خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۲.۵ هزار خانواده حاشیه‌نشین چابهاری وام بلاعوض وکم‌بهره مسکن می‌گیرند/ تکمیل ۲۵۰ هزار مسکن روستایی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۱۴

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که اعتبارات بازسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی روز گذشته ابلاغ شد، از ساماندهی حاشیه‌نشینی در چابهار و زاهدان و اتمام عملیات بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا،‌ علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: بنیاد تلاش می‌کند تا آنچه که از بازسازی سیل سیستان و بلوچستان مانده است را در بازه زمانی یکساله تمام کرده و تحویل بدهد. ۱۶ هزار واحد مسکونی در سیل زمستان سال گذشته سیستان و بلوچستان آسیب دید که ۵۰ درصد اعتبارات بازسازی سال گذشته دریافت شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در خصوص سیل سیستان و بلوچستان، ۵۰ درصد اعتبارات باقیمانده را به هیات دولت برده و به تصویب رساندیم که اعتبارات ۵۰ درصد باقیمانده نیز تامین شد. هم اکنون هم اعتبارات وام و هم بلاعوض تامین شده است که تلاش خواهیم کرد بازسازی با جدیت هرچه تمام تر به اتمام برسد.

تابش توضیح داد: حاشیه نشینی شهر زاهدان که به عنوان کار شاخص بنیاد مسکن است با مدل سمبلیک به اجرا می رسانیم. در حال حاضر وضعیت زاهدان وضعیت نامطلوبی از منظر حاشیه نشینی است. بنیاد تاسیسات زیربنایی از جمله خیابان کشی، معابر، جوی، جدول و آسفالت را انجام داده، زمین ها را تفکیک و سند تفکیکی را به افراد ارایه می دهد. در زاهدان در برنامه است تا وام به ۱۰ هزار واحد مسکونی پرداخت شود که این وام ها شامل ۵۰ میلیون تومان وام با تسهیلات کم بهره و بلاعوض ۲۵ میلیون تومانی است که پرداخت می‌شود.

وی کار دیگر بنیاد در استان سیستان و بلوچستان را پرداخت تسهیلات کم بهره ۵۰ میلیون تومانی و بلاعوض ۲۵ میلیون تومانی به ازای هر واحد عنوان کرد و گفت:  پرداخت وام کم بهره و بلاعوض در چابهار نیز به ۲۵۰۰ خانوار حاشیه نشین تعلق می گیرد و اینکار تا پایان امسال به اتمام می رسد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: کار دیگر بنیاد، بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده در نقطه صفر مرزی در قطور آذربایجان غربی است که بازسازی امسال به اتمام می‌رسد. همچنین بازسازی واحدهای زلزله زده آذربایجان شرقی امسال به اتمام می رسد.

تابش تصریح کرد: امسال مجموعا ۲۵۰ هزار واحد مسکن روستایی تکمیل می شود.

وی گفت: کار دیگری که چند روز گذشته اتفاق افتاد این بود که اعتبارات ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی به بنیاد ابلاغ شد که بنیاد آن را به بانک های مسکن استان ها ابلاغ کرد. افراد می توانند از امروز پرونده تشکیل دهند و وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند. آنهایی که امکانات محدوده دارند از حساب ۱۰۰ امام (ره) کمک ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض، دریافت خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز