خبرگزاری کار ایران

همتی در واکنش به سفیر سوئیس:

واردات داروی ایران ۲ هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوئیس است

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۷۰۷

رئیس کل بانک مرکزی گفت: واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوئیس است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به نمایش داروی وارداتی از طریق شرکت‌های سوئیسی توسط سفارت‌سوئیس تأکید کرد: میزان دارو و ملزومات پزشکی که توسط بانک مرکزی تأمین ارز و در ۱۰ ماههٔ امسال وارد کشور شده بیش از ۴ میلیارد دلار بوده است. واردات دارو و ملزومات پزشکی ما در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوئیس است. 

همتی اضافه کرد: ما برای این بخش از امور ضروری کشور وابسته به تصمیمات و اقدامات دیگران نیستیم و در یک‌سال‌ونیم گذشته نیز آمریکا حداکثر تلاش خود برای جلوگیری و اختلال در واردات دارو برای بیماران کشورمان انجام داده است. ضمن اینکه نفس اعلام صدور مجوز توسط آمریکا برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی نشان می‌دهد علی‌رغم ادعای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو و اقلام بشردوستانه، این اقلام عملا توسط آمریکا تحریم شده وگرنه نیازی به مجوز نداشت. با این حال با تلاش‌های انجام شده توسط بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها، با این تحریم‌ها مقابله شده و داروهای مورد نیاز مردم تاکنون تامین شده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز