خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت‌وگو با ایلنا:

نوروز امسال به مسافران خدمات سفرهای دریایی ارایه نمی‌شود/ انجام سفر دریایی فقط برای شرایط اضطراری

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۴۹۱

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان جزییات اعمال محدودیت‌ها در انجام سفرهای دریایی را اعلام کرد.

اله‌مراد عفیفی پور در گفت‌وگو با ایلنا درباره اعمال محدودیت‌ها در انجام سفرهای دریایی در ایام نوروز در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: طبق تصمیمات ستاد مقابله با کرونا به هیچ مسافر عادی خدمات سفر دریایی ارایه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سفرهای دریایی فقط برای مسافران دارای شرایط اضطرار انجام می‌شود، گفت: به مسافران عادی و توریست‌ها هیچ خدماتی ارایه نمی‌شود و برای پالایش واجدان شرایط برای انجام سفرهای دریایی تهمیداتی در نظر گرفته‌ایم و با شیوه‌های مختلفی افرادی که نیاز ضروری به انجام سفر دریایی دارند،‌ شناسایی می کنیم.  

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تردد دریایی مسافری به جزایر فقط از ساعت 6 صبح تا 18 عصر در سه الی چهار سرویس برای واجدان شرایط انجام می‌شود.

عفیفی پور از ممنوعیت انتقال خودرو از بنادر به جزایر از طریق لندیگراف‌ها خبر داد و گفت: به هیچ عنوان خدمات حمل خودرو بین بنادر نداریم.    

وی با اشاره به دستورالعمل‌هایی در حال اجرا در بنادر و شناورها جهت مقابله با کرونا اظهار داشت: طبق این دستورالعمل، تمام کشتی‌های خارجی در لنگرگاه متوقف و خدمه آن توسط نمایندگان بهداشت مورد چک پزشکی و غربالگری قرار می‌گیرند. اگر اجازه ورود صادر شود، می‌توانند وارد بندر شوند.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرد: خدمه کشتی‌های خارجی در بنادر اجازه تردد ندارند و تمام نیازمندی‌های آن توسط شرکت‌ها تامین می‌شود.

عفیفی پور ادامه داد: تمام شناورها قبل از مسافرگیری باید ضدعفونی شوند و مسافران قبل از ورود به شناور و در مقصد قبل از ورود به بندر غربالگری می‌شوند. کارکنان همه شرکت‌ها قبل از ورود به بندر مورد غربالگری و چک پزشکی قرار می‌گیرند و ساختمان‌ها روزانه چندین نوبت ضدعفونی می‌شوند.

وی درباره اعزام و پذیرش مسافران در خطوط خارجی گفت: اعزام مسافر به مقاصد خارجی از بنادر ایران انجام نمی‌شود و تمام سفرهای دریایی در خطوط خارجی لغو شده است. اما تعدادی از هموطنان در امارات به ایران جابه جا شدند و تا کنون هم تقاضایی برای جابه جایی ایرانی‌ها از بنادر امارات مطرح نشده است.  

وی تاکید کرد: تمام این  تصمیمات در ستاد مقابله با کرونا که در استانداری شکل گرفته اتخاذ شده و اداره بنادر وظیفه دارد این تصمیمات را به اجرا برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز