خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد:

ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن "پرند" / تلاش برای تثبیت قیمت ساخت بین ۲/۵ تا ۳/۵ میلیون تومان

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۲۲۴

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند از ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن پرند برای متقاضیان ثبت‌نام‌کننده خبر داد.

به گزارش ایلنا، پدرام صمیمی‌فر، عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان این‌که در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در دو قالب مشارکت و ثبت‌نام برنامه‌ریزی و شروع به فعالیت کرده‌ایم، گفت: در حوزه مشارکتی از سال گذشته به دنبال تاکید وزیر راه و شهرسازی، فعالیت ما شروع شد و در این راستا چند سایت بزرگ را معرفی کردیم. در پروژه "غدیر" با بنیاد تعاون ستاد کل نیروهای مسلح و در ادامه تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع همکاری می‌کنیم و تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت حدود چهار هزار واحد مسکونی و خدمات مرتبط با آن در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار با بنیاد تعاون ستاد کل نیروهای مسلح امضاء کردیم و به دنبال آن، عملیات اجرایی آغاز شده و آماده‌سازی در حال انجام است و کار در قالب مشارکتی پیش می‌رود.
 
وی، اقدام دیگری در حوزه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن شهر جدید پرند را آماده‌سازی اراضی موسوم به ۸۸ هکتاری با همکاری یکی از پیمانکاران خوشنام پرند خواند و افزود: مرحله آماده‌سازی زمین رو به پایان است و بنا است پس از تشریفات قانونی سه هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی در حوزه مشاکت با شرکا در این اراضی ساخته شود. به‌این ترتیب، به‌محض این‌که عملیات آماده‌سازی طی شود، شرکا، ساخت ابنیه را آغاز می کنند. هر چند که هم‌اکنون یکی از شرکا با توجه به اتمام فاز اول آماده‌سازی، کار را شروع کرده است.
 
صمیمی فر در خصوص مکان‌یابی پروژه‌های اقدام ملی مسکن، افزود: واحدهای ثبت‌نامی طرح اقدام ملی مسکن در پرند در فاز ششم این شهر احداث می‌شوند. هم‌اکنون پنج قطعه زمین به مساحت مجموع ۱۵ هکتار برای فاز اول این طرح آماده‌سازی شده است و این مقدار زمین، استعداد ساخت سه هزار واحد مسکونی را خواهد داشت.
 
عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند در حوزه ثبت‌نامی‌ها با توجه به این‌که وزارتخانه ۲۰ هزار واحد را به عنوان سهمیه به شرکت عمران شهر جدید پرند اختصاص داده است ما تلاشمان را برای به کار گرفتن تمام آورده اراضی خود به کار گرفته‌ایم و در مرحله اول توانستیم طراحی سه هزار واحد را انجام دهیم؛ هم‌اکنون نیز در مرحله اخذ پروانه هستیم که به محض دریافت، عملیات ساخت را آغاز می‌کنیم تا بتوانیم در حوزه ثبت‌نامی‌ها نیز کار را به خوبی جلو ببریم. فعالیت در خصوص باقی اراضی نیز نیازمند تایید کمیسیون ماده پنج و شورای‌عالی شهرسازی و معماری هستیم.
 
صمیمی‌فر در خصوص طراحی واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند گفت: تلاش کرده‌ایم که تنوعی به طراحی، نما و پلان ها دهیم تا امکان انتخاب را برای متقاضیان بیشتر کنیم. همچنین واحدهای طراحی شده از ۷۵ مترمربع تا ۱۱۰ مترمربع طراحی شده است.
 
وی در خصوص قیمت‌گذاری این واحدها نیز گفت: مولفه‌های مختلفی در تعیین قیمت این واحدها دخیل است اما سعی ما بر این است که تنوع و کیفیت ساخت، قابل‌قبول و قیمت‌ها اقتصادی باشد و به گونه‌ای تعیین شود که امکان بهره‌برداری طیف متنوع‌تری از مردم و جامعه در آن باشد. بر این اساس تمام تلاشمان این است که قیمت ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید پرند را همان‌گونه که وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید داشت در محدوده ۲/۵ تا ۳/۵ میلیون تومان ثابت نگه داریم. البته ممکن است که قیمت واحدهای بزرگتر کمی از این محدوده فراتر رود.
 
 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز