خبرگزاری کار ایران

فرق بین تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۹۴۸

یکی از کاربردی ترین دستگاه ها در فرآیندهای بسته بندی دستگاه های تسمه کش هستند. هدف از تولید بسیاری از محصولات و کالاها رفع نیاز مشتریان در سطح داخلی یا بین المللی است و از مهمترین ارکان تولید، بسته بندی درست و اصولی آن است. اگر این مرحله از تولید به درستی اجرا نشود، احتمالا فروش یک محصول با شکست مواجه خواهد شد.

معمولا فرآیند بسته بندی با استفاده از دستگاه­های مختلف با توجه به نوع محصول و با روش های متنوع صورت می گیرد. در  این مقاله ما روش های بسته بندی که توسط دستگاه تسمه کش انجام می شود را بررسی کرده ایم. همچنین تفاوت بین تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را نیز بیان کرده ایم با ما همراه باشید.

تسمه کش چیست؟

یکی از انواع دستگاه های بسته بندی، دستگاه تسمه کش است که در آن از نوارهای پهن  استیل یا پلاستیک فشرده جهت بسته بندی محصولات و کالاها استفاده می گردد. این دستگاه مقدار امنیت کالاها و محصولات را در حین جابه جایی بسیار بالا می برد. تسمه کش با سرعت خیلی بالا دور محصولات نوارهای پهن می کشد.

دستگاه تسمه کش چگونه عمل می کند؟

زمانی که محصول یا کالایی را روی صفحه تسمه کش می گذارید، تسمه در یک جهت به دور آن محصول پیچیده می شود و سپس دستگاه برای چند ثانیه متوقف شده و در جهت خلاف دوباره روی آن را یک دور کامل تسمه کشی می نماید.

در انتها عملیات دوخت و برش تسمه صورت می گیرد. میزان دقت و سرعت عمل در دستگاه های تسمه کشی خیلی زیاد است و دستگاه تسمه کش اتوماتیک دارای عملکردی راحت و مطمئن و در عین حال ساده است.

نوارهای و یا تسمه های به کار رفته توسط دستگاه تسمه کش چه جنسی دارند؟

برای کنترل بیشتر روی محصولات و یا حمل و نقل و جابه جایی آنها، میتوان با بکارگیری نوارها یا تسمه های مورد استفاده در دستگاه، کارتن ها، جعبه ها و یا کالاهای مختلف را باهم بسته بندی کرد. این تسمه ها یا نوارها با توجه به کاربرد و استحکام آنها دارای انواع مختلفی هستند که میتوان به انواع زیر اشاره کرد:

۱)استیل  ۲) استیل با استحکام بالا  ۳) پلی‌پروپیلن  ۴)پلی‌استر

ویژگی های مهم دستگاه تسمه کش

  • با به کار گیری این دستگاه در زمان، انرژی و مواد مصرفی به شکل قابل توجهی صرفه جویی می گردد.
  • میزان کشش و مقاومت تسمه در هنگام بسته بندی، توسط اپراتور دستگاه بررسی می گردد.
  • با استفاده از تسمه می توان محصولات بزرگ مانند الوار، رول کاغذ یا فولاد را به شکل یک بسته، تسمه کشی کرد.
  • حمل و نقل محصولات و کالا بعد از بسته بندی بسیار راحت می شود.
  • برای کاهش خسارت به اجزا از کنترل پیشرفته PLC استفاده می شود.

انواع دستگاه تسمه کش

به‌طورکلی و بر اساس نوع کاربرد، سه نوع دستگاه تسمه کش وجود دارد

همه چیز در مورد دستگاه تسمه کش اتوماتیک

بیشترین کاربرد این نوع دستگاه در خطوط تولیدی است که دارای حجم زیادی از کالاها و محصولات هستند. زیرا این دستگاه ها عملکرد بالایی دارند و به شکل خودکار و برنامه ریزی شده عمل می کنند.

عملکرد بالای این دستگاه باعث می شود در هر دقیقه به طور معمول تسمه برای بسته بندی آماده شوند که مقدار خوب و ایده الی می باشد.

در تسمه کشی توسط دستگاه تسمه کش تمام اتوماتیک، فرآیند بسته بندی و تسمه کشی توسط اپراتور نظارت می شود و قابل کنترل است.

                مشخصات مدل اتوماتیک

 

ولتاژ مصرفی

تک فاز ۲۲۰ ولت

سه فاز ۳۸۰ ولت

توان مصرفی

۱۰۵۰-۷۵۰ وات

حداکثر سایز کارتن قابل بسته بندی

۶۰۰*۸۰۰ استاندارد

حداقل سایز کارتن قابل بسته بندی

۵۰*۸۰ میلی متر

سرعت دور تسمه

۲٫۱۵ چرخش در ثانیه

نوع مواد مصرفی

PP-PET

فشار تسمه

 ۲۵-۷۰۰ نیوتن(قابل تنظیم)

عرض تسمه

۱۵-۹ میلی متر(PP)

۰٫۵-۱٫۱ میلی متر(PET)

ارتفاع میز

۷۵۰ میلی متر

۸۳۰ میلی متر

ابعاد دستگاه

۱۵۳۰*۶۳۰*۱۴۰۰ میلی متر

۱۵۶۵*۶۵۰*۱۴۲۰ میلی متر

همه چیز در مورد دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک

تسمه کش نیمه اتوماتیک نسبت به دستگاه تمام اتوماتیک قیمت مقرون به صرفه تری دارد و برای انجام حجم پایین کاربرد دارد. کارگاه ها و تولیدی هایی که اقدام به تولید محصول با حجم پایین می کنند بهتر است دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک تهیه کنند.

فرق بین تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در چیست؟

این دستگاه قابلیت استفاده از 24 تسمه در دقیقه را به طور معمول دارد و در ارتفاع های مختلفی موجود است. برای تسمه کشی کالاهای خیلی سنگین یا کالاهای خیلی بزرگ میتوانید از مدل با کمترین ارتفاع استفاده کنید تا کالا به راحتی روی صفحه تسمه کشی قرار بگیرد.

به همین شکل هر چه محصول کوچک تر و سبک تر باشد می توانید ارتفاع دستگاه را نیز بیشتر کرد. در هر حال بد نیست بدانید که استاندارد ارتفاع دستگاه تسمه کشی (مانند دستگاه های موجود در فرودگاه) 80 سانتی متر است.

از مزیت های دستگاه تسمه کشی نیمه اتوماتیک می توان به این موضوع اشاره کرد که هیچ گونه محدودیتی در تسمه کشی هیچ نوع کالایی ( بزرگ، خیلی بزرگ یا کوچک) وجود ندارد. در نتیجه اگر جای کافی برای استفاده از یک دستگاه بزرگ را ندارید از دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک استفاده کنید.

تفاوت تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در چیست؟

تفاوت تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در این است که در دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک باید اپراتور سر تسمه را دور محصول مورد نظر بچرخاند. تنها این عمل در دستگاه نیمه اتوماتیک دستی است و بقیه مراحل اتوماتیک وار انجام می شوند.

مشخصات مدل نیمه اتوماتیک

 

ولتاژ مصرفی

تک فاز ۲۲۰ ولت

توان مصرفی

۳۲۰ وات

حداکثر سایز کارتن قابل بسته بندی

بدون محدودیت سایز

حداقل سایز کارتن قابل بسته بندی

۳۰*۶۰ میلی متر

سرعت دور تسمه

۲٫۵ چرخش در ثانیه

نوع مواد مصرفی

PP-PET

فشار تسمه

۴۵۰-۱۰ نیوتن(قابل تنظیم)

عرض تسمه

۱۵-۶ میلی متر(قابل تنظیم)

ابعاد دستگاه

۷۵۰*۵۸۰*۹۰۰ میلی متر

۵۰۵*۵۸۰*۱۴۵۰ میلی متر

دستگاه تسمه کش دستی

تسمه کش دستی کوچک و قابل حمل است و با باتری عمل می کند. برای مشاغلی که جای کافی برای جای گذاری دستگاه های بزرگ ندارند و یا می خواهند در مکان های مختلفی از دستگاه تسمه کش استفاده کنند، پیشنهاد می شود از دستگاه تسمه کش دستی استفاده کنند. تسمه کشی و برش به آسانی توسط این دستگاه انجام می شود و امکان برنامه ریزی آن وجود دارد.

فرق بین تسمه کش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در چیست؟

نحوه عملکرد دستگاه های تسمه کش

کاربری دستگاه های تسمه کش تمام اتوماتیک بسیار ساده و راحت است و می توان با قرار دادن محصول یا کالای مورد نیاز روی دستگاه و فشار دادن یک دکمه، آن کالا یا محصول را تسمه کشی کرد.

دستگاه نیمه اتوماتیک حتما به یک اپراتور نیاز دارد که در کنار دستگاه باشد و تنظیم تسمه روی محصول را انجام دهد تا فرایند تسمه کشی بدون اختلال انجام شود. بعد از آنکه نوار توسط اپراتور تنظیم شد، دستگاه به شکل خودکار باقی فرآیند تسمه کشی و برش را انجام خواهد داد.

دستگاه تسمه کش دستی علی رغم دو دستگاه قبلی، اندازه خیلی کوچک تری دارد و کاربری آن نیز ساده است و وزن پایینی نیز دارد. برای استفاده از این دستگاه تسمه کشی باید سر تسمه در اطراف محصول بسته شود و بعد از آن با ایجاد یک فشار، دو طرف تسمه به هم چسبانده و سفت شوند.

تسمه پروپیلن چیست؟

یکی از مواد بکار رفته در دستگاه تسمه زن  که به عنوان تسمه PP نیز از آن یاد می شود تسمه پروپیلن چیست؟

، تسمه پروپیلن است. این تسمه از مواد سبک محصول محسوب می شوند و جهت بسته بندی محصولات سبک تر به کار می رود. کار کردن و استفاده از تسمه پروپیلن خیلی آسان تر از استفاده از دیگر تسمه های سنگین یا تسمه پلی اتیلن است.

سایت ایران پک فروشنده انواع تسمه های بسته بندی و تسمه کش برقی در ایران است که به راحتی از طریق این سایت می توانید اقدام به خرید انواع تسمه کش ها و تسمه های بسته بندی کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز