خبرگزاری کار ایران

کاهش کسری بودجه دولت فدرال آمریکا به ۶۳ میلیارد دلار در جولای

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۳۵۸

بدنبال افزایش درآمدهای مالیاتی ناشی از ضرب‌الاجل تعیین شده برای پرداخت مالیات معوق در ۱۵ جولای، کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در ماه جولای به ۶۳ میلیارد دلار رسید.

به گزارش ایلنا از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا با اشاره به این موضوع، اعلام کرد که علاوه بر ضرب‌الاجل مذکور، کاهش شدید پرداختی‌های کمکی مرتبط با ویروس کرونا، یکی دیگر از عوامل کاهش کسری بودجه است؛ کسری بودجه دولت فدرال در ژوئن ۸۶۴ میلیارد دلار اعلام شده بود.

کسری ماه جولای مجموع کسری بودجه دولت را تا به امروز به ۲.۸۱ تریلیون دلار رساند؛ این در حالی است که کسری بودجه در سال گذشته ۸۶۷ میلیارد دلار بود؛ همچنین این رقم دوبرابر کسری بودجه در پایان سال مالی ۲۰۰۹ (۱.۴ تریلیون دلار) است.

کسری بودجه ماه جولای در مقایسه با پیش بینی ۱۹۳ میلیارد دلاری تحلیلگران رویترز نیز کمتر است اما بسیاری از تحلیلگران همچنان کسری بودجه سال کامل ۲۰۲۰ را نزدیک به ۴ تریلیون دلار تخمین می‌زنند. سال مالی جاری در ۳۰ سپتامبر به پایان می رسد.

هزینه‌ها در ماه جولای ۶۲۶ میلیارد دلار بود که در مقایسه با ۳۷۱ میلیارد دلار سال گذشته افزایش یافته و نسبت به ۱.۱ تریلیون دلار ژوئن با کاهش مواجه شده است.

به گفته یکی از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا بیشتر بودن ارقام در ماه ژوئن به دلیل ۵۱۱ میلیارد دلاری است که در طرح وام کسب و کارهای کوچک هزینه شده است که این رقم در ماه جولای به شدت کاهش پیدا کرده است.

در نتیجه پرداخت مالیات‌هایی که در ۱۵ جولای سررسید می‌شدند، دریافتی مالیاتی در مقایسه با سال گذشته دو برابر شد و به ۵۶۳ میلیارد دلار رسید.

براساس اعلام یکی از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا، رسیدهای مالیاتی دریافتی تا بدین جای سال مالی ۲۰۲۰ برابر با ۲.۸۲ تریلیون دلار بوده که در مقایسه با ۲.۸۶ تریلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته، اندکی کاهش یافته است؛ این اتفاق به دلیل درآمدهای قدرمند در ابتدای سال به علاوه کمک های درآمدی جایگزین همچون طرح وام حفظ مشاغل و همچنین مالیات بر مزایای بیکاری است که از سوی کارفرمایان پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز