خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد:

وضعیت بازار مرغ پس از واگذاری به وزارت جهادکشاورزی/ دست به دست کردن وظایف در زمان بحران!

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۷۴۰

وزیر جهادکشاورزی چند روز پیش در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار از واگذاری وظایف تنظیم بازار مرغ به این وازرتخانه در سطح عمده فروشی خبر داد. کارشناسان معتقدند وزارت صمت در زمانی که بازار آرام است وظایف تنظیم بازار را از دست جهادکشاورزی می‌گیرد و درست در زمان بحران دوباره آن را باز می‌گردانند، این دست به دست شدن نتیجه‌ای جز آشفتگی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کاظم خاوازی در جلسه ستاد تنطیم بازار 13. 8. 99 اعلام کرد که بر اساس تصمیم گرفته شد تنظیم بازار مرغ که از مایحتاج اصلی خانواده‌ها است، تا سطح عمده فروشی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.به گفته وی همچنان تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ در سطح خرده فروشی همچنان بر عهده وزارت صمت می‌ماند.

هر چند وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد تا در ماه‌های آینده شاهد وضعیت خوبی در بازار باشیم. اما کارشناسان معتقدند دست به دست کردن وظایف نتیجه‌ای به جز زیان برای تولید و بازار و آشفتگی برای آن‌ها ندارد، ضمن اینکه همیشه وزارت صمت در زمانی که بازار آرام است وظایف تنظیم بازار را از دست وزارت جهادکشاورزی می‌گیرد و درست در زمان بحران دوباره آن را باز می‌گرداند.

حبیب اسدالله‌نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغ داران گوشتی کشور در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر اینکه دست به دست شدن وظایف تنطیم بازار محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر چندین بار اتفاقا افتاده است، افزود: تنظیم بازار محصولات کشاورزی هر از گاهی بین وزارت صمت و جهادکشاورزی پاس کاری می‌شود در حالی که این بخش یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های تولیدی است که بازار آن تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد.

وی ادامه داد: اگر هر بار دست به دست شدن بازار محصولات کشاورزی بین وزارتخانه‌ها را بررسی کنید متوجه خواهید شد معمولا در زمانی که بازار در آرامش است وزارت صمت وظایف را از وزارت جهادکشاورزی می‌گیرد و درست در زمان بحران آن را بر می‌گرداند.

به گفته اسدالله‌نژاد؛ این پاسکاری‌ها تنها به زیان تولید بوده و موجب آشفتگی بیشتر بازار می‌شود.

به اعتقاد وی؛ وزارت جهادکشاورزی با توجه به اشراف کاملی که به حوزه کشاورزی دارد می‌تواند متولی بهتری برای تنظیم بازار محصولات باشد به شرط آنکه وظایف مورد بحث بر عهده وزارت جهادکشاورزی بماند و وزارت صمت بار دیگر هوس بازپس گیری آن را نکند.

اسدالله‌نژاد همچنین تاکید کرد که برای اینکه وزارت جهادکشاورزی بتواند از عهده وظایف تنطیم بازار برآید باید روال گذشته در حوزه تصمیم گیری کنار گذاشته شود.

وی توضیح داد: تا امروز روال بر این بوده که هر گاه وظایف تنظیم بازار را بر عهده جهادکشاورزی گذاشته می‌شد همچنان تصمیم گیری‌های اساسی در وزارت صمت انجام می‌گرفت.

اسدالله‌نژاد وضعیت بازار مرغ پس از واگذاری به جهادکشاورزی مثبت ارزیابی کرد و گفت: در چند روز گذشته شاهد ثبات در بازار مرغ بوده‌ایم و امیدواریم با واگذاری دوباره امور تنظیم بازار محصولات به جهادکشاورزی موجب رفع مشکلات یکسال گذشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز