خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم چابهار در گفت‌وگو با ایلنا:

آغاز پیگیری‌ها از سرلشگر باقری برای بازگشایی فرودگاه چابهار/ دود اختلاف دو دستگاه به چشم مردم می‌رود

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۹۴۳

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم درباره بسته شدن فرودگاه چابهار گفت: پیگیری‌ها برای بازگشایی فرودگاه چابهار را از طریق سرلشگر باقری آغاز کرده‌ایم و متاسفانه فارغ از اینکه کدام سازمان متولی این مشکل است، معتقدیم که مردم وجه‌المصالحه این اختلافات قرار گرفته ‌اند.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره توقف فعالیت فرودگاه چابهار و سردرگمی مسافران از مبدا و به مقصد سیستان و بلوچستان و به ویژه چابهار اظهار داشت: دقیقا به دلیل ناهماهنگی بین مجموعه نیروی هوایی و سازمان منطقه آزاد چابهار رخ داده‌ است. فارغ از اینکه کدام سازمان متولی این مشکل است، معتقدیم که مردم وجه‌المصالحه این اختلافات قرار گرفته ‌اند و این گلایه شدید مردم را خطاب به فرماندهی ستاد مشترک اعلام کردیم و نامه‌ای را هم از سوی مجمع نمایندگان استان به سرلشکر باقری ارایه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این اقدام بسیار نامناسبی است که بین دو دستگاه رخ داده، گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای به توسعه سواحل مکران داشته‌اند و ایشان تعبیری که آن منطقه دارند، گنج پنهان است. در این شرایط آیا باید منافع مردم وجه‌المصالحه بین دو دستگاه قرار بگیرد؟

نماینده مردم چابهار در پاسخ به این سوال که در این بین مردم باید برای انجام امورات خود تا فرودگاه زاهدان،‌ سفر کنند و این تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این حرکت قابل قبول نیست و توجیهاتی که دوستان آورده‌اند که برخی از تجهیزات فرودگاهی مشکل دارد و به همین دلیل خدمات فرودگاهی به مردم ارایه نمی‌شود، باید هر چه سریع‌تر رفع شود.

سعیدی با بیان اینکه مردم ایران از این جریان متضرر می‌شوند چراکه چابهار که فقط متعلق به مردم چابهار نیست، ادامه داد: چابهار قطب گردشگری منطقه است و به نظر می‌رسد که دوستان و مسئولان منویات مقام معظم رهبری را رعایت نکردند و ما نسبت به این موضوع گله مند هستیم.

وی درباره صحبت‌هایی مبنی بر اینکه عده‌ای مخالف تعدد فرودگاه‌ها در منطقه هستند،‌ اظهار داشت: اگر این موضوع از سوی نیروی هوایی ارتش مطرح شده، پس مشخص می‌شود که علت بسته شدن فرودگاه چابهار به دلیل نقص در تجهیزات فرودگاهی نیست. دوستان با ایجاد فرودگاه جدید مخالف هستند که اگر اینگونه باشند باید بگوییم، مگر به غیر از ایران در حال ساخت فرودگاه جدید است؟ مجوز ساخت فرودگاه جدید صادر شده است و تمام مراحل مجوز ان طی شده است.

نماینده مردم چابهار افزود: از سوی دیگر فرودگاه کنارک یک فرودگاه نظامی است  و در افق طرح توسعه چابهار حتما باید فرودگاه جدید با ظرفیت های بالا ساخته شود.

وی تاکید کرد:  اگر قرار باشد فرودگاه خارج از محدوده اراضی منطقه آزاد ساخته شود، گردشگران خارجی نمی‌توانند از ظرفیت‌های منطقه آزاد استفاده کنند. بنابراین این تحلیل‌ها درباره انتقاد از تعدد فرودگاه‌ها مبتنی بر واقعیت و شرایط منطقه نیست.

سعیدی گفت: متاسفانه با این اقدام نوع نگرش‌ها را تغییر دادند و مسئولان در ارتش و سازمان منطقه آزاد چابهار باید جوابگوی سردرگمی مسافران و مردم باشند که چرا دود اختلافات دو نهاد باید به چشم مردم برود؟ این سوالی است که بنده به عنوان نماینده مردم منطقه پیگیر هستم و دقایقی پیش در این باره جلسه‌ای با معاونت وزیر دفاع داشتم، پیرو آن مکاتباتی هم بین مجمع نمایندگان استان با سرلشگر باقری انجام شده تا فعلا هرچه سریع‌تر مشکل فرودگاه کنارک حل شود و پرواز ادامه یابد.

نماینده مردم چابهار تاکید کرد: تا حصول نتیجه ساکت نمی‌نشینیم و آن کسانی که ادعای ولایت‌مداری و دغدغه توسعه منطقه را دارند، باید بیشتر تلاش کنند که تا منویات رهبری برای توسعه سواحل مکران محقق شود و فرودگاه چابهار شاه‌کلید توسعه منطقه است.        

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز