خبرگزاری کار ایران

امیدعلی پارسا:

میزان درآمد مالیاتی ماهانه کشور حدود 10 هزار میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۵۱۱

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: میزان مالیات دریافتی ماهانه در کشور حدود 10 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا به نقل از صداوسیما، امیدعلی پارسا امروز در اجلاس هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: میزان مالیات دریافتی ماهانه در کشور حدود 10 هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که مجموع حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان دولت و هزینه‌هایی مانند آب و برق در مجموع ماهانه ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: این سازمان باید جزئیات همه معاملات خرد و کلان را برای اجرای عدالت مالیاتی در اختیار داشته باشد. همه معاملات باید در بستر پایانه‌های فروشگاهی انجام شود.

وی افزود: میزان مالیات دریافتی ماهانه در کشور حدود ده هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که مجموع حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان دولت و هزینه‌هایی مانند آب و برق در مجموع ماهانه ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است. راه تحقق عدالت مالیاتی ایجاد سازوکار مالیات هوشمند و سلامت اداری است.

وی با بیان اینکه پانصد هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام در کشور داریم افزود: در بیشتر کشور‌ها تا ۹۰ درصد منابع اداره کشور از محل مالیات تامین می‌شود که در کشور ما این رقم پایین است و علت آن می‌تواند ضعیف بودن پایه‌های مالیاتی، معافیت‌ها و فرار مالیاتی زیاد باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز