خبرگزاری کار ایران

حمایت از کشاورزان با خرید توافقی زرشک ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۲۲۴

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: خرید توافقی زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی در حال انجام است همچنین با فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تهران برای فروش این محصول هماهنگی لازم انجام شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف در جمع خبرنگاران افزود: هفت هزار تن زرشک استان در انبارها موجود است که سازمان تعاون روستایی وارد این موضوع شده است.

 
وی گفت: کشاورزان خراسان جنوبی مطمئن باشند که وزارت جهاد کشاورزی اجازه نمی‌دهد زرشک‌کاران ضرر کنند در نتیجه محصول را خریداری می‌کنیم یا صادر و به فروش می‌رسانیم.
 
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: زرشک‌کاران نباید نگرانی بابت محصول خود داشته باشند چرا که اکنون سازمان تعاون روستایی به ازای هر کیلوگرم زرشک ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان خرید توافقی محصول دارد.
 
وی عنوان کرد: برای احداث بارگاه زرشک نیز تسهیلات در اختیار کشاورزان استان قرار می‌گیرد و در این زمینه نیز نباید کشاورزان نگرانی داشته باشند.
 
خراسان جنوبی رتبه نخست سطح زیرکشت و تولید زرشک و عناب را در کشور دارد و بخش زیادی از محصول زرشک کشاورزان استان متاثر از شرایط کرونا در آستانه فصل جدید برداشت هنوز در انبارها مانده است.»
 
طهماسبی همچنین گفت: دولت عزم خود را جزم کرده تا افق ۱۴۰۴ در کشور ۴۳ هزار هکتار به سطح گلخانه‌ها که سال ۹۲ حدود هشت هزار و ۸۰۰ هکتار بود، اضافه کند و اکنون به حدود ۲۰ هزار هکتار رسیده است.
 
وی افزود: گلخانه‌ها جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که در جهش تولید نیز نقش بسزایی دارد و در مناطق خشک مانند خراسان جنوبی و مناطق مرکزی ایران به دلیل کمبود آب باید حداکثر استفاده و بهره‌وری را از آب داشته باشیم.
 
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار داشت: گلخانه‌ها یک سیستم متراکم کشاورزی هستند که به صورت کنترل شده می‌توان در آن محصولات کشاورزی را تولید کرد.
 
وی گفت: توسعه سطح گلخانه‌ها در تمامی استان‌های کشور در حال انجام است اما بیشتر گرایش ما به سمت مناطق خشک و کم‌آب است از این طریق که تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.
 
طهماسبی با بیان اینکه دولت در زمینه عملیات زیربنایی شهرک‌های گلخانه‌ای کمک می‌کند عنوان کرد: استاندار خراسان جنوبی نیز به جد به دنبال این موضوع است که امید می‌رود با اعتبارات ملی و استانی شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان احداث و زمینه تولید و اشتغال در استان فراهم شود.
 
وی با تاکید بر اینکه بازار بیشتر محصولات گلخانه‌ای در کشور صادراتی است افزود: امید است خراسان جنوبی با نهضت گلخانه‌ای که راه انداخته در این زمینه موفق شود و ما نیز کمک می‌کنیم تا حرکت موثری در استان رقم بخورد.
 
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران یادآور شد: برای متقاضیان احداث گلخانه‌ها در مناطق کم‌برخوردار تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است اما این افراد باید به سمت محصولات با ارزش بالا و نیاز آبی کم سوق داده شوند.
 
وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز – یکشنبه – برای بازدید و افتتاح چند طرح بخش کشاورزی وارد مرکز استان (بیرجند) شد و از مجتمع گلخانه‌ای محمدیه شهرستان خوسف و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بازدید کرد.
 
بازدید از حوزه فعالیتی بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان خراسان جنوبی و مجتمع پرورش شترمرغ این بنیاد از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر خاوازی به خراسان جنوبی بود.
 
افتتاح پروژه آبرسانی به محلات عشایری بمرود شهرستان زیرکوه به نمایندگی از پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور، با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری مهمترین برنامه این سفر است.
 
وزیر جهاد کشاورزی در سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی با نخبگان بخش کشاورزی و نمایندگان تشکل‌های این حوزه دیدار خواهد داشت و بررسی مسایل و مشکلات کشاورزان و دامداران استان را در برنامه دارد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز