خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه مکانسین‌های خودرو در گفت‌وگو با ایلنا:

قیمت قطعات خودروهای وارداتی از دست ما خارج شده است/ برخی از تولیدکنندگان داخلی بجای افزایش قیمت، کم‌فروشی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۵۵۳

رئیس اتحادیه مکانسین‌های خودرو گفت: با وجود محدودیت‌هایی که برای قطعه‌سازان داخلی برای افزایش قیمت وجود دارد این واحدها روش دیگری در پیش گرفتند که شاید بتوان اسم آن‌را کم‌فروشی گذاشت.

علیرضا نیک‌آئین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو گفت: واقعیت این است که بنزین افزایش 50 درصدی در قیمت سهمیه‌ای و سیصد درصد در قیمت آزاد داشته است پس قطعات خودرو اعم از تولید داخل و وارداتی تحت تاثیر این اتفاق، افزایش قیمت خواهند داشت.

وی ادامه داد: عواملی مانند قیمت سوخت، بیمه، حقوق کارگر و مالیات تاثیر غیرمستقیم بر قیمت تمام شده کالای تولیدی دارند، مثلا اگر دولت فشار می‌آورد و مالیات را افزایش می‌دهد باید انتظار افزایش قیمت را داشته باشد. اکنون نیز با گران شدن بنزین، مخارج یک خانواده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. در سال‌های قبل که وضعیت اقتصادی کشور بهتر بود، رکودی وجود نداشت، تورم تا این اندازه بالا نبود و تحریم نداشتیم؛ با گرانی بنزین تمام قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کرد، اکنون که فشار تحریم‌ها به اوج خود رسیده این افزایش قیمت‌ها پررنگ‌تر خواهد بود.

نیک آئین در خصوص قیمت قطعات یدکی و میزان افزایش قیمت آنها گفت: قیمت قطعات خودروهای وارداتی که به طور کامل از دست ما خراج شده و نمی‌توان برای آن یک پایه مشخص کرد و هر مغازه‌ای به هر قیمتی که بتواند آن‌را می‌فروشد. اولین اثر گرانی بنزین نیز بر روی قطعات وارداتی و قطعات خودروهایی که دیگر در داخل تولید نمی‌شوند، است.

وی در خصوص قطعات تولید داخل گفت: با وجود محدودیت‌هایی که برای فعالان این حوزه برای افزایش قیمت وجود دارد این واحدها روش دیگری در پیش گرفتند که شاید بتوان اسم آن‌را کم‌فروشی گذاشت. در قطعه‌سازی شاهد هستیم در برخی موارد از متراژ نوار یا از مس به کار رفته کاسته می‌شود و به طور کلی کیفیت کاهش پیدا می‌کند که با توجه به حساس بودن این قطعات در حفظ جان سرنشینان می‌تواند امر خطرناکی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز