خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان توسعه تجارت تشریح کرد؛

مهمترین دلیل کاهش ارزش صادرات در ۸ ماه نخست سال چه بود؟

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۹۱۶

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: مهمترین دلیل کاهش ارزش صادرات قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی بر اساس تغییرات نرخ ارز و اصلاحات قیمت‌گذاری کالاهای اساسی بوده که طبیعتاٌ بازگشت ارز صادرکنندگان و رفع تعهدات ارزی ایشان را تسهیل کرده است، در صورتی که اگر ارزش صادرات را بر اساس قیمت‌ها و نرخ‌های قبلی محاسبه کنیم، شاهد رشد ارزش صادرات خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، نشست قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور، همزمان با روز ملی صادرات در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد. در این گردهمایی؛ حمید زادبوم ضمن تبریک بیست و سومین  سالروز ملی صارات، توسعه صادرات را مرهون تلاش‌های سربازان عرصۀ تجارت خارجی دانست و تلاش‌های مجموعه همکاران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر ایران به عنوان نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه بازرگانی خارجی را ارزشمند توصیف کرد.

وی در خصوص آمار صادرات غیر نفتی در 8 ماهه منتهی به اول آذرماه سال‌جاری و افزایش وزنی صادرات، بیان کرد: مهمترین دلیل کاهش ارزش صادرات قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی بر اساس تغییرات نرخ ارز و اصلاحات قیمت‌گذاری کالاهای اساسی بوده که طبیعتاٌ بازگشت ارز صادرکنندگان و رفع تعهدات ارزی ایشان را تسهیل کرده است، در صورتی که اگر ارزش صادرات را بر اساس قیمت‌ها و نرخ‌های قبلی محاسبه کنیم، شاهد رشد ارزش صادرات خواهیم بود.

معاون وزیر صمت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران،  با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهور در مورد مشکلات مربوط به صادرات نفت و ناملایمات ایجاد شده به علت تحریم‌های ناجوانمردانه که معیشت اقشار متوسط و ضعیف جامعه را تحت الشعاع قرار داده است؛ اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای ناشی از صادرات غیرنفتی را در راستای جامه عمل پوشاندن به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از منابع غیر نفتی ارزیابی کرد.

زادبوم در پایان در خصوص به امتیازات اعطا شده به صادرکنندگان نمونه، خواستار توجه جدی سایر دستگاه‌ها به مقولۀ تشویق و حمایت از صادرکنندگان غیر نفتی و صادرکنندگان نمونه و پیشرو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز