خبرگزاری کار ایران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

هفته جاری بهترین روزهای بورس در شهریورماه خواهد بود/ دولت نیاز به حمایت از بازار سرمایه دارد/ حمایت از سهام شاخص‌ساز باید ادامه‌دار باشد

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۵۱۹

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ادعای مسئولان سازمان بورس درباره حمایت از بازار سرمایه گفت: هر چند مسئولان سازمان بورس و حقوقی‌ها مدعی حمایت از بازار هستند، اما در هفته‌ای که گذشت هیچ حمایت خاصی از بازار سرمایه انجام نشد.

شایان زهراکار در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت بازار سرمایه و پیش‌بینی بازار سرمایه در هفته جاری اظهار داشت: به عقیده من، مطابق سیاست‌های دستوری، دقیقا در شاخص یک میلیون و 600 هزار واحدی از بازار حمایت شد و از امروز شاهد برگشت بازار بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه امیدواریم حمایتی که از سهام شاخص‌ساز انجام می‌شود به مرور زمان افزایش یابد، افزود: پیش‌بینی می‌شود حقوقی‌ها که حداکثر 50 درصد سهم‌های خود را در قیمت‌های بالاتر فروخته‌اند، دوباره خرید انجام دهند و در هفته جاری بازار با رشد همراه باشد و حمایت‌ها افزایش یابد.

زهراکار افزود: اگر سهامی که برای حمایت از شاخص خریداری شده‌اند، دوباره عرضه شوند و فروش بروند، شاهد رفتار هیجانی در بازار خواهیم بود و افت ارزش سهام بازار بیشتر می‌شود.

وی افزود: ‌پیش‌بینی می‌شود هفته جاری بهترین هفته‌های شهریورماه باشد و امیدواریم طبق صحبت‌های مسئولان، حمایت ادامه‌دار باشد و شاهد رشد بازار در میان‌‎مدت باشیم.

زهراکار افزود: در حال حاضر وضعیت بورس و صندوق دارا دوم حتی از سوی کسانی که دارای کد بورسی نیستند، نیز دنبال می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد:‌ دولت برای اینکه منافع خود را در فروش صندوق پالایشی‌ها حفظ کند، نیاز دارد که از بازار سرمایه حمایت کند.

وی همچنین درباره نوسانات گروه پالایشی در هفته‌ای که گذشت، گفت: هفته پیش شاهد هیجانات در این گروه و کل بازار سرمایه بودیم. گروه پالایشی در این مدت درگیر شفاف‌سازی نرخ خوراک بود اما امیدواریم با انتشار اخبار مثبت از این دست و خبر افزایش سرمایه گروه پالایشی، تغییرات مثبت و رو به بالایی را در بازار شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز