خبرگزاری کار ایران

کمیتۀ اقدام ارزی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۰۹۶

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل کمیتۀ ارزی را گامی بدیع در جهت تسهیل و تسریع بازگشت ارز صادراتی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا ، حمید زادبوم اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی، و دستور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیتۀ اقدام ارزی با مسئولیت سازمان توسعه تجارت ایران و با عضویت دستگاههای مسئول تجارت خارجی، به منظور تسهیل و تسریع بازگشت ارز صادراتی تشکیل شده است.

وی افزود: طبق فرایند تعریف شده و شیوه نامه کمیته اقدام ارزی، سازمان توسعه تجارت ایران، صادر کنندگان را به ۴ گروه صادرکنندگانی که ۱۰۰ درصد ارز خود را به چرخه اقتصادی بازگزدانده اند، صادرکنندگانی که بیش از ۷۰ درصد ارز حاصل از صادرات را بر اساس ترتیبات بانک مرکزی به چرخه اقتصادی ۲ بازگردانده‌اند، بنگاههای حقیقی و حقوقی که کمتر از ۷۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده اند و صادرکنندگانی که به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکرده اند تقسیم کرده  و برای هر گروه رویه خاصی طراحی نموده است.

معاون وزیر و ریس کل سازمان توسعه تجارت ایران، بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی را وظیفه صادرکنندگان دانست و گفت: بر اساس تعهد اخذ شده از صادرکنندگان هنگام صادرات، آنان مکلفند در خصوص به بازگشت ارز حاصل از صادرات اقدام نمایند .

مسئول کمیته اقدام ارزی، تدوین و اجرای بسته های تشویقی و تقدیر از صادرکنندگانی که به تعهدات خود عمل کرده‌اند را از دیگر برنامه های سازمان توسعه تجارت ایران در شرایط فعلی عنوان کرد و افزود: بسته تشویقی بازگشت ارز طی چند روز آینده تدوین و ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز