خبرگزاری کار ایران

انواع طراحی سایت/ آشنایی با انواع روش‌های طراحی سایت و مشخصات آن‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۵۱۸

با گذشت زمان و پیدایش دیتا بیس‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی جدید سمت سرور مثل PHP، ASP و ... شاهد تغییراتی اساسی در ساختار وب بودیم. امروزه به حدی در این زمینه پیشرفت حاصل شده که ساختارهای یکسان، جای خود را به مدل‌های جدید داده‌اند.

ایلنا؛ با توجه به توسعه روزافزون اینترنت و پر رنگ شدن نقش آن در گسترش کسب و کارها، افراد و شرکت‌های زیادی هستند که برای ادامه مسیر به طراحی وب سایت احتیاج دارند.

پیش از هر چیز باید در این خصوص اطلاعاتی داشته باشید که طراحی وب سایت به اشکال مختلفی انجام شده و باید انتخاب متناسب با نیازهایتان داشته باشید. بیشتر شرکت‌های طراحی سایت معتبر، توانایی لازم در جهت طراحی هر نوع سایتی را دارند اما این موضوع بستگی به نیاز و هزینه‌ای که انجام می‌دهید خواهد داشت. در این مطلب، با تاریخچه و انواع مختلف طراحی سایت آشنا خواهیم شد.

طراحی سایت چگونه پا به عرصه وجود گذاشت

در اوایل شروع طراحی وب سایت، تمامی وب‌سایت‌ها با استفاده از زبان برنامه‌نویسی HTML ساخته می‌شدند. این زبان تنها قادر است ساختار بسیار ساده‌ای برای تمایز تیتر، پاراگراف، لینک صفحه‌ها و ... ایجاد کند اما با پیشرفت‌هایی که سال‌های بعد حاصل شدند، این زبان توسعه بیشتری پیدا کرد و ساختار صفحات وب‌سایت‌ها اندکی پیچیده‌تر شد. در ابتدای این امر، برای چیدمان صفحات از جدول ااستفاده می‌کردند اما با معرفی زبان برنامه‌نویسی CSS، دیگر این روش کاربرد خود را از دست داد.

با گذشت زمان و پیدایش دیتا بیس‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی جدید سمت سرور مثل PHP، ASP و ... شاهد تغییراتی اساسی در ساختار وب بودیم. امروزه به حدی در این زمینه پیشرفت حاصل شده که ساختارهای یکسان، جای خود را به مدل‌های جدید داده‌اند که در ادامه مطلب با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

انواع طراحی سایت/ آشنایی با انواع روش‌های طراحی سایت و مشخصات آن‌ها

آشنایی با انواع وب‌سایت‌های کد نویسی

اگر بخواهیم وب‌سایت‌ها را بر حسب کاربرد و نوع کدنویسی تقسیم کنیم، باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

سایت‌های استاتیک و ثابت

سایت‌های استاتیک به گونه‌ای طراحی می‌شوند که تمام اطلاعات لازم در همان ابتدا در آن قرار داده شده و برای ایجاد تغییر باید باطلاعاتی درباره کد نویسی سایت داشته باشید. چنین سایت‌های با زبان برنامه‌نویسی HTML طراحی می‌شوند و به علت حجم پایین کدها، سرعت لود بسیار بالایی دارند. از طرفی دیگر، هر چقدر تعداد کدها کمتر باشد، میزان ایندکس شدن مطالب توسط موتورهای جستجو افزایش پیدا می‌کند.

 از مزایای سایت‌های استاتیک می‌توان به هزینه کمتر و امنیت بالای آن اشاره کرد؛ اما توجه داشته باشید که محتوای آن توسط مدیران سایت قابل تغییر نیستند. به همین جهت امکان به‌روزرسانی در آن وجود نداشته و برای مواردی توصیه می‌شوند که محتوای سایت، تنها چند بار در سال نیاز به تغییر دارد.

سایت‌های داینامیک یا پویا

سایت‌های داینامیک بر خلاف نوع استاتیک، دارای دسترسی آزاد به بخش مدیریت هستند و امکان تغییر محتوا در هر لحظه وجود دارد. در واقع قالب اصلی سایت توسط برنامه‌نویس نوشته شده و محتوای آن توسط مدیر سایت درج می‌شود. برای نوشتن کدهای این نوع سایت، بیشتر از زبان‌های ASP، ASP.Net و PHP استفاده می‌شود و زبان‌هایی مثل CSS و Silver Light برای افزودن قابلیت‌های بیشتر به کار گرفته می‌شوند.

از جمله مزایای این سایت‌ها می‌توان به نبود محدودیت در تغییر، تولید یا حذف مطالب اشاره کرد. همچنین با کمک زبان‌های پیشرفته برنامه‌نویسی می‌توان از قابلیت‌ها و امکانات زیادی همچون فرم،‌صفحه هوشمند، صفحات جستجو و ...بهره برد. اما با توجه به حجم بالای کدهای پیچیده در ساختار سایت‌های داینامیک، قابل انتطار است که سرعت پایین‌تری نسب به سایت‌های استاتیک داشته باشند.

سایت‌های پورتال

پورتال‌ها، سایت‌هایی هستند که از چندین سایت داینامیک تشکیل شده‌اند و هدف جامعی را دنبال می‌کنند. معمولا سایت‌های خبری به شکل پورتال بوده و برای رسیدن به اهداف خاصی طراحی می‌شوند. تمام ویژگی‌های سایت‌های پورتال مشابه سایت‌های داینامیک می‌باشد.

سایت‌های فلش

در سال‌های اخیر، شکل جدیدی از طراحی سایت رواج پیدا کرده است که با عنوان سایت فلش شناخته می‌شود. سایت فلش خود به دو دسته استاتیک و نیمه داینامیک تقسیم می‌شود که دقیقا همان ویژگی‌ها را دارند. این سایت‌ها به وسیله نرم‌افزارهای مخصوص طراحی می‌شوند و به عقیده بسیاری، طراحی زیباتری دارند. اما ایراداتی در آن به چشم می‌خورد که به شرح زیر می‌باشند:

  • محتوای آن توسط موتور جستجوگر قابل تشخیص نبوده و تاثیر منفی در سئو دارند
  • چنین سایت‌هایی دارای حجم بسیار زیادی هستند و در نتیجه سرعت لود پایینی دارند

وردپرس، روشی برای عدم نیاز به کدنویسی

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که برای راه‌اندازی و مدیریت سایت و وبلاگ کاربرد دارد. زبان برنامه‌نویسی به کار رفته در آن PHP بوده و توسط MySQL پشتیبانی می‌شود. هم‌اکنون حدود 76 میلیون وب‌سایت در جهان توسط وردپرس ایجاد شده است. از این CMS می‌توان برای ایجاد و مدیریت انواع سایت‌های شخصی، خبری، عکاسی، ورزشی، کسب و کار، فروشگاهی، تجاری، اجتماعی، دانشگاهی و ... استفاده کرد. بدون شک چیزی به جز مزایای وردپرس نمی‌تواند موجب چنین محبوبیتی شود. در ادامه مطلب با مزایای این سیستم مدیریت محتوای رایگان آشنا خواهیم شد.

انواع طراحی سایت/ آشنایی با انواع روش‌های طراحی سایت و مشخصات آن‌ها

آشنایی با مزایای محبوب‌ترین CMS جهان

  • کاهش چشمگیر هزینه‌ها:‌ همانطور که اشاره کردیم، این سیستم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و انها برای استفاده از افزونه‌ها و قالب‌های اختصاص باید مبلغی پرداخت کنید. این مبلغ در مقایسه با هزینه سایت‌های کد نویسی شده بسیار ناچیز بوده و مقرون به صرقه‌تر خواهد بود
  • ظاهر کاربر پسند: با توجه به انواع قالب‌هایی که وجود دارند، می‌توانید مناسب‌ترین و زیباترین آن‌ها را تهیه کنید یا حتی اقدام به ساخت یک قالب سفارشی کنید تا از هر لحاظ منحصر به فرد باشد
  • سهولت مدیریت:‌ از طریق منوی پیشخوان وردپرس به بخش‌های مختلف سایت دسترسی خواهید داشت و نیاز به هیچ برنامه جانبی برای مدیریت نخواهد بود
  • سئوپذیری بالا: استاندارد کدنویسی وردپرس موجب شده تا چنین سایت‌هایی بتوانند راحت‌تر در گوگل رتبه بگیرند. همچنین افزونه‌های متعددی مانند یوست سئو ارائه شده‌اند که می‌توانند شما را در این زمینه کمک کنند
  • به روزرسانی رایگان: علاوه بر این که خود وردپرس رایگان است، به روزرسانی‌های آنز کاملا رایگان بوده و هر لحظه می‌توانید از طریق سایت اصلی به آن دسترسی داشته باشید
  • امنیت بالا: توجه به امنیت و رفع مشکلات مربوطه، یکی از مسائلی است که وردپرس همواره به آن توجه ویژه دارد و در هر به روزرسانی که ارائه می‌شود، باگ‌های رصد شده برطرف می‌شوند. همچنین برای اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید از افزونه‌های مرتبط استفاده کنید
  • انعطاف‌پذیری:‌ وردپرس در مقایسه با سایر CMSهای موجود در جهان، دارای انعطاف بیشتری بوده و به مدیران اجازه هر نوع طراحی و تغییر را می‌دهد

 تجربه خدمات برتر طراحی سایت با دیبا ارتباط

اگر تا کنون برای توسعه اهداف و کسب و کار خود اقدام به طراحی سایت نکرده‌اید، وقت آن رسیده تا دست به کار شوید. همانطور که اشاره کردیم، طراحی سایت انواع مختلفی دارد که با توجه به نیازهایتان می‌توانید روی خدمات شرکت طراحی سایت دیبا ارتباط حساب ویژه باز کنید. این شرکت قادر است بهترین خدمات طراحی سایت  را به مشتریان خود ارائه دهد.

طراحی وب سایت اختصاصی دیبا ارتباط

دیبا ارتباط در سال 1389 در ارومیه با تمرکز بر طراحی سایت ارومیه  پا به عرصه گذاشت در طی ده سال توانست تمام خدمات طراحی وب سایت را لیست خدمات خود ارائه دهد اکنون که با شما صحبت می کنیم ما یک مرکز کامل خدمات طراحی وب سایت هستیم از تولید محتوا تا بهینه سازی سایت شما برای موتور های جستجو ، طراحی لوگو  ، عکاسی محصول و حتی طراحی بسته بندی محصول شما اکنون جزو خدمات دیبا ارتباط می باشد. همه روزه آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز