خبرگزاری کار ایران

3 خودرو تویوتا پرطرفدار زیر ذره‌بین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۲۰۲

شرکت خودروسازی تویوتا یک کمپانی چند ملیتی است که مقر اصلی آن در ژاپن است. تویوتا یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان حال حاضر در بازار جهانی است و شهرت آن هم به دلیل تعداد و مدل‌های ساخته شده است. قدمت این کمپانی ژاپنی به 80 سال می‌رسد و هنوز هم جز بهترین‌هاست.

این شرکت در تولید خودرو، وسایل نقلیه تجاری، خودروهای لوکس و موتورسیکلت فعال است و هم اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در تمامی جهان شناخته می‌شود. درحال‌حاضر نیز شرکت‌های بسیار زیادی مانند لکسوس، تویوتا سوشو، ایسوزو، هینو موتورز و... به صورت وابسته برای تویوتا فعالیت می‌کنند. در این مقاله از همراه مکانیک قصد داریم سه خودروی لاکچری کمپانی تویوتا را مورد بررسی قرار دهیم.

1- تویوتا راوفور

راوفور (RAV4) یکی از محصولات نام آشنای تویوتا است که نسل‌های مختلف آن سال‌هاست که در خیابان‌های کشورمان در حال رفت و آمد هستند. در سال 2009 نسل سوم (XA30) تویوتا راوفور به بازار کشور راه یافت و پس از آن نیز در سال 2013 نسل چهارم (XA40) آن در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفت که همچون سایر محصولات تویوتا در بازار ایران، با استقبال فراوانی مواجه شد. در سال 2016 نسل چهارم راوفور با چهره‌ای جدید پا به میدان رقابت گذاشت، چهره‌ای که به دلیل تغییر چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره بسیار جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسید، البته ناگفته نماند که از لحاظ فنی هیچ تغییری در این خودرو جدید حاصل نشده بود.

 واردات این خودروی لوکس ژاپنی که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ در ایران صورت گرفته است، خصوصیات و طراحی جالب توجهی دارد. یکی از نکات مثبت در طراحی کابین خودرو جادار بودن آن است، به طوری که افراد قد بلند نیز به راحتی در آن از مسیر و سفر لذت می‌برند امکانات متعدد رفاهی نیز بر روی خودرو نصب شده و از سوی دیگر طراحی ظاهری آن موجب توجه بسیاری از علاقمندان به خودروهای تویوتا شده است.

 نسخه فیس لیفت این خودرو حداکثر سرعتی معادل ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را به ثبت رسانده و شتاب معادل ۹.۷ ثانیه دارد. علاوه بر موارد ذکر شده ۵ ستاره ایمنی و امتیاز +top safety pick از موسسه IIHS نشان دهنده امنیت بالای این ژاپنی جذاب است. از جمله مزایای مورد توجه در تویوتا راوفور قدرت آفرود بودن آن است. همین مسئله مورد توجه بسیاری از علاقمندان به سمت آن می شود. اما از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به بسیاری از خودروهای مطرح جهان که در این محدوده قیمتی خرید و فروش می‌شوند، تویوتا راوفور  حرفی برای گفتن ندارد. به همین دلیل اگر در محدوده قیمتی ۱.۳ میلیارد تا ۱.۹ میلیارد تومان به دنبال خودرویی با امکانات بیشتر هستید، بهتر است به دنبال گزینه‌هایی مانند هوندا، کیا سورنتو یا سانتافه بروید.

2- تویوتا لندکروز

3 خودرو تویوتا پرطرفدار زیر ذره‌بین

اگر شما هم جز کسانی هستید که علاقه زیادی به خودروهای شاسی بلند بزرگ دارید، مطمئنا تویوتا لندکروز یکی از خودروهای محبوب شما خواهد بود. تویوتا لندکروز یکی از شاسی بلندهای با اصالت و جز پرفروش ترین خودروهای تویوتا است که تاریخ تولد آن به سال 1951 میلادی باز می‌گردد.در سال 2008 نسل پنجم تویوتا لندکروز به بازار ایران وارد شد که با کد J200 شناخته می‌شود تا سال 2013 نیز عرضه این خودرو در بازار کشور ادامه داشت، اما از آن سال به بعد واردات تویوتا لندکروز نیز در ایران متوقف شد.در سال 2015 لندکروز J200 یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد که حاصل آن چراغ‌هایی جدید به همراه امکانات متنوع‌تر برای این غول ژاپنی بود، البته در حال حاضر نمونه پلاک ملی از نمونه فیس لیفت این خودرو در بازار کشور ما وجود ندارد.

این غول عظیم الجثه ژاپنی جزء شاسی بلندهای لوکس و دارای تشخص به حساب می‌آید که استحکام بسیار بالایی در مسیرهای صعب العبور دارد. البته در کنار قدرت آفرودی و قابلیت در مسیرهای سخت، قیمت بسیار بالایی نیز دارد. اما همچنان با استقبال زیاد از طرف علاقمندان مرفه مواجه است.

این شاسی بلند ۲.۵ تنی که در مدل سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ در ایران یافت می‌شود با قیمت‌های بسیار بالا خرید و فروش می‌شود. نمونه سال ۲۰۰۸ آن در محدوده قیمتی ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان معامله می‌شود و در مدل ۲۰۱۶ قیمتی معادل ۱۴ میلیارد تومان دارد. البته آنچه که بیش از هر چیز توجه علاقه مندان مرفه را به سمت آن جلب می‌کند، استحکام بالا و خصوصیات آفرودی خودرو است. وگرنه از نظر امکانات رفاهی نسبت به نمونه‌های مشابه خود برتری چندانی ندارد و حتی در برخی موارد و آپشن‌ها نیز محدودیت دارد.

3- تویوتا کمری

تویوتا کمری یکی از اصیل‌ترین سدان‌های خانوادگی تویوتا و یکی از پرفروش ترین خودروهای تویوتا محسوب می‌شود که از لحاظ محبوبیت و قدمت دست کمی از تویوتا کرولا ندارد. نسل هفتم تویوتا کمری در سال 2015 راهی بازار کشورمان شد و در حدود یک سال بعد نمونه فیس‌لیفت آن نیز به خیابان‌های کشورمان پای گذاشت. نمونه فیس‌لیفت نسل هفتم تویوتا کمری، به واسطه طراحی جذاب، سواری نرم و استهلاک کم توانست همچون نسل‌های گذشته خود فروش مناسبی را در بازار داخلی تجربه کند. در حال حاضر تویوتا کمری نسل هفتم با دو نوع پیشرانه هیبریدی و بنزینی و در دو تیپ XLE و GLE قابل خریداری است که نمونه هیبرید از پیشرانه پرتوان‌تر و مصرف سوخت کمتری برخوردار است!

 تیپ‌های مختلف تویوتا کمری در مدل‌های سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ در ایران موجود هستند و در قیمت ۴۲۰ میلیون تومان برای مدل سال ۲۰۰۵ تا قیمت ۱.۵ میلیارد تومان برای مدل سال ۲۰۱۶ معامله می‌شوند. البته مدل ۲۰۰۵ این خودرو که با نام X730 شناخته می‌شود، نسل سوم خودرو است و همچنان جزء اتومبیل‌های با کیفیت و با قیمت مناسب به حساب می‌آید .به همین دلیل هنوز هم مشتریان زیادی دارد. از جمله خصوصیات بارز این خودرو استهلاک پایین و طراحی زیبا و قابل قبول کابین خودرو است.

 در سال ۲۰۱۰ نیز نسل چهارم خود را با نام X740 وارد بازار شد. این مدل تویوتا کمری نیز جز خودروهای کارکرده محبوب و باکیفیت محسوب می‌شود و هنوز هم طرفداران زیادی دارد. تویوتا کمری با وجود اینکه در نسخه‌های متفاوت نسبت به نوع قدیمی خود به روز رسانی شده است، اما در همه انواع مدل‌های آن با توجه به سال ساخت و قیمت، امکانات و کیفیت مناسبی برای خریداران خودرو در نظر گرفته است. به همین دلیل این خودرو جزو اتومبیل‌های محبوب در میان ایرانیان به حساب می‌آید.

3 خودرو تویوتا پرطرفدار زیر ذره‌بین

در این مقاله با اقتباس از همراه مکانیک سه خودروی مطرح شرکت تویوتا معرفی شد. شرکت تویوتا جز شرکت‌های برتر خودرویی در جهان است که توانسته با تولید خودروهای با کیفیت نامی آشنا در تمامی جهان پیدا کند. جهت مطالعه مقالات بیشتر در مورد زیرو‌بم خودروهای مختلف تویوتا و دیگر سازندگان مطرح می‌توانید به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز