خبرگزاری کار ایران

سئو چیست؟ چرا باید آموزش سئو را بطور جدی دنبال کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۵۱۲

بارزترین دلیل برای یادگیری سئو درواقع این واقعیت ساده است که بهترین راه برای بازاریابی است. اگر فریلنسر یا صاحب مشاغل هستید، واقعاً نمی‌توانید تجارت آنلاین را بدون اطلاع از SEO انجام دهید.

ایلنا؛ سئو به معنی انجام کارهایی برای دیده شدن بهتر کسب‌وکار است. این عبارت سه کلمه ای خود شاید صدها و هزاران فاکتور مختلف را دربر دارد. سئو یک روند چندین مرحله ای از بهینه سازی داخل سایت، بهینه سازی فنی یا تکنیکال سایت و بهینه سازی خارجی سایت است. آموزش سئو برای هر کسی که کسب‌وکاری را اداره می‌کند بسیار اهمیت دارد! حتی اگر خودش  کارهای سئو را برعهده نداشته باشد. در این مقاله با شما همراه هستیم تا در مورد سئو و لزوم یادگیری وآموزش آن بیشتر بدانیم.

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهبود قابلیت مشاهده یک وب‌سایت یا صفحه وب در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است تا وب‌سایت یک شرکت را بیشتر قابل‌کشف کند تا آن سایت به صفحه اول گوگل برسد، درنتیجه باعث ایجاد ترافیک و فروش می‌شود؛ و البته فروش، شامل تصمیمات فنی و تجاری و نتیجه‌ای را تضمین نمی‌کند - بااین‌وجود مزایای ماندگاری دارد.

سئو اغلب شامل تلاش هماهنگ چند بخش در یک سازمان، ازجمله تیم‌های طراحی، بازاریابی و تولید محتوا است. درحالی‌که برخی از کارهای سئو شامل تجزیه‌وتحلیل تجارت (به‌عنوان‌مثال، مقایسه محتوای شخص با رقبا) است، اما یک بخش قابل‌توجه به الگوریتم‌های رتبه‌بندی موتورهای جستجو مختلف بستگی دارد که ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. بااین‌وجود، یک قانون کلی این است که وب‌سایت‌ها و صفحات وب با محتوای با کیفیت بالاتر، پیوندهای ارجاع خارجی بیشتر و تعامل بیشتر کاربران در یک SERP رتبه بالاتری دارند.

چرا باید سئو یاد بگیریم؟

خب حالا شاید بگویید که قرار است سئو را به یک سئوکار بسپارید و نیازی به یادگیری آن نداریم. این جمله کاملاً اشتباه است چراکه هرکسی که صاحب یک کسب‌وکار آنلاین است لازم است سئو را بیاموزد حتی اگر خودش شخصا سئو سایت خود را بر عهده ندارد.

  • بهترین راه برای بازاریابی 

بارزترین دلیل برای یادگیری سئو درواقع این واقعیت ساده است که بهترین راه برای بازاریابی است. اگر فریلنسر یا صاحب مشاغل هستید، واقعاً نمی‌توانید تجارت آنلاین را بدون اطلاع از SEO انجام دهید.

این به‌طور واضح می‌تواند تجارت و دید آنلاین شما را در یک لحظه تقویت کند و بنابراین اگر آن را یاد نگیرید، چیزهای زیادی را از دست خواهید داد؛ اما سئو فقط برای اهداف تجاری نیست. اگر وبلاگ دارید و می‌خواهید تعداد بیشتری بازدیدکننده به آن وارد کنید، واقعاً می‌توانید از SEO برای منافع خود استفاده کنید. با استفاده هوشمندانه از SEO در وبلاگ خود، می‌توانید خوانندگان بیشتری داشته باشید و حتی در نظر بگیرید که وبلاگ خود را به راهی برای کسب درآمد تبدیل کنید.

  • محتوای با کیفیت بهتر با سئو

با استفاده از SEO می‌توانید کیفیت محتوای وب‌سایت خود را نیز بهبود ببخشید. این بدان دلیل است که SEO درواقع می‌تواند به شما در بهبود روش استفاده از زبان و اشکال مختلف رسانه کمک کند. برای مثال درج تصاویر برای یک وب‌سایت ضروری است. این نوع روشی است که شما با استفاده از SEO می‌آموزید. درمجموع، این واقعاً می‌تواند محتوای شما و روش تولید آن را تقویت کند. این می‌تواند کیفیتی را که برای خوانندگان خود فراهم می‌کنید افزایش دهد. آگاهی از روش‌های مختلف seo باعث می‌شود قبل از ارسال مطالب، آن‌ها را دو بار بررسی کنید.

  • با سئو خدمات حرفه‌ای دریافت کنید

برای بسیاری از صاحبان مشاغل، روش مقرون به صرفه‌تر انجام SEO، استخدام یک شرکت حرفه‌ای SEO است؛ اما این هنوز به این معنی نیست که شما نباید در مورد SEO بیشتر بدانید. دلیل این امر این است که وقتی می‌دانید چه اتفاقی می‌افتد می‌توانید خدمات سئو بسیار بهتری دریافت کنید. دانستن استراتژی شرکت برای استفاده از آن بسیار مهم است تا بتوانید عملکرد آن‌ها را خوب ببینید.

  • سئو چشم‌اندازهای شغلی شما را افزایش می‌دهد

مهم‌تر از همه می‌تواند به آینده شغلی شما کمک کند. دانستن سئو اساسی، مهارت دیگری است که می‌توانید به CV اضافه کنید و می‌تواند اطمینان حاصل کند که تخصص زیادی را به نمایش می‌گذارید. اینکه آیا هرگز به‌طور حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنید حتی مهم نیست حتی لازم نیست برای یادگیری آنلاین آن هزینه کنید و فقط با خواندن راهنماهای آنلاین می‌توانید بر آن تسلط پیدا کنید. این بدان معناست که صرف مقداری از وقت خود برای انجام این کار تنها با تلاش بسیار کم می‌تواند مزایایی برای شما ایجاد کند.

انواع سئو که باید یاد بگیرید

البته سئو هزاران فاکتور و روش مختلف دارد که شاید نتوان همه آن‌ها را شرح داد و ضمن اینکه بسیاری از آن‌ها توسط موتورهای جستجو معمولاً برملا نمی‌شود و به‌صورت یک رمز باقی می‌ماند. ولی مواردی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در چند دسته‌بندی کلی جای داد:

  • سئو داخل صفحه

این نوعی سئو است که احتمالاً با آن آشنا هستید. بهینه‌سازی در صفحه شامل همه مواردی است که خوانندگان شما هنگام بازدید از وب‌سایت شما مشاهده می‌کنند. در بیشتر موارد، این به معنای محتوا است.

سئو سایت موثر، بر روی محتوای با کیفیت و آموزنده ساخته شده است؛ و نه فقط اندکی آموزنده - محتوایی که واقعاً به خوبی رتبه‌بندی خواهد شد، باید مشکلی را حل کند که هیچ صفحه دیگری حل نمی‌کند (حداقل، آن مشکلات را بهتر از سایر منابع موجود حل می‌کند). اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید باید درجه یک باشد. رند فیشکین، از متخصصین Moz، می‌گوید که باید ده برابر بهتر از محتوای موجود در سایت خود داشته باشید؛ و این شوخی نیست - اگر محتوای شما کاملاً همه‌چیزهای دیگر را از آب خارج می‌کند، بسیار خوب رتبه‌بندی می‌شود.

مهم‌ترین قسمت سئو در صفحه اطمینان از عالی بودن محتوای شما است؛ اما عوامل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود یک صفحه بتواند در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کند. کلمات کلیدی، یک مثال مهم است. اگر در حال نوشتن یک مقاله مفصل در مورد یک موضوع هستید، کلمات کلیدی مرتبط زیادی را در آن قرار داده‌اید؛ اما اطمینان از اینکه این کلمات کلیدی کاملاً مطابق با اهداف شما بهینه‌شده‌اند می‌تواند سئو شما را تقویت کند.

سئو چیست؟ چرا باید آموزش سئو را بطور جدی دنبال کنیم؟

به‌عنوان‌مثال، قرار دادن کلمه کلیدی خود در عنوان، URL، پاراگراف اول و حداقل یک عنوان فرعی در صفحه، ایده خوبی است. همچنین باید کلمات کلیدی شما یک موضوع خاص و خاص را پوشش دهند. (اگر با پلاگین Yoast WordPress، در آشنا هستید، بسیاری از عناصر مورد تجزیه‌وتحلیل پلاگین را به عنوان فاکتورهای صفحه شناسایی خواهید کرد.)

اما سئو در صفحه فراتر از کلمات کلیدی است. داشتن سایتی که بازدید از آن برای بازدیدکنندگان آسان باشد نیز مهم است - اگر بازدیدکنندگان شما اطلاعات اضافی می‌خواهند، اما دشوار است که بفهمند کجاست، احتمالاً آن‌ها نمی‌توانند برای کشف آن به سایت شما بپیوندند. طراحی خوب نیز مهم است. به‌طور خلاصه، شما باید در ارائه یک تجربه کاربری خوب در هنگام مراجعه کاربر تمرکز کنید.

  • سئو خارج صفحه

تعریف SEO خارج از صفحه کمی دشوارتر است. اولین و مسلماً مهم‌ترین قسمت بهینه‌سازی خارج از صفحه، ایجاد لینک است. این بخش بزرگی از سئو است و همچنین یکی از سخت‌ترین است. دریافت پیوند به سایت شما به بازدیدکنندگان کمک می‌کند و به Google نشان می‌دهد که افراد دیگر در اینترنت به محتوای شما اهمیت می‌دهند و سایت شما معتبر است.

دریافت پیوند از سایت‌های معتبر می‌تواند تفاوت زیادی در نحوه رتبه‌بندی سایت شما ایجاد کند - و گرچه سنجش تأثیر یک پیوند تنها دشوار است، اما به‌راحتی می‌توان گفت که گرفتن یک پیوند خوب می‌تواند رتبه خوبی در رتبه‌بندی شما ایجاد کند. دریافت پیوند از آن نوع سایت‌ها اما کار بسیار دشواری است. بسیاری از افراد تمام مشاغل خود را در ساخت بک لینک ایجاد کرده‌اند.

رسانه‌های اجتماعی یکی دیگر از سیگنال‌های خارج از صفحه است که می‌تواند تغییر بزرگی در سئو سایت شما ایجاد کند. اگر افرادی در مورد مطالب شما در فیس بوک، توییتر، LinkedIn یا سایر شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند، موتورهای جستجو به این مطلب پی می‌برند که ارزش دارد درباره آن‌ها صحبت کنید و به دیگران کمک کنید آن را پیدا کنند. داشتن محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی محبوب است، بازدید شما را نیز جلب می‌کند که می‌تواند به سئو سایت شما نیز کمک کند.

  • سئو فنی یا تکنیکال

برخی از افراد سئو فنی را به عنوان زیرمجموعه سئو در صفحه طبقه‌بندی می‌کنند، اما ما در اینجا منحصربه‌فرد رفتار خواهیم کرد. به‌طور خلاصه سئو فنی به فاکتورهای مربوط به صفحه مربوط می‌شود اما به مواردی مربوط می‌شود که در پشت‌صحنه جریان دارند.

به‌عنوان‌مثال، موتورهای جستجو ممکن است برخی از سایت‌ها را با طراحی ریسپانسیو ترجیح دهند که مقیاس خوبی برای دستگاه‌های تلفن همراه داشته باشد. سرعت صفحه نیز عامل مهمی است. اگر صفحه شما به آرامی بارگیری شود، بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد و ممکن است توسط الگوریتم‌های رتبه‌بندی جریمه شوید.بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از اتصال امن HTTPS، ذخیره اطلاعات برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری، بارگذاری نقشه‌های سایت دقیق و سایر عوامل فنی می‌تواند به سئو سایت شما کمک کند.

  • سئو محلی

درحالی‌که بسیاری از مشاغل فقط به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، هنوز هم هزاران شرکت وجود دارد که مکان فیزیکی خود را در جایی که به مشتری نیاز دارند، دارند.

سئو چیست؟ چرا باید آموزش سئو را بطور جدی دنبال کنیم؟

چندین مرحله وجود دارد که برای سئوی محلی مهم است که نیازی نیست در یک کمپین سئو سنتی فکر کنید. به‌عنوان‌مثال، اطمینان حاصل کنید که صفحه Google My Business خود را درست کرده‌اید که این اطمینان را می‌دهد که نام، آدرس، شماره تلفن، ساعت کار، بررسی‌ها و سایر اطلاعات مفید شما به‌طور برجسته در نتایج جستجو و در Google Maps نمایش داده می‌شود.

  • سئو و بهینه‌سازی اپ استور ها(App store optimization)

گوگل و بینگ تنها موتورهای جستجوی موجود نیستند. فروشگاه‌های برنامه - به‌ویژه فروشگاه اپل و Play Store گوگل - هر روز مقدار خارق‌العاده‌ای از جستجوها را انجام می‌دهند؛ و اگر برنامه‌ای دارید، باید آنچه می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید آن فروشگاه‌ها آن را به افرادی که احتمالاً به دنبال آن هستند نشان می‌دهند.

بهینه‌سازی فروشگاه برنامه بسیار شبیه SEO داخلی است. اگرچه همیشه مشخص نیست که چه عواملی در الگوریتم‌های جستجوی فروشگاه برنامه استفاده می‌شود، اما فاکتورهای کمتری وجود دارد که می‌توانید روی آن‌ها تأثیر بگذارید، بنابراین باید بر روی آن‌ها تمرکز کنید.

عنوان برنامه و نماد شما دو مورد اول است که هر کس مشاهده می‌کند، بنابراین باید توصیفی و جذاب باشد. توضیحات باید دقیق باشد و شامل کلمات کلیدی باشد که احتمالاً کاربران شما به دنبال آن می‌گردند و همچنین کلمات کلیدی مرتبط. برچسب‌های متا در توضیحات شما نیز باید حاوی آن کلمات کلیدی باشد.

ممکن است استدلال کنید که موردی برای بهینه سازی فروشگاه برنامه به سبک خارج از صفحه نیز وجود دارد. اگر بتوانید پیوندهای زیادی به برنامه خود بسازید، این امکان وجود دارد که فروشگاه برنامه آن را در جستجوها بالاتر قرار دهد. این احتمالاً بخشی از تلاش گسترده SEO برای کل کسب‌وکار شما خواهد بود، اما ممکن است این کار به‌طور خاص برای یک برنامه انجام شود.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این نوشتار در مورد سئو و اهمیت یادگیری آن همچنین مواردی از آن که باید یاد بگیریم صحبت کردیم. سئو دانش گسترده است و هزاران فاکتور مختلف را در برمی‌گیرد؛ اما بیشتر این فاکتورها در دسته‌بندی‌های مشخص قابل ‌ارائه و پیاده‌سازی هستند و می‌توانید برای بهبود کسب‌وکار خود از آن‌ها استفاده کنید. یکی از راه های دریافت خدمات سئو مطمئن داشتن یک مشاور سئو خوب در کنار تیم سئو کسب وکار می باشد. مهندس اسماعیل سحاب سالهای متمادی هست که به صورت تمام وقت مشغول بهینه سازی وب سایت های مختلف است و در این حوزه داری رزمه درخشان و تجربه گرانی است. برای بهره مندی از مشاوره سئو حرفه ای می توانید نام وی را در گوگل جست وجو کنید و یا به وب سایت https://ismaeilsahab.ir// مراجعه کنید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز