خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

دادگاه‌های رسیدگی به مشکلات موجرومستأجر تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۵۱۴

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس درخواست ما از رئیس قوه قضائیه، قرار است در هر کلانشهر دادگاه ویژه رسیدگی به مشکلات موجران و مستأجران در خصوص رعایت سقف اجاره‌بها تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از ۵۰ ناوگان ریلی در جمع خبرنگاران گفت: ما مصمم هستیم با توجه به ساخت و ظرفیت‌های داخلی از  سال آینده در این زمینه به خودکفایی برسیم و نیازی به واردات از خارج نباشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که استفاده از خلاقیت، نوآوری و تکنولوژی های روز در فرآیند واگن سازی باعث رشد و گسترش همه جانبه این صنعت می شو، تصریح کرد: امروز در ساخت واگن‌های ۵ستاره فدک تکنولوژی بسیار ارزشمندی به کار رفته است که باعث جلب رضایت مردم و مسافران شده است.

اسلامی افزود: سالها کارخانجات واگن سازی و لوکوموتیوسازی در رکود بودند اما از سال گذشته کم کم از حالت رکود خارج شده اند و اکنون در شرایط کرونا ۲۵۰ دستگاه واگن به ناوگان ریلی کشور اضافه شده است.

او اظهار امیدواری کرد تا هر چه سریعتر دستگاه‌های پشتیبان به تعهدات خود عمل کنند تا شرکت‌های ریلی بتوانند با حداکثر ظرفیت خود کار کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه حمل و نقل ریلی به دلیل افزایش ایمنی سفر ،کاهش آلاینده‌ها، بهبود محیط زیست و کاهش مصرف انرژی بسیار مهم است ومورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد و جزء سیاست‌های کلی نظام به شمار می‌رود.

اسلامی با بیان این که تلاش کردیم استفاده از ظرفیت ریل برای توسعه حمل بار بیشتر شود، تصریح کرد: در این خصوص خط دوم ریلی و توسعه آن در دستورکار قرار گرفت و اتصال راه‌آهن به مراکز لجستیک پیگیری شد.

وزیر راه وشهرسازی با بیان این که سهم راه‌آهن در تخلیه کالاهای اساسی از بنادر در حال حاضر ۲.۳ برابر شده است، گفت: صنعت معدنی و فولادی کشور استفاده از حمل و نقل ریلی و ورود به این عرصه را فرصتی می‌دانند و در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همچنین خط دوم بافق - تربت حیدریه به ارزش ۸ هزار میلیارد تومان در آستانه اجرا قرار گرفت و این نشان می‌دهد جذابیت حمل و نقل ریلی ایجاد شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه  به دلیل عدم ابلاغ بخشنامه مربوط به مستاجران ، صاحبخانه  می تواند حکم تخلیه مستاجر را بگیرد، اظهار کرد: ابلاغیه ستاد ملی کرونا مبنی بر افزایش اجاره بها حداکثر تا ۲۵ درصد برای همه لازم الاجراست و امروز با ریاست دادگستری جلسه ای داشتم و از ایشان خواستم تا در تمام شهرستان ها و کلانشهرها حتماً یک شعبه خاص برای رسیدگی ببه این موضوع در نظر بگیرند.

وزیر راه وشهرسازی درباره وام ودیعه مسکن نیز توضیح داد: ثبت‌نام تسهیلات ودیعه مسکن از روز گذشته آغاز شد، متقاضیان غربالگری و سپس به بانک عامل معرفی می‌شوند و طبق بررسی‌های شورای فقهی و بانک مرکزی، این منابع دراختیار موجر قرار می‌گیرد.

او در پاسخ به سوالی درخصوص نحوه مواجهه با تهدید نظامی ایرباس مسافری ایرانی توسط جنگنده‌های آمریکایی عنوان کرد: این اقدامی تروریستی است و نزدیک شدن جنگنده به کریدورهای تجاری هوایی خلاف پیمان شیکاگو است. هواپیمای ماهان در مسیر روتین خود پرواز می‌کرده است و این رفتار جنگنده‌های آمریکایی تجاوز محسوب می‌شود و ما لازم می‌دانیم  برخورد با دولت تروریست‌پرور آمریکا انجام شود.

به گفته اسلامی، دولت ایران مراتب اعتراض خود را در خصوص رفتار دولت تروریستی آمریکا به مراجع ذیربط اعلام کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز