خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران:

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را نتوانیم بازخوانی کنیم به کشور ثالث ارسال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۳۵۷

وزیر راه و شهرسازی گفت: جعبه سیاه هواپیمای اوکراین را نتوانیم بازخوانی کنیم به کشور ثالث تحویل می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز در فرآیند تحقیق و بررسی‌ها درباره سانحه هواپیمای اوکراینی هستیم، گفت: با تیم اوکراینی بررسی‌ها ادامه دارد و فعلا یافته‌ها از اقلام به‌جا مانده روی زمین انجام شده است.

وی تاکید کرد: روز گذشته اوکراینی‌ها مدارک هواپیما را تحویل داده‌اند و ما ممیزی این مدارک را انجام می‌دهیم.

اسلامی با بیان اینکه آیتم سوم در بررسی این سانحه جعبه سیاه هواپیما است، تاکید کرد: اگر نتوانیم جعبه سیاه هواپیما را بازخوانی کنیم آن را به کشور ثالث می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوانش جعبه سیاه هواپیما چیز پیچیده و دست‌نیافتنی نیست، گفت: از آنجایی‌که این سایت هواپیما در ناوگان ایران وجود ندارد نتوانسته‌ایم جعبه سیاه را تاکنون بخوانیم اما سازمان هواپیمایی در حال انجام اقداماتی برای بازخوانی جعبه سیاه است .

وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم اس دی ار هواپیما آسیب‌دیده و نیاز به تعمیر دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هیچ حساسیتی روی تحویل جعبه سیاه هواپیما نداریم.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه هدف ما توسعه گردشگری دریایی است، گفت: برای تحقق این امر و افزایش درآمدزایی‌ها سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر را دنبال می‌کنیم.

اسلامی ادامه داد: باید نظام تشویقی در این حوزه ایجاد کنیم که یکی از آنها در اختیار گذاشتن وجوه به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری دریایی است.

وی همچنین درباره تامین سوخت کم سولفور در کشور گفت: در 5-6 سال پیگیری تامین سوخت کم سولفور برای کشتی‌ها توانستیم به همت شرکت‌های دانش‌بنیان به فناوری تولید سوخت کم سولفور دست پیداکنیم.

اسلامی درباره افزایش ترانزیت از کشورمان تاکید کرد: اتصالات زیرساخت‌های ایران برقرار شده و در حال هماهنگی با کشورهای صاحب بار هستیم. با 5 کشور در حال همکاری هستیم تا وضع تعرفه‌های واحد ترانزیت را گسترش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه ریل راه‌آهن چابهار - زاهدان اظهار داشت: با موافقت رهبر انقلاب برای تکمیل این پروژه وجوه از صندوق توسعه ملی برداشت شده که اولین قسط آن را ماه جاری دریافت کردیم.

اسلامی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی از این پروژه از 40 درصد عبور کرده، تاکید کرد: روز شنبه هفته آینده قرارگاه خاتم الانبیا با شرکت ذوب‌آهن برای تخصیص ریل ملی به این پروژه قرارداد  امضا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز