خبرگزاری کار ایران

چمستان کجاست؟ مکانهای دیدنی چمستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۵۰۵

در صنعت توریست و گردشگری می‌توان مازندران را یکی از پرطرفدارترین استان‌ها و مناطق گردشگری در ایران، دانست. مازندران دارای جاذبه های توریستی و گردشگری منحصر به فردی است که آن را از سایر استان‌های شمالی متمایز کرده است

چمستان کجاست ؟

در صنعت توریست و گردشگری می‌توان مازندران را یکی از پرطرفدارترین استان‌ها و مناطق گردشگری در ایران، دانست. مازندران دارای جاذبه های توریستی و گردشگری منحصر به فردی است که آن را از سایر استان‌های شمالی متمایز کرده است.

آب و هوای معتدل و مطلوب و مناطق جنگلی ، دشت ها و مناطق کوهستانی آن از یک سو و ساحل زیبا و آرام دریای خزر از سوی دیگر باعث شده است که سالانه این استان میزبان گردشگران و مسافران بی‌شماری از سایر نقاط کشور و خارج از کشور باشد. در این میان نیز عده‌ای به دنبال گردش و تفریح دائمی برای خود و خانواده هایشان هستند و یا برای کسب درآمد از صنعت گردشگری در استان سرمایه گذاری می‌کنند که این امر موجب اقدام در خرید ویلا و آپارتمان و ساخت و سازهای متعدد گردشگری در شهرها و روستاهای این استان گردیده است یکی از این مکان‌های توریستی که بسیار مورد توجه گردشگران و عاشقان طبیعت و خریداران ویلا و آپارتمان قرار گرفته ، منطقه بکر و زیبای چمستان است.

این منطقه به دلیل این‌که بین کوه و جنگل و دریا احاطه شده و دارای آب و هوای خنک کوهستانی و طبیعت سرسبز جنگلی است، مناسب‌ترین منطقه برای خرید آپارتمان و ویلا محسوب می‌شود. این شهر مرکز بخش چمستان از شهرستان نور می‌باشد که جاده آن را به نور و آمل وصل می‌کند.در مازندران نام چمستان را برخی از کلمه تغییر یافته چمنستان و برخی از کلمه تغییر یافته چمارسان می‌دانند. چمار برگرفته از نام نوعی درخت است.

موقعیت جغرافیایی چمستان :

منطقه گردشگری چمستان در پانزده کیلومتری شهرستان نور واقع شده است. این منطقه در بیست و پنج کیلومتری آمل و در نود کیلومتری ساری قرار دارد و فاصله آن تا تهران صدوهشتاد کیلومتر می‌باشد و از لحاظ کوتاه بودن زمان مسافرت ، ایمنی مسیر و جذابیت بصری جاده‌ها و همچنین بالا بودن تعداد اماکن رفاهی بین راهی برای مسافرت از سمت استان‌های تهران و البرز به سمت مازندران ، گزینه مناسب محسوب می‌گردد.

مناطق و جاذبه‌های گردشگری چمستان:

چمستان کجاست؟ مکانهای دیدنی چمستان

-از میان کوه‌های سر به فلک کشیده البرز در این منطقه ، می‌توان به کوه‌های میرخمند-واز-لاویج- طارم- رودبارک- گزناسرا در منطقه چمستان استان مازندران، اشاره کرد و ارتفاع آن از سطح دریا نسبت به سایر مناطق این شهر بالاتر است .

_از طوایف مهم چمستان می‌توان به ناییجی- گل- بلده ای- لونج-کپج-لاویجی- دشتی-اورائی- سالده‌ای- اشاره کرد.

بسیاری از مردم با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی که در برخی از شهرهای مازندران مخصوصاً در سال‌های اخیر رخ داده، اقدام به خرید ویلا و آپارتمان در چمستان کرده‌اند. ویلاوار، مرجع خرید آپارتمان و ویلا در چمستان معتقد است که بهترین و مقرون به‌صرفه ترین منطقه برای سرمایه‌گذاری، خرید ویلا و آپارتمان در چمستان است که دارای جاذبه گردشگری فراوان و متنوعی است و با هر سلیقه‌ای منطبق می‌باشد .

_روستای ییلاقی لاویج چمستان:

از جاذبه‌های گردشگری که ویلاوار برای صاحبان سرمایه، جهت خرید ویلا و آپارتمان در چمستان پیشنهاد می‌کند می‌توان به روستای ییلاقی لاویج اشاره نمود .

این روستا دارای آب گرم طبیعی در بیست و پنج کیلومتری جنوب چمستان است . همچنین این روستا دارای جاذبه گردشگری فیل سنگی است که توسط عوامل طبیعی به مرور زمان به وجود آمده است و در مرکز این روستا قرار دارد. (کنار مجموعه آبگرم فیل سنگی قرار دارد).

پارک جنگلی کشپل نیز در ورودی روستای لاویج ، واقع شده که در حاشیه زیبای لاویج رود با چشمه‌های زلال و پر آب ، قرار گرفته است .با توجه به اینکه جاده چمستان به لاویج از پارک جنگلی کشپل می گذرد و از میان انبوه درختان عبور می کند یک فضای بسیار دلپذیر ایجاد کرده و برای گردشگران، لحظات ناب و به یادماندنی را رقم می‌زند .

چمستان کجاست؟ مکانهای دیدنی چمستان

_روستای گزناسرا:

از دیگر مناطق پرجاذبه ومحبوب میان گردشگران و سرمایه‌گذاران جهت خرید آپارتمان و ویلا در چمستان، روستای گزناسرا است .این روستا به خاطر دارا بودن آب‌های زیرزمینی فراوان و جنگل‌های پنسا ، اتراجار ( افراجار ) ، چمازچال (سرخس های کرفی ) و اماکن زیبای قلقلک چشمه، قله مرتفع گنج کولو، مقبره آقا بالا شاد، بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است .

_ جنگل (واز) با درختانی بسیار بلند و قدیمی از جنس بلوط ، افرا و راش و زمین‌های نمناک و سرسبزش که مملو از مه و قطرات شبنم و صدای خوش پرندگان و آرامش وصف ناپذیری که دارد، یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی چمستان است که خاطرات خوشی را برای گردشگران تداعی می‌کند و یکی از جاذبه‌های توریستی در صنعت گردشگری محسوب می‌شود .این مکان برای سرمایه‌گذاران جهت خرید ویلا و آپارتمان در چمستان یک موقعیت و امتیازات عالیست.

_روستای بسیار خوش آب و هوای یوش چمستان که زادگاه نیما یوشیج نیز هست، سالانه گردشگران زیادی به خصوص از دوست داران شعر و ادبیات فارسی را به خود جذب کرده است.

_ روستای ییلاقی میرخمند چمستان بین سه کوه و یک دره احاطه شده است که این امر باعث شده اهالی منطقه و گردشگران آن از آب و هوای بسیار خنک در تابستان بهره‌مند شوند و همچنین وجود چشمه‌های متعدد فصلی در این روستا جاذبه گردشگری آن را دو چندان کرده است.

_بخش قدیمی (آبادی هلاپون)

_ شهر فراموش شده (واتاقشان)

_(دریاچه سد الیمات)؛ این دریاچه در مسیر نور به چمستان و در دل جنگل واقع شده است .آب این دریاچه زیستگاه ماه‌های متنوع چون کپور است و بخاطر این ویژگی‌ها هر ساله مسافرین و گردشگران بسیاری وارد این منطقه گردشگری می‌شوند . به‌خصوص مسافرینی که علاقه مند به ماهی‌گیری هستند تا از آرامش و لذت آن برخوردار شوند .

_روستای بسیار زیبای (آهو دشت) که در سه کیلومتری چمستان قرار دارد و دارای مکان زیارتی بقعه آقا شاه بالو زاهد است .ساختمان و بنای این بقعه، جزو آثار باستانی ایران شناخته شده است، و از جاذبه گردشگری محسوب می‌گردد.

سایت ویلاوار مرجع خرید ویلا و آپارتمان در چمستان، به گردشگران و علاقمندان خرید آپارتمان و ویلا در چمستان پیشنهاد می‌کند که حتماً از این مناطق بازدید نمایند . در ضمن پیشنهاد میکنیم حتما مقاله ویلا چیست را مطالعه نمایید.

منابع و کسب و کار منطقه :

چمستان دارای منابع غنی از شن و ماسه و زغال سنگ و جنگل‌های انبوه بوده و همین امکانات، منبعی برای کسب درآمد اهالی منطقه وامتیازی برای خرید آپارتمان و ویلا در چمستان محسوب می‌شود .هرچند که شغل اصلی بومیان منطقه کشاورزی است و علاوه بر کشت برنج گندم و جو و سیب‌زمینی در زمینه تولید زنبورعسل و دامپروری و پرورش ماهی نیز فعالاند .در این صورت اگر اقدام به خرید ویلا در چمستان نموده‌اید به راحتی می‌توانید از محصولات اورگانیک این منطقه بهره‌مند شوید.

ویلاوار مرجعی مطمئن برای خرید ویلا و آپارتمان در چمستان

ویلاوار، با تکیه بر کارشناسان و مدیران مجرب و با تجربه خود در زمینه خرید و فروش ویلا و آپارتمان در چمستان مازندران، بهترین گزینه‌های تایید شده و اطلاعات دقیق و بروز شده از ملک و کل منطقه را جهت ویلا سازی و خرید و فروش ویلا و زمین را در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد و تجربه خوبی از خرید و سرمایه گذاری در چمستان را، برای سرمایه داران و گردشگران بجا می‌گذارد و موجبات رضایت و اعتماد متقاضیان جهت سرمایه گذاری مطمئن را فراهم می‌سازد. شما می توانید از طریق واتساپ، تلگرام و اینستاگرام با ویلاوار در ارتباط بوده و از راهنمایی، نظرات و پیشنهادات ویلاوار بهره لازم را ببرید. همچنین از طریق وبسایت به آدرس  vilavar.com با ویلاوار در ارتباط باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز