خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه عطاران در گفت‌وگو با ایلنا:

وقتی چین و آمریکا موفق به تولید واکسن کرونا نشدند، چطور عطاری توانسته داروی آن را کشف کند/ مردم فریب تبلیغات داروهای گیاهی را نخورند

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۹۵۹

رییس اتحادیه عطاران گفت:چین با آن همه عظمت و امریکا و کشورهای قدرتمند اروپایی از تولید داروی موثر در درمان کرونا عاجزند چطور یک عطار می‌تواند واکسن ضد کرونا را کشف کند. معتقدم شونده نباید فریب این ادعاها و تبلیغات را بخورد.

علیرضا رضایی قهرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره ادعای برخی‌ها در فضای مجازی مبنی بر وجود داروی گیاهی برای درمان کرونا و فروش آن در عطاری‌ها اظهار داشت: چنین ادعایی را به ویژه مطالبی تحت این عنوان که در فضای مجازی منتشر می‌شود را تایید نمی‌کنیم و این موضوعات و انتشار و تبلیغ آن کاملا غیر قانونی است.

وی با تاکید بر اینکه عصر شکسته بندی به اتمام رسیده است، افزود: مردم نباید فریب تبلیغات مجازی که اساسا ریشه و منبع آن مشخص نیست و قطعا پشت پرده آن کلاه برداری سودجویان است را بخورند.

رییس اتحادیه عطاران اظهار داشت: تمام مردم دنیا موظف به اجرای دستورات وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی هستند و در ایران هم تنها منبع موثق برای اطلاع رسانی پروتکل مقابله با ویروس کرونا وزارت بهداشت و ستاد تعیین شده است.

وی گفت:‌ عطاری‌های معتبر و قدیمی و دارای پروانه کسب چنین تخلفاتی را انجام نمی‌دهند البته طبق قانون اجازه فروش گیاهان دارویی را دارند.

رضایی تاکید کرد:‌چین با آن همه عظمت و آمریکا و کشورهای قدرتمند اروپایی از تولید داروی موثر در درمان کرونا عاجزند چطور یک عطار می‌تواند واکسن ضد کرونا را کشف کند. معتقدم شونده نباید فریب این ادعاها و تبلیغات را بخورد.

وی درباره نحوه نظارت بر واحدهای صنفی برای جلوگیری از این شایعات و تخلفات تاکید کرد: فقط دو بازرس داریم و نمی‌توانیم یک به یک به تمام عطاری‌ها سرکشی داشته باشیم و چنین نظارت گسترده‌ای را انجام دهیم. پلیس فتا باید نسبت به مهار و جلوگیری این تبلیغات در فضای مجازی اقدام و متخلفان را شناسایی کند.

رییس اتحادیه عطاران گفت: از مراجع ذی‌ربط خواهشمندیم که نهایت برخورد را با این متخلفان داشته باشند تا مال و جان مردم قربانی سودجویی عده‌ای در این شرایط نشود.   

رضایی ادامه داد:‌هنوز هیچ شکایتی به طور رسمی از عطاری‌ها بابت فروش داروی کرونا به ما گزارش نشده‌است که نسبت به برخورد با آن واحد صنفی اقدام کنیم.        

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز