خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک مطرح شد؛

ایران آماده پیاده‌سازی برنامه‌های تولید مشترک با استرالیا است

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۷۷

رئیس اتاق مشترک ایران و استرالیا گفت: همکاری و پیاده‌سازی برنامه‌های تولید و بازاریابی مشترک از سوی ایران و استرالیا فرصتی بی‌بدیل برای همتایان استرالیایی فراهم کرده که در نبود رقبا به دلیل تحریم‌ها، به توسعه بازار خود در منطقه بپردازند.

به گزارش ایلنا، همایش تخصصی بازار مواد غذایی ایران 2020 با حضور لیندال ساکس سفیر استرالیا در تهران و ایان هالیدی رئیس دفتر خاورمیانه کمسیون تجارت دولت استرالیا، از سوی اتاق مشترک ایران و استرالیا برگزار شد.

در این همایش که با حضور فعالان بخش خصوصی دو کشور و با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه بازار مواد غذایی ایران و کشورهای همسایه برگزار شد، حمیدرضا مناقبی، رئیس اتاق مشترک ایران و استرالیا، با مروری بر فراز و نشیب اقتصادی سال‌های اخیر ناشی از بازگشت یکجانبه تحریم‌ها توسط دولت آمریکا، به تبیین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت توسعه همکاری با استرالیا پرداخت.

مناقبی تاکید کرد: صنعت مواد غذایی ایران با توجه به دسترسی به بازار 400 میلیونی کشورهای همسایه نیازمند بازسازی و بهره‌گیری از فناوری پیشرفته است.

مناقبی افزود: همکاری و پیاده‌سازی برنامه‌های تولید و بازاریابی مشترک از سوی ایران و استرالیا فرصتی بی‌بدیل برای همتایان استرالیایی فراهم کرده که در نبود رقبا به دلیل تحریم‌ها، به توسعه بازار خود در منطقه بپردازند.

 لیندال ساکس نیز در این نشست با اشاره به وضعیت تجارت میان دو کشور، بر عزم جدی دولت متبوعش برای حمایت از توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی با ایران تاکید کرد.

ایان هالیدی، رئیس دفتر خاورمیانه کمسیون تجارت دولت استرالیا، نیز طی سخنانی با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی و فنی استرالیا اظهار امیدواری کرد که همکاری مشترک میان فعالان اقتصادی ایرانی و استرالیایی توسعه یابد.

هالیدی همچنین بر نقش فعال دفتر کمسیون تجارت استرالیا که در سفارت این کشور در تهران مستقر شده، در ارائه خدمات به فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تجار ایرانی تاکید کرد.

در ادامه جلسه نمایندگان صنعت خوراک دام، صنایع غذایی، صنایع لبنی و بخش کشاورزی ایران فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک را تشریح کردند. 

در این جلسه وضعیت حمل‌ونقل دریایی و همچنین حمایت‌های دولت ایران از سرمایه‌گذاری خارجی تبیین شد. در پایان جلسه نیز مذاکرات رو در رو میان شرکت‌کنندگان و هیات استرالیایی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز