خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

آخرین وضعیت حمله ملخ‌های مهاجم به کشور/ سطح مبارزه به حدود ۳۰۰ هزار هکتار رسید

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۰۱۹

سخنگوی سازمان حفظ نباتات از افزایش سطح مبارزه با آفت مهاجم ملخ صحرایی به حدود ۳۰۰ هزار هکتار خبر داد.

رضا میر در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت حمله ملخ‌های مهاجم صحرایی به کشور،‌ اظهار کرد: در حال حاضر 7 استان کشور با آفت ملخ صحرایی مهاجم درگیر هستند.

وی ادامه داد: پیش‌تر 6 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان و کرمان مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گرفته بود و به تازگی استان خراسان جنوبی به جمع این استان‌ها اضافه شده است.

میر سطح آلودگی هر یک از این استان‌ها به آفت ملخ‌های صحرایی را اینگونه اعلام کرد: در رتبه اول استان سیستان و بلوچستان با سطح آلوده 82 هزار و 36 هکتار قرار دارد، بعد از آن هرمزگان با سطح 49 هزار و 195 هکتار، بوشهر با سطح 30 هزار و 550 هکتار، فارس با سطح 20 هزار و 590 هکتار، جنوب کرمان با سطح 14 هزار و 30 هکتار، خوزستان با 6 هزار و 17 هکتار و خراسان جنوبی با 5 هزار و 77 هکتار قرار دارد.

وی مجموع سطح مبارزه بر علیه آفت ملخ صحرایی در کل کشور را  200 هزار و 770 هکتار عنوان کرد.

میر تصریح کرد: به‌رغم روند افزایشی هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور تا امروز خسارتی به باغات و مزارع مردم وارد نشده است.

وی از حضور وزیر جهاد کشاورزی در جنوب کشور برای بررسی نحوه مبارزه با این آفت خبر داد.

میر گفت: در حال حاضر وزیر جهاد کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان که بیشترین درگیری با آفت را دارد، برای نظارت مستقیم حضور دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نیروی های نظامی به درخواست کمک شما پاسخ دادند، اظهار کرد: نیروهای نظامی قول‌های مساعدی برای کمک به مبارزه با آفت ملخ‌های صحرایی داده اند از جمله تامین ماشین‌های شاستی بلند برای استفاده در مناطقی که تردد در آن‌ها با سختی امان‌پذیر است.

 سخنگوی سازمان حفظ نباتات یادآور شد: سال گذشته کمک نیروهای نظامی در تامین تجهیزات و نیروی انسانی کمک بسیار بزرگی در کنترل آفت ملخ صحرایی کرد.

میر تاکید کرد: پیش بینی می‌شود میزان آلودگی و سطح مبارزه با این آفت در سالجاری به یک میلیون هکتار برسد که برای کنترل آن نیاز همکاری و همیاری همگانی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز