خبرگزاری کار ایران

ارزش واردات نهاده‌های دام و طیور ۷ درصدی کاهش یافت

کد خبر : ۹۲۱۴۱۱

ارزش واردات نهاده‌های دام و طیور به ایران در ماه نخست امسال، با کاهش هفت درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ۲۵۳ میلیون و ۵۰ هزار دلار رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، در فروردین ماه سال جاری ۸۶۶ هزار و ۵۷۰ تن نهاده‌های دام و طیور وارد شده است که نسبت به واردات ۹۲۲ هزار و ۳۴۰ تنی دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی شش درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، آمار تفکیکی واردات نهاده‌های دام و طیور به کشور نشان می‌دهد که ارزش واردات جو در فروردین ماه سال جاری با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۴۱ میلیون و ۳۷۰ هزار دلار رسید.

همچنین در فروردین امسال، ۱۶۶ هزار و ۶۲۰ تن جو وارد شده است که در مقایسه با واردات ۱۹۴ هزار و ۶۲۰ تنی دوره مشابه سال گذشته کاهش ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

در بازه زمانی مورد اشاره در این گزارش، ۴۳۰ هزار و ۲۲۰ تن ذرت به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات ۴۹۸ هزار و ۸۵۰ تنی ذرت به ارزش ۱۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار در ماه نخست سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۱۴ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، در ماه نخست امسال، ۲۶۹ هزار و ۷۳۰ تن کنجاله به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۹۹۰ هزار دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با واردات ۲۲۸ هزار و ۸۷۰ تنی کنجاله سویا به ارزش ۹۸ میلیون و ۱۹۰ هزار دلار در دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی به لحاظ وزنی و ۹ درصدی به لحاظ ارزشی را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز