خبرگزاری کار ایران

رایزن بازرگانی ایران در افغانستان خبر داد؛

صادرات به افغانستان برقرار است

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۵۱۶

مشاور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و رایزن بازرگانی ایران در افغانستان با بیان اینکه هم اکنون مرز با افغانستان باز است، گفت: صادرات و تجارت با افغانستان برقرار است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، محمدمهدی جوانمرد قصاب با بیان اینکه صادرات به افغانستان کاهش نیافته است و بعد از وقفه‌ای کوتاه به دلیل بیماری کرونا، به روال قبل برگشته است، افزود: در بازدیدی که به همراه بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، مهدی اخلاقی‌پور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، محمد صدیقی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات و محمد کوهگرد، مدیرکل گمرک دوغارون از مرز دوغارون صورت گرفت، آخرین وضعیت صادرات به کشور افغانستان بررسی شد.

وی اظهار داشت: در این بازدید تسهیل تجارت ایران و افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همچنین، ایجاد فرماندهی واحد تجاری در منطقه دوغارون، رفع مشکلاتی که در نقطه صفر مرزی با افغانستان وجود دارد، تغییر کاربری سالن‌‌ها که از لحاظ نقشه و موقعیت‌سنجی برای دو کشور مناسب است و حل مسئله کندی برگشت کامیو‌ن‌ها از کشور افغانستان از جمله مباحث مطرح شده در این بازدید بود.

رایزن بازرگانی ایران در افغانستان ادامه داد: شبانه‌روزی شدن و افزایش ساعت کار گمرگ در این بازدید مورد بحث قرار گرفت؛ چرا که وقفه ایجاد شده و کم کار شدن مرز به دلیل بیماری کرونا در چند روز گذشته باعث افزایش حجم دپوی کالاها شده است.

جوانمرد قصاب گفت: با تمهیدات شدید بهداشتی و نصب اسکنر حرارتی و تاکید بر سالم بودن اجناس، بعد از وقفه‌ای کوتاه، تجارت با افغانستان در حال انجام است و تجار و مسافران در حال حرکت هستند، اما تست‌های بهداشتی و سلامت شدیدا برای ورود و خروج به دو کشور اعمال می‌شود و با نصب دستگاه‌های حرارتی عبور و مرور به روال قبل برگشته است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل مسافری نیز از طریق مرز زمینی در حال انجام است و از همه افراد تست سلامت و بهداشت صورت می‌گیرد، اظهار داشت: انتظار داریم صدور ویزای تجاری با افغانستان و پروازها با رعایت نکات بهداشتی هر چه زودتر به روال قبل برگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز