خبرگزاری کار ایران

معرفی دستگاه جوش لیزری و راهنمای خرید آن

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۵۰۵

طی سال‌های اخیر صنعت لیزر به طور قابل توجهی با پیشرفت و موفقیت‌های بسیار همراه بوده‌است. پیشرفت این صنعت با توجه به پیشرفت علم و دانش بشری در راستای تولید انواع دستگاه‌های لیزر و مدرنیته شدن آن‌ها همراه بوده‌است. با توجه به این‌که دستگاه‌های لیزر کاربردهای متنوع و قابل‌توجهی در صنایع مختلف دارند تلاش این صنعت همواره در جهت تولیدات بهتر، بیش تر و مدرن‌تر بوده‌است.

همان‌طور که دستگاه‌های تولیدشده برش و حکاکی لیزری در این صنعت حرف‌های بسیار زیادی در جهت برش و حکاکی بی‌عیب‌ونقص انواع متریال‌های مختلف و تولید محصولات کاربردی و مهم بسیار زیادی داشته‌است در مقابل دستگاه‌های این روش لیزر مدرن و متنوعی جهت اتصال و جوش انواع متریال‌های مختلف نیز تولید و کاربردهای مهم و قابل‌توجهی در صنایع مختلف دارند.

دستگاه جوش لیزری چیست؟

به‌طورکلی کاربرد دستگاه جوش لیزر در متصل کردن دو و یا چندین قطعه در کمتر از چند میکروثانیه است. مکانیزم دستگاه‌های جوش لیزری به گونه‌ای است که اشعه باریک، پرقدرت و متمرکز لیزر با تابیدن بر لبه‌های طرفین قطرات و ذوب کردن آن‌ها و تشکیل حوضچه مذاب بسیار کوچک موجب اتصال قطعات در کمتر از چند میکروثانیه می‌شود.

از جمله ویژگی‌های این روش نوین جوش لیزری قطعات این است که تمامی عملیات ذوب و انجماد قطعات طی چند میکروثانیه انجام می‌شود، به‌همین خاطر هیچ واکنشی بین اتمسفر و فلز مذاب انجام نشده درنتیجه به گاز محافظ نیازی نیست، به‌استثنای مواردی خاص مثل جوشکاری آلیاژهای تیتانیوم که حتماً در آن نیاز به گاز محافظ است.

در دستگاهز‌های جوش لیزری به‌علت تولید گرمای ورودی اندک و بسیار ناچیز جهت اتصال انواع فلزات به‌ویژه قطعات حساس به انرژی ورودی نظیر ورقه‌های نازک فولادی روشی بسیار مناسب است.

نکته مهم دیگری که در انواع جوشکاری به وسیله دستگاه ‌های جوش لیزری وجود دارد این است که روش جوش لیزری علاوه‌بر جوش و اتصال چندین قطعه و متریال در بسیاری از موارد اشعه لیزر تحت تولید گاز، فشار زیاد و حرارت بسیار موجب ذوب شدن کامل قطعات و ادغام شدن آن‌ها و در نهایت تولید محصولی جدید می‌شوند.

کاربرد دستگاه‌ های جوش لیزر

از جمله کاربرد دستگاه های جوش لیزری اتصال فلزاتی همچون:

آلومینیم، آهن، مس، طلا، نقره، تیتانیوم، قلع، نیکل، ، روی، کرم، نیوبیوم و غیره است.

از دیگر قابلیت‌های دستگاه‌های جوش لیزر در جهت جوش دادن دو نوع فلز مختلف همچون:

مس-نیکل، نیکل-تیتانیوم، مس-برنج، مس-فولاد کم کربن و مس-تیتانیوم است.

همان‌طور که گفته شد با توجه به پیشرفت‌های قابل‌توجه در تولید انواع دستگاه‌های جوش لیزر از دستگاه‌های نوین جوش لیزر علاوه‌بر جوش و اتصال انواع متریال‌های فلزی در جوش و اتصال متریال‌های غیرفلز ازجمله چوب نیز بکار برده می‌شوند.

از دیگر کاربردهای دستگاه‌های جوش لیزری در صنایع مختلف از جمله صنعت ارتباطات موبایل، صنعت ساختمان‌سازی، صنعت جواهر سازی، ساخت ماشین‌آلات دقیق، تولید قطعات الکترونیک، ساخت قاب عینک، صنایع پزشکی و ساخت انواع تجهیزات پزشکی، صنعت خودروسازی و ساخت لوازم خودرو، ساخت وسایل مخابراتی، ساخت باتری، تولید انواع کالاهای تزئینی و ... می‌توان اشاره کرد.

مزایای دستگاه‌ های جوش لیزر

ازجمله مزایای بارز و قابل‌توجه دستگاه‌های جوش لیزری و جوشکاری بی‌نظیر و بدون نقص انواع قطعات به وسیله روش‌های متنوع و مدرن جوشکاری توسط دستگاه ‌های مدرن جوش لیزری که موجب برکناری روش‌های سنتی جوشکاری شده‌است عبارت است از:

  • سرعت بالا و دقت بی‌نظیر جوشکاری
  • کیفیت بالا و بازدهی فوق‌العاده
  • عدم نیاز به تخصص و مهارت جهت کار با دستگاه
  • حذف موارد پرداخت
  • جوشکاری آسان و منعطف
  • کاهش مصرف برق
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین دستگاه‌های جوش لیزر

و بسیاری موارد دیگر.

راهنمای خرید دستگاه های جوش لیزری

راهنمای خرید دستگاه ‌های جوش لیزری و توجه به نکات آن می‌تواند بسیار کمک‌کننده در تهیه دستگاه متناسب با نیاز افراد در این صنعت باشد.

از جمله نکاتی که به‌هنگام خرید دستگاه‌های جوش لیزر باید مورد توجه قرار بگیرند عبارت‌اند از:

  • روش جوشکاری

 ازآنجایی‌که هر دستگاه جوش لیزر در عملکرد خود از یک روش جوشکاری خاص استفاده می‌کند باید دستگاه متناسب با نوع کاربرد مورد انتظار در روش جوشکاری که باید به‌کارگرفته شود تهیه شود.

  • چرخه عملکرد دستگاه

درواقع چرخه عملکرد دستگاه مدت زمانی است که دستگاه بدون خاموش شدن و بی وقفه کار می کند. درنتیجه چرخه عملکرد ظرفیت دستگاه جوش را مشخص می‌کند.

  • شدت جریان

شدت جریان دستگاه میزان توان و قدرت دستگاه را مشخص می‌کند. . به‌عنوان مثال و درک بیشتر غالباً برای جوشکاری هر میلی‌متر فولاد ۴۰ آمپر جریان نیاز است. درنتیجه برای جوشکاری ۵ میلی‌متر فولاد دستگاه باید قابلیت رسیدن به ۲۰۰ آمپر جریان را داشته باشد.

درنتیجه لازم است توجه داشته باشید که دستگاه جوش مورد نیاز خود را با توجه به توان و قدرت آن و توان مورد انتظار خریداری نمایید.

نکته مهم دیگر این است که حتماً جهت جوشکاری فلزاتی با ضخامت بیشتر دستگاه‌هایی با آمپر بالاتر کارآیی مطلوب را خواهند داشت.

  • اتوماتیک یا غیر اتوماتیک بودن دستگاه جوش لیزر

دستگاه جوش لیزری که اتوماتیک باشد توانایی ذخیره برنامه‌های جوشکاری در آن وجود دارد و این ویژگی دستگاه موجب سهولت جوشکاری و تسریع آن می‌شود. در دستگاه‌های جوش لیزر اتوماتیک با تعیین میزان ضخامت قطعه دستگاه جوشکاری خود به‌طور خودکار میزان ولتاژ و آمپر مورد نیاز را تنظیم کرده و عملیات جوشکاری را انجام می‌دهد.

  • قابلیت حمل و جابه‌جایی دستگاه

وزن دستگاه و قابلیت جابجایی آن نقش مهمی در انتخاب و خرید دستگاه دارد، درنتیجه توصیه می‌شود در هنگام تهیه دستگاه جوش لیزر اولویت دستگاه‌های چرخ‌دار باشد. مطمئناً دستگاه جوش لیزری که سبک‌تر باشد و وزن کمتری داشته باشد راحت‌تر جابجا می‌شود.

قیمت دستگاه جوش لیزر

به‌طورکلی میزان بودجه مهم‌ترین عامل در تهیه دستگاه جوش مورد نیاز است. در واقع هر چه توان دستگاه بیشتر باشد و جریان بالاتری داشته باشد قیمت دستگاه جوش لیزر نیز بالاتر خواهد بود. برند دستگاه جوش لیزر نکته مهم دیگر در تعیین قیمت آن است.

اگر صاحب هر نوع کسب‌وکاری هستید و نیاز به یک دستگاه جوش مدرن و باکیفیت دارید، شرکت نوین تاک لیزر به‌عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده انواع دستگاه‌های لیزر اعم از دستگاه برش لیزری فلزات و دستگاه برش لیزری غیر فلزات و همچنین انواع دستگاه‌های جوش لیزر بروز ترین و مرغوب ترین دستگاه‌های لیزر را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

کارشناسان این شرکت راهنمای شما در انتخاب و خرید بهترین دستگاه لیزر متناسب با کسب و کار شما و پس از آن ارائه خدمات نصب و راه اندازی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی همیشگی  به شما صنعتگران گرامی هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز