خبرگزاری کار ایران

رضایتمندی تاجیک‌ها از حضور شرکت‌های ایران در پروژه‌های برقی و آبی

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۲۷۸

وزیر آب و انرژی تاجیکستان گفت: کارهای اساسی ساخت تونل استقلال تاجیکستان از طریق شرکت‌های ایرانی به اتمام رسیده است.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عثمان‌علی عثمان‌زاده وزیر آب و انرژی تاجیکستان در حاشیه دیدار با وزیر نیروی کشورمان در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از پروژه‌های بسیار موفقی که در چند سال اخیر توسط شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان به نتیجه رسیده مربوط به نیروگاه برق‌آبی سنگ‌توده 2 است که با ظرفیت 220 مگاوات در حال بهره‌برداری است. این نیروگاه در فصل زمستان نقش موثری در تامین برق مورد نیاز مردم تاجیکستان دارد.

وی افزود: در این پروژه برخی مسائل مالی و خرید برق از طرف شرکت تاجیکی مورد بحث است که ظرف امروز و فردا مسائل مرتبط با این مسئله در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عثمان‌زاده تصریح کرد: کارهای اساسی ساخت تونل استقلال تاجیکستان از طریق شرکت‌های ایرانی به اتمام رسیده است، برای تکمیل این پروژه اقداماتی از قبیل سیستم‌های روشنایی، تهویه، اطفای حریق و... باقی مانده است که این موضوع نیز در کمیسیون سیزدهم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های ایرانی پروژه‌های متعددی را در تاجیکستان انجام داده‌اند، گفت: در حال حاضر شرکت‌های فنی و مهندسی ایران در پروژه راغون به عنوان بزرگترین نیروگاه برق‌آبی تاجیکستان فعالیت دارند که از فعالیت این شرکت‌ها در تاجیکستان بسیار خرسند و راضی هستیم.

وزیر آب و انرژی تاجیکستان همچنین یادآور شد: مقرر شده است همزمان با برگزاری اجلاس سیزدهم پروژه‌های میان دو کشور و روند افزایش همکاری‎‌های ایران و تاجیکستان مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز