خبرگزاری کار ایران

ترخیص 14 محموله دیگر از کالاهای مقابله با کرونا از گمرکات

asdasd
کد خبر : ۸۸۹۸۴۳

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از انجام تشریفات گمرکی و ترخیص 14 محموله دیگر مرتبط با کنترل و مقابله با بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا، به گفتۀ مهرداد جمال ارونقی طی روزهای 3 و 4 فروردین ماه ، 24 بسته مواد دارویی مرتبط به وزن 678 کیلوگرم طی دو محموله؛ 149 کارتن ماسک تنفسی به وزن 1253 کیلوگرم طی دو محموله؛ 8 بسته کیت آزمایشگاهی به وزن 18 کیلوگرم موضوع یک محموله؛ 35 نگله ماشین آلات خط تولید ماسک به وزن بیش از 12 تن موضوع دو اظهارنامه؛ 221 کارتن ماسک N95 بوزن 2 تن طی سه محموله؛ 1 کارتن کیت آزمایشگاهی به وزن 16 کیلوگرم؛ 92 کارتن عینک، ماسک و لباس ایزوله به وزن 606 کیلوگرم موضوع یک محموله و 10451 کارتن لباس یکبارمصرف پزشکی(گان) به وزن 55 تن موضوع 2 محمولۀ وارداتی بوده است.

معاون گمرک ایران ضمن تشکر از زحمات همکاران خود در گمرک افزود: تشریفات این اقلام بصورت شبانه روزی و درحداقل زمان ممکن توسط گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن هماهنگی سازمان های ذیربط انجام شده است به نحوی که کلیۀ تشریفات گمرکی مربوط به این محموله ها به زیر 2 ساعت تقلیل یافته است.

ارونقی با اشاره به بازدید اخیر وزیر امور اقتصادی و دارائی از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: وزیر اموراقتصادی و همچنین رئیس کل گمرک ایران روز 2 فروردین از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید داشته و ضمن اینکه از نزدیک درجریان چگونگی تشریفات گمرکی اقلام مربوطه بصورت شبانه روزی قرار گرفتند تأکید بر انجام تشریفات گمرکی این کالاها بصورت حمل یکسره و درحداقل زمان ممکن داشتند که در این راستا کلیۀ گمرکات اجرائی کشور نسبت به این موضوعات اهتمام لازم را بعمل خواهند آورد به نحوی که هیچگونه ایستایی در انجام تشریفات گمرکی این کالاها به وقوع نپیوندد.

معاون امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به تعامل بوجود آمده با سازمان های همجوار اعلام کرد: مطابق تصویب نامۀ هیأت وزیران ، رفع ممنوعیت واردات، اِعمال محدودیت و ممنوعیت صادرات، تغییر در سود بازرگانی واردات و عوارض صادراتی اقلام مورد نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تأمین نیاز مراکز درمانی و مردم برای مقابله و مهار ویروس کرونا به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار گردیده است و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در این راستا، کمال تعامل را با سازمان گمرک داشته به نحوی که مکاتبات فیمابین دو مرجع فوق یعنی گمرک و وزارت صمت درخصوص مصوبات مورد نیاز ، حتی به چند ساعت نرسیده و مصوبه مربوطه به گمرک ابلاغ گردیده است. علاوه بر آن می توان گفت مجوزهای قانونی ترخیص از سوی وزارت بهداشت نیز ظرف چند ساعت صادر و در اختیار واردکنندگان اقلام مربوطه قرار داده شده است.

ارونقی افزود: همچنین جا دارد از پیگیری های مجدانه مراجع نظارتی در رفع ایستایی های بوجود آمده علی الخصوص سازمان اطلاعات سپاه تشکر شود که با پیگیری های صورت پذیرفته، اقدامات موثری در راستای ترخیص به هنگام اقلام وارده و نیز بازگشت اقلام صادراتی به کشور صورت پذیرفت.

این مقام مسئول در خاتمه افزود : تشریفات گمرکی 4 محمولۀ دیگر، هم اکنون درحال انجام است که به محض ترخیص این اقلام ، مشخصات مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز