خبرگزاری کار ایران

گرفتن وکیل طلاق توافقی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۲۷۲

در طلاق توافقی زوجین بر سر توافق و مسائل مربوط به آن توافق می نمایند اما در طلاق یک طرفه مرد فقط حق اقدام به طلاق دارد و می‌تواند دادخواست طلاق مطرح نماید.

یکی از انواع طلاق، طلاق توافقی می‌باشد. موسسه حقوقی اوستا با داشتن وکلای متخصص در امور طلاق توافقی در کمتر از بیست روز توسط وکیل طلاق توافقی خانم و آقا:

  • بدون حضور زوجین در جلسات دادگاه
  •  انجام طلاق توافقی دقیقا بر اساس توافق حاصل بین زوجین
  •  توسط وکیل مجرب در امور طلاق توافقی

برای سوالات و مشاوره رایگان می توانید با شماره 45403-021 تماس حاصل نمایید و با مشاورین و وکلای موسسه در مورد تمامی مسائل حقوقی مربوط به خانواده مشاوره نمایید.

قبل از ورود به بحث در مورد طلاق توافقی در تهران ابتدا سوالاتی مطرح می گردد:

  •  طلاق توافقی توسط چه کسی مطرح می گردد؟

طلاق توافقی بنا به توافق زوجین توسط هریک از آنها که به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایند مطرح می گردد.

  •   در طلاق توافقی بر سر چه موضوعاتی توافق می گردد؟

در طلاق توافقی بر سر کلیه موضوعات مهم و کلیدی توافق می گردد از جمله: مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زوجیت، حضانت فرزندان

  •    تفاوت طلاق توافقی با طلاق یک طرفه چیست؟

در طلاق توافقی زوجین بر سر توافق و مسائل مربوط به آن توافق می نمایند اما در طلاق یک طرفه مرد فقط حق اقدام به طلاق دارد و می تواند دادخواست طلاق مطرح نماید.

  •  چرا باید از وکلای موسسه حقوقی اوستا در طلاق توافقی استفاده نمود؟

به دلیل این که وکلای موسسه حقوقی اوستا با داشتن تجربه ای چندین ساله در امور مربوط به دعاوی خانواده بهترین گزینه برای انجام امور مربوط به طلاق توافقی می باشند. وکلای موسسه به درستی می دانند چگونه باید پرونده های مربوط به طلاق توافقی را به نتیجه مطلوب موکل برسانند.

  •  در چه مرحله ای از طلاق توافقی باید به سراغ وکیل برویم؟

نظر غالب این است که از ابتدا تصمیم گیری برای طلاق توافقی باید از مشاورین و وکلای مجرب در این زمینه استفاده نمود تا بتوان بهترین نتیجه را به دست آورد. تمامی پرونده های مطرح شده در دادگاه اگر از وکیل استفاده نمایند می توانند به نتیجه ی درست برسند.

حال برای روشن شدن بهتر مطالب می توانیم به ادامه بحث بپردازیم.

طلاق:

طلاق به معنای پایان زندگی زناشویی می باشد. در پی این جدایی تمام حقوق تکالیفی که زوجین نسبت به داشتند از بین می رود. طلاق در اسلام به عنوان منفورترین حلال شناخته می شود. قرآن از مردان مسلمان می خواهد که از همسران خود جدا نشوند و سازش بین زوجین را بهتر می داند

گرفتن وکیل طلاق توافقی در تهران

طلاق در لغت: به معنای رها کردن و گشودن است. همچنین طلاق در معنای ترک کردن هم آمده است. معنای اصطلاحی به معنای لغوی نزدیک است و به معنای رها شدن زن از علقه زوجیت می باشد. در حقوق طلاق عبارت است از انحلال ازدواج دائم با شرایط و تشریفات خاص از جانب مرد یا نماینده قانونی او. از این رو و با این تعریف طلاق تنها مخصوص ازدواج دائم است. در ازدواج موقت از طریق بذل مدت یعنی بخشیدن باقیمانده مدت ازدواج از سوی مرد و یا پایان مدت تعیین شده ازدواج صورت می گیرد

طلاق توافقی:

ساده ترین و سریع ترین نوع طلاق همین طلاق توافقی می باشد. که به دلیل این که زمان بر نیست مورد توجه زوجینی است که قصد گرفتن طلاق دارند. لازم است طرفین در خصوص مسائل مالی و غیر مالی به توافق برسند . از جمله کلیه مسائل مربوط به طلاق از جمله مهریه ، اجرت المثل ، حضانت فرزندان بعد از طلاق و زمان و مکان ملاقات با فرزندان که می تواند در حین جلسه رسیدگی یا قبل از آن و به موجب سند رسمی و در دفترخانه اسناد رسمی انجام گیرد.  طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که در قانون تعریف نشده است. در طلاق توافقی زوجین با هم توافق می کنند از یکدیگر جدا شوند و این توافق در دادگاه به ثبت می رسد. تمام موارد در این طلاق توافقی می باشد و طبق توافق زوجین است. نوع این طلاق از دسته ی طلاق های بائن است که زوج در مدت عده حق رجوع به زن را نخواهد داشت.

طبق ماده چهار قانون حمایت از خانواده مصوب 1391 بند نه رسیدگی به انواع طلاق من جمله طلاق توافقی در صلاحیت دادگاه خانواده بود از سال 1397 وکلا و زوجینی که قصد داشتن طلاق توافقی بگیرند با حضور در دفاتر خدمات الکترونیک  قضایی دادخواست خود  را مبنی بر طلاق توافقی ثبت می کردند اما در مورخ 1/9/1397 مطابق بخشنامه شماره یک 55/13104/ 9000 مورخ 5/9/1397 خطاب به مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دفتر های مذکور مجاز به ثبت درخواست بدون داشتن گواهی مرکز غربالگری یا مشاوره خانواده نیستند.اصلاحاً به آن"گواهی عدم انصراف از طلاق" گفته می شود.

پس در تهران از تاریخ 1/9/1397 برای زوجین متقاضی طلاق توافقی ثبت نام در سایت مشترک قوه قضاییه و سازمان بهزیستی اجباری می باشد.

این قانون فعلا در مورد طلاق توافقی انجام می گیرد و در مورد سایر طلاق های رویه بر منوال گذشته است یعنی مراجعه به دادگاه خانواده و ادامه روند گذشته.

گرفتن وکیل طلاق توافقی در تهران

مزایای اخذ وکیل در طلاق توافقی:

  •       در صورت داشتن وکیل طلاق توافقی طرفی که وکیل دارد دیگر نیازی به حضور در دادگاه ندارد و وکیل کلیه پروسه را طی می نماید.
  •       اگرچه وکیل گرفتن مستلزم هزینه و حق الوکاله است اما از هزینه های بی جهت جلوگیری می شود.
  •       حضور وکیل طلاق توافقی از تنش ها و اختلافات ناشی از رویارویی زوجین جلوگیری می نماید.
  •       اگر دادخواست طلاق توافقی ناقص یا با اشکال انجام شود منجر به طولانی شدن روند رسیدگی می شود پس بهتر از برای این کار از وکیل استفاده شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود.
  •       یکی از آسانترین و سریعترین پرونده های طلاق، طلاق توافقی است، اما همه  می دانند در جای که توافق های زوجین زیاد، مدت دار و یا پیچیده است، نیاز به کسی است که از اطلاعات حقوقی کافی برخوردار باشد. لذا توصیه بر این است که حتی الامکان در تمام مراحل از وکیل طلاق توافقی استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی

  1.     اصل سند ازدواج یا رونوشت آن
  2.     مدارک هویتی زوجین
  3.     در صورت اینکه زوجه وکالت در طلاق داشته باشد اصل وکالت نامه محضری
  4.     توافق نامه تنظیم شده میان زوجین
  5.     گواهی عدم بارداری زوجه
  6.     گواهی از پزشک قانونی در صورت واقع شدن طلاق در دوران عقد
  7.    گواهی عدم انصراف از طلاق
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز