یک حساب بانکی افتتاح می‌کند. پس از افتتاح حساب یک شماره مالیت اختصاصی به سرمایه گذار داده می‌شود که باید این شماره را در شهرداری محلی و منطقه ثبت کند.

در مرحله انتقال سند در ترکیه 4% از ارزش ملک به عنوان مالیات و عوارض از افراد دریافت می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

اولین اقدام برای این موضوع ارسال درخواست به اداره ثبت املاک و دریافت استعلام درباره وضعیت ملک است. بعد از این موضوع تاریخ نقل و انتقال ملک مشخص می‌شود. به جز این مورد تهیه و به همراه داشتن موارد زیر نیز ضروری است:

  • سند قانونی ملک
  • پاسپورت و کپی آن
  • عکس خریدار و فروشنده
  • مترجم در صورتی که خریدار به زبان ترکی مسلط نباشد.
  • وکالت نامه در صورتی که وکیلی را برای انجام این مراحل انتخاب کرده اید.

 قیمت آپارتمان در استانبول و مزایای آن

 اگر قصد خرید ملک در استانبول را دارید باید با قوانین این کشور آشنا باشید. مراحل خرید آپارتمان و مدارک مورد نیاز همانند خرید ملک است که پیش تر گفتیم است. طبق قوانین این کشور انتقال مالکیت فقط از طریق اوراق رسمی و ثبتی و دفترهای رسمی ثبت اسناد ملک است. عقد قولنامه در بنگاه و دفاتر مشاورین در ترکیه ممکن است اما خریدار باید توجه داشته باشد که عقد قولنامه، مالکیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند و برای انتقال مالکیت باید مراحل قانونی طی شود.

قیمت آپارتمان در استانبول باتوجه به محله و امکانات آپارتمان متفاوت است اما همچنان قیمت‌ها از ایران مناسب تر است و با خرید آپارتمان در ترکیه شما سرمایه گذاری مطمئنی خواهید داشت؛ همچنین اگر قیمت آپارتمان شما بیشتر از 250.000 دلار آمریکا باشد می‌توانید برای تمام افراد خانواده خود پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

 در چه شرایطی قرارداد خرید آپارتمان در ترکیه فسخ می‌‌شود؟

  • قرار داد ملک مورد معامله باعث نقض قوانین در ترکیه شود.
  • عدم دریافت تاییدیه ملک از سوی ارگان‌های امنیتی یا وزارتخانه
  • اتمام مهلت قاونی برای شروع پروژه‌های معرفی شده از سمت وزارتخانه
  • عدم پایان کار طبق برنامه ارائه شده و ثبت شده در وزارتخانه
  • عدم داشتن تابعیت از کشورهای مجاز

خرید اقساطی ملک در ترکیه : از شرایط تا نحوه پرداخت

 خرید اقساطی ملک در ترکیه یکی از گزینه‌های عالی است که این کشور برای سرمایه گذاران فراهم کرده است. برخی از افراد قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور را دارند اما سرمایه کافی را ندارند برای این گروه از افراد خرید قسطی ملک بهترین گزینه است. افرادی که سرمایه زیادی ندارند و همچنین سطح درامد متوسطی دارند می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. در شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول که یکی از محبوبترین شهرها است شما می‌توانید در بین پروژه‌های مسکونی که وجود دارد یکی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

علاوه بر پروژه‌های مسکونی که دولت در اختیار افراد قرار می‌دهد شرکت‌های مختلفی در ترکیه در حوزه املاک وجود دارند که برای خرید املاک به صورت قسطی افراد می‌توانند به این شرکت‌ها مراجعه کنند. شرکت‌ها و افرادی که به صورت قسطی به فروش املاک در ترکیه می‌پردازند علاوه بر افزایش کسب و کار و رونق اقتصادی باعث شده اند سرمایه گذاران خارجی زیادی به این کشور مراجعه کنند.

در مراحل خرید ملک به صورت اقساطی ابتدا بخشی از مبلغ ملک به صورت نقدی باید پرداخت شود که این مبلغ با توجه به پروژه مسکونی و یا شرکت پشتیبان متفاوت خواهد بود. پس از پرداخت مبلغ اولیه مابقی مبلغ برای فرد خریدار قسط بندی خواهد شد که زمان پرداخت اقساط بین 2 الی 10 سال باتوجه به شرایط فرد و مبلغ ملک متفاوت است.

قبل از اینکه برای خرید ملکی به صورت اقساطی اقدام کنید در تمامی موارد با فروشنده به توافق برسید. یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید اقساطی ملک وجود دارد نرخ بهره ایی است که به آن تعلق می‌گیرد؛ اصولا این نرخ بهره از نرخ بهره وام در کشور ترکیه کمتر است. از مهمترین مزایای خرید ملک در ترکیه به صورت اقساطی این است که ضمانت یا اثبات درامد برای این شرایط لازم نیست همچنین در صورتی که اقساط ملک مورد نظر در کمتر از یک سال پرداخت شود شامل بهره ایی نخواهد بود.

 خرید ویلا در ترکیه

خرید ویلا در ترکیه همانند خرید خانه و آپارتمان است و نیاز به همان مدارک و سپری کردن همان مراحل دارد با این تفاوت که در زمان خرید ویلا در ترکیه باید به منطقه ایی که ویلا قرار دارد توجه کنید. برخی از افراد دوست دارند در مناطقی نزدیک به شهر و نزدیک به امکانات رفاهی و خدماتی زندگی کنند و برخی دیگر دوست دارند در محلی خلوت و دور از سر و صدا زندگی کنند. قیمت ویلا باتوجه به شرایط اقلیمی، محل ویلا، میزان دسترسی به امکانات و ... متفاوت خواهد بود. البته خرید ویلا در استانبول باتوجه به موقعیت استانبول و افزایش ارزش املاک در این منطقه سرمایه گذاری پرسودتر و مطمئن تری است؛ همچنین شهرهایی مانند ازمیر، آنتالیا و بدورم نیز برای خرید ویلا مناسب هستند.

آنتالیا نیز یکی از محبوبترین محل‌ها برای خرید ویلا است در این شهر یک شهرک به نام بلک وجود دارد که یک شهرک ویلایی است و جدیدترین امکانات در ویلاهای این شهر وجود دارد. اکثر افرادی که در این شهرک زندگی می‌کنند اروپایی هستند. هزینه خرید ویلا در این منطقه گرانتر از سایر مناطق ترکیه است.

افزایش تقاضای خرید خانه در ترکیه با کاهش قیمت لیر

چرا باید از مشاورین املاک و یا وکیل، برای خرید خانه در ترکیه کمک بگیرید ؟

از تاریخ 4 مارس 2019 ارائه گزارش کارشناسی و ارزیابی ملک توسط خریدار خارجی در تمامی شهر های ترکیه الزامی شده است. بدون ارائه این گزارش معاملات ملکی غیر قانونی می باشد و همچنین در صورت عدم ارائه گزارش ارزیابی ملک خریداری شده، در اخذ اقامت و یا شهروندی این کشور دچار مشکلات متعددی خواهید شد.

شرکت بین المللی ریمکس با بیش از 100 نفر مشاور حرفه ای املاک تجاری، مسکونی و امور سرمایه گذاری و اشتغال به عنوان بزرگترین آفیس شرکت ریمکس در اروپا در شهر زیبای استانبول فعالیت دارد.

اویم ریمکس ترکیه، با همکاری برترین ایجنت های مشاوره املاک ریمکس به شما برای خرید بهترین و مناسب ترین ملک در ترکیه کمک میکند. برای گرفتن مشاوره در زمینه خرید ملک، آپارتمان، ویلا و خرید خانه در ترکیه میتوانید از این لینک برای ورود به سایت اویم ریمکس و دریافت مشاوره مستقیم از طریق واتس اپ اقدام کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز