خبرگزاری کار ایران

وزیر راه: انجام اقدام متقابل هوایی با ترکیه/ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: برقراری ۴ پرواز از ترکیه به ایران در هفته

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۵۲۹

درحالی‌که روز گذشته وزیر راه وشهرسازی درباره اقدامات اخیر شرکت هواپیمایی ترکیش ایر اعلام کرده بود مشکلی در این زمینه وجود ندارد و روابط در حوزه هوایی متقابل است، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید هر هفته سه الی 4 پرواز بدون مسافر از ایران به ترکیه می‌رود.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت پروازهای ایران به ترکیه گفت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی این مجوز را دارند که از ایران بدون مسافر به ترکیه پرواز داشته باشند و این پروازها مورد انجام می‌‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که وزیر راه اعلام اقدام متقابل کرده است، ادامه داد: هیچ محدودیت و مشکلی برای انتقال ایرانی‌ها به کشور وجود ندارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به پذیرش مسافران ترک اظهار داشت: این اقدام بر اساس پروتکل‌ها انجام می‌شود.

به گفته اسعدی سامانی در حال حاضر برای بازگرداندن ایرانی‌ها بدون محدودیت و مشکل با 20 فرودگاه دنیا در ارتباط هستیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.   

وی همچنین درباره شکایت برخی از مسافران مبنی بر اینکه قطرایرویز هزینه بلیت بیزنس را برای صندلی اکونومی می‌گیرد، تاکید کرد: تاکنون چنین چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است و البته بلیت خارجی مشمول قیمت گذاری نمی‌شود.  

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره قیمت بالای پرواز‌های قطرایرویز به ترکیه گفت: قطرایرویز پرواز‌های استانبول را با کانکشن انجام می‌دهد یعنی پرواز به دوحه و از آنجا به بلگراد و بعد به استانبول می@رسد بنابراین هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

اسعدی سامانی ادامه داد: طبق استاندارد و مقررات تخلفی از قطرایرویز مشاهده نشده و سازمان هواپیمایی کشوری هم موضوع را رصد می‌کند و اینکه فعالیت قطر ایروز ادامه دارد نشان دهنده این است که هواپیمایی قطر تخلفی نداشته است.

وی گفت: ایرلاین‌های خارجی دیگر هم می‌توانند در صورت موافقت ترکیه پرواز کانکش ایران و ترکیه را برقرار کنند اما درخواستی نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز